Ik heb al vele jaren een Metabo Bs 18. Probleemloze machine die echt wel wat voor de kiezen heeft gekregen. Maar zoals dat gaat met wat ouder wordende batterijen, de puf gaat er een beetje uit.
Dus naar de Gamma om nieuwe te bestellen. "Die zijn er niet meer voor dit type meneer..."

"Twee accu's, als ze nog te krijgen zouden zijn, kosten bijna 90 euro, dus u kunt beter een nieuwe machine nemen..."
Ik zei dat een nieuwe machine 239 euro moest kosten en dat ik lagere school rekenen had genoten. In het schap stond een iets opgeleukte versie van mijn machine en daar zat hetzelfde type accu op, alleen de kleur was niet rood, maar zwart.
En niet 1.8 Ah maar 2.0 Ah. "Maar dat is een nieuwe uitvoering meneer, dat past niet." Ik had een van mijn accu's meegebracht en schoof deze op de nieuwe machine. Et Voila! Hij deed het...uiteraard.
Toen begon de vasthoudende meneer mij omstandig uit te leggen dat ik nu de machine wel zou moeten kopen aangezien er van een niet passende batterij gebruik was gemaakt....
Toen heb ik zijn chef er maar even bij laten halen. Daarna zijn de batterijen besteld en sindsdien kijkt de meneer van de Gamma de andere kant op als ik in de zaak kom..

Oh ja, mijn machine is na al die jaren nog niet aan het zwabberen...nooit gedaan ook...