Kastenwand in Thuiskantoor met Gashaard en Betonnen GFRC bladen

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.255
304
Heelsum
Heb je post over dit prachtige kantoor even gemist Scheppie, het ziet er echt super uit. Chique met die mooie haard, de kleurstelling, het plafond!
Moet je ook veel voldoening geven, jij hebt ook altijd serieus geïnvesteerd in goed gereedschap en dan zo'n mooie kastenwand maken is wel gaaf!

jaap
Dankjewel Jaap ja als je niet veel kunt moet je in ieder geval de juiste spullen hebben :) Ben erg blij met de werkplek, een zee aan ruimte en super praktisch. Daarnaast heerlijk met die gashaard erin en de TV op een draaibare beugel zodat ik in het zitje zonder nek te verdraaien kan kijken maar ook vanaf mijn werkplek de TV kan gebruiken als Zoom monitor.

Plafond was ook lang een twijfelpunt die constructie met moeder en kindsalken was zo mooi en strak. maar ja de moeder én de kindbalken waren beide te licht uitgevoerd dus de overspanning opdelen was voor beide de makkelijkste en meest praktische oplossing en ook esthetisch is dat prima uitgepakt geloof ik. Zo zie ja maar dat als je er maar lang genoeg over nadenkt en alle voors en tegens zorgvuldig afweegt je vanzelf makkelijker de juiste beslissing neemt. Als ik in haast dingen had gedaan wellicht net t verkeerde. En dan weer aanpassen is eigenlijk geen optie, die 3 stalen liggers die haal je er niet zomaar even weer uit.
 
  • Leuk
Waarderingen: jaap

Musicus

Post veel
4 sep 2019
1.163
868
Ulvenhout
Mooi project en fijn dat je zo duidelijk alles uitlegt.
Kan je mij vertellen waarom je het kantenfineer niet met een normale bovenfrees moet gelijkfrezen? Zit er dan zoveel verschil in een kantenfrees of een normale frees?
Of bedoel je het freesje en niet het apparaat?
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.255
304
Heelsum
Mooi project en fijn dat je zo duidelijk alles uitlegt.
Kan je mij vertellen waarom je het kantenfineer niet met een normale bovenfrees moet gelijkfrezen? Zit er dan zoveel verschil in een kantenfrees of een normale frees?
Of bedoel je het freesje en niet het apparaat?
Nee ik bedoel het apparaat.... een kantentrees staat ten opzichte van de voet 1 of anderhalve graad achterover gekanteld waardoor je nauwelijks risico loopt om het fineer van de plaat waarmee je de kantfineer gelijkfeest beschadigt. Natuurlijk kan het wel met een normale frees maar dan moet je dus heel nauwkeurig (extreem nauwkeurig) je frees instellen en daarbij loop je dan het risico dat ja tijd op hetzelfde gedeelte van je freesde freest waardoor dat snel slijt (altijd op de top) en je loopt het risico dat bij elke minimale beweging je alsnog je fineer laag raakt en beschadigt.

Natuurlijk kun je je fineer ook prima afkanten met een schaafje of een mes maar als je deze hoeveelheden moet doen is een frees echt wel handig. Misschien dat een vakman die het dagelijks doet het met hand middelen ent zo snel en precies of beter kan dan ik met een frees maar ik kan dat niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Musicus

Post veel
4 sep 2019
1.163
868
Ulvenhout
Oh dat had ik nog nooit ergens gelezen. Maar als dat zo is, dan moet je de kantenfrees altijd in dezelfde positie houden omdat je anders die graad negatief de verkeerde kant op hebt?
 

hdv

Post veel
24 nov 2019
850
444
Noord-Veluwe
Dat is precies waarom ik zo blij ben met mijn MFK700. Die heeft al heel wat metertjes kantmateriaal strak afgewerkt voor me. Wel een beetje een one trick pony (alhoewel je met een beetje moeite er toch aardig wat mee kunt doen), maar dit is echt zo'n apparaat waar je op de lange duur steeds blijer van wordt.
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.255
304
Heelsum
Oh dat had ik nog nooit ergens gelezen. Maar als dat zo is, dan moet je de kantenfrees altijd in dezelfde positie houden omdat je anders die graad negatief de verkeerde kant op hebt?
Gelukkig niet, nee de frees zelf is recht maar de tafel waarmee je hem steunt op je werkstuk maakt die hoek.
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.255
304
Heelsum
Dat is precies waarom ik zo blij ben met mijn MFK700. Die heeft al heel wat metertjes kantmateriaal strak afgewerkt voor me. Wel een beetje een one trick pony (alhoewel je met een beetje moeite er toch aardig wat mee kunt doen), maar dit is echt zo'n apparaat waar je op de lange duur steeds blijer van wordt.
Klopt idd, one trick, afkanten maar ook radiusfrezen van massief.... en dat gaat wel heel fijn en heel precies. Als je mooi werk wil leveren helpt goed gereedschap.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.