Goedemiddag forum-leden,
Voor een klant moet er een kast komen die voor een deel onder een de trap wordt geplaatst. Dit deel van de kast zal moeten worden voorzien van een schuine zijde.
Klinkt niet zo spannend allemaal ... maar dan ...
De hoek van de trap is iets meer dan 58°. De kast wordt ca. 60 cm diep en wordt gemaakt van plaatmateriaal (gemelamineerd spaanplaat).
Aangezien een afbeelding meer zegt dan 1.000 woorden hieronder een tweetal afbeeldingen:
Gezien van afstand:
.

.
Close-up:
.

.
Ik op zoek naar een methodiek om de verstekken mooi te krijgen.
En hoe meer ik me daar in verdiep, hoe lastiger het blijkt om daar informatie over te vinden.
Het koppelen van het blauwe paneel rechtsboven met het rode paneel, dat lukt wel
(addendum: die hoeken zijn (90° - 58°) / 2 = 16° )
Maarrrrr ... hoe zaag ik verstekken van 58° zodat ik de het blauwe paneel linksonder kan koppelen met het gele ???
Navraag leidde me zelfs tot collega interieurbouwers, maar veel verder dan
"paneel schuin rechtop zetten en dan zagen"
"45° zagen en de rest eraf schaven / schuren" of
"op stationaire freestafel met blokje eronder"
ben ik niet gekomen.
Hoe doen jullie dat ??? Alle tips-and-tricks zijn van harte welkom !!!
Voor een klant moet er een kast komen die voor een deel onder een de trap wordt geplaatst. Dit deel van de kast zal moeten worden voorzien van een schuine zijde.
Klinkt niet zo spannend allemaal ... maar dan ...
De hoek van de trap is iets meer dan 58°. De kast wordt ca. 60 cm diep en wordt gemaakt van plaatmateriaal (gemelamineerd spaanplaat).
Aangezien een afbeelding meer zegt dan 1.000 woorden hieronder een tweetal afbeeldingen:
Gezien van afstand:
.

.
Close-up:
.

.
Ik op zoek naar een methodiek om de verstekken mooi te krijgen.
En hoe meer ik me daar in verdiep, hoe lastiger het blijkt om daar informatie over te vinden.
Het koppelen van het blauwe paneel rechtsboven met het rode paneel, dat lukt wel
(addendum: die hoeken zijn (90° - 58°) / 2 = 16° )
Maarrrrr ... hoe zaag ik verstekken van 58° zodat ik de het blauwe paneel linksonder kan koppelen met het gele ???
Navraag leidde me zelfs tot collega interieurbouwers, maar veel verder dan
"paneel schuin rechtop zetten en dan zagen"
"45° zagen en de rest eraf schaven / schuren" of
"op stationaire freestafel met blokje eronder"
ben ik niet gekomen.
Hoe doen jullie dat ??? Alle tips-and-tricks zijn van harte welkom !!!
Laatst bewerkt: