Wil iemand die een Festool Kapex 60 bezit voor mij opmeten hoe diep die machine is als hij gewoon op 90gr staat?
Dus van achterkant machine tot voorkant knop
Dus van achterkant machine tot voorkant knop
inderdaad, zo’n kapex is best een capexhet is tenslotte een beste investering![]()
Kun je de kapex dan tegen de muur zetten?Is het dat je de zaagmachine bij een wand wilt zetten?
Ik vraag dit omdat ik dit ook wil doen en dat past goed, op een punt na, als je de stofzuiger slang er in doet heb je meer ruimte nodig, anders kan de schuivende gedeelte niet meer naar achteren.
Het is op te lossen. De stofzuiger aansluiting gaat recht naar achteren.
Hij komt schuin omhoog en met een bocht van ±45 graden steekt hij naar achteren.
Ik heb hem gedraaid zodat hij opzij steekt, alleen moet je wel het een en het ander er voor doen..
Gedeeltelijk moet je de machine demonteren, val opzicht wel mee.
Dan kan je dat kunststof gedeelte er uit pakken.
Als je er goed naar kijkt zitten er een paar nokjes op, een van die nokjes moet je er vanaf slijpen met een dremmel.
Daarna past de afzuig aansluit onderdeel er weer op met een kwartslag gedraaid.
Je zet de machine weer in elkaar en ben je van dit probleem af.
Ik heb geen ervaring met andere merken, ik heb ooit een Metabo gekocht omdat hij te betalen was.Stofafzuiging schijnt ook een stuk beter te zijn bij de Festool.
Ja die maat was me bekendAls je 'm "parkeert" met de voorkant naar links weggedraaid (naar links gaat-ie tot 60 graden)
scheelt je dat aan de voorkant nog ruim 18 cm
Dat zou heel fijn zijnIk zal vandaag even kijken of ik een paar duidelijke foto's kan maken.
Klopt, maar die investering is even grootJe kunt ook kijken naar een Bosch afkortzaag GCM 12 GDL Professional zie GCM 12 GDL Kap- en verstekzaag | Bosch Professional. Door de glijarm heb aan de achterkant vrijwel geen uitstekende dele.
M.vr.gr. Jan
Dit is heel fijn Ambi, heel erg bedankt voor je moeite!Zoals beloofd wat foto's.
Dat is een mooie oplossing.Tijdens een zoektocht op Thingiverse zag ik deze Adapter
Deze geprint en die werkt ook goed. Ik heb hem wel een stuk ingekort.
Hij past bijna perfect op een stofzuigenslang met binnenmaat 50mm
Al met al werkt het prima.