Een tijdje geleden (jaar 2013) heb ik mij voor de eerste maal ingeschreven op dit super forum.
Een paar jaar later, rustig het forum volgend, is het tijd voor mijn eerste post.
Dagelijks komen er hier mooie verhalen/discussies/vragen voorbij en graag werk ik hieraan mee
.
Sinds die tijd heb ik niet stilgezeten, hier en daar een knutselwerk, maar voornamelijk beziggehouden met mijn andere hobbie nl. tuinieren.
Voor de start van onze verbouwing had ik graag mijn 'werkplaats' in orde gezet en hier start dit topic.
Ter beschikking:
Ruimte van 5,5 op 6m aanpalend aan de garage.
Buitenschil wordt mee aangepakt bij de werken aan de garage (ingepland start begin 2016).
Huidige opstelling:
In het midden een werkeiland voorlopig gemaakt op ijzeren rekken.
Aan de wand tegen de garage momenteel een allegaartje van oud tv-meubel, oud bureau, oud inkomkast.

Nieuwe opstelling:
Aan de achterwand een werktafel waar de afkortzaag centraal op past.
Werkblad hoogte idem als zaagtafelhoogte.
Daaronder opslag voor machines.
Centraal een werkeiland volledig in hout.
Geen opslag onder werkeiland.
Eventueel de festool cs70 in/aan verwerken.
Aan de wand tegen de garage een werktafel met centraal een freestafel.
Later of wanneer ik eens een deftige machine vindt op 2ehands een vlakvandiktebank tegen de rechter zijmuur.
Inrichting van mijn tuingereedschap aan de linker zijde. (Dit is enkel voor materiaal die ik veel gebruik, ander gereedschap ligt in 'tuinhuis' achteraan in de tuin).

Momenteel ben ik gestart aan de werkbank aan de achterwand.
Eerstdaags een volgende post met de plannen en de foto's van het werk tot nu toe.
Have fun en ideeën en tips zijn meer dan welkom!
Een paar jaar later, rustig het forum volgend, is het tijd voor mijn eerste post.
Dagelijks komen er hier mooie verhalen/discussies/vragen voorbij en graag werk ik hieraan mee
Sinds die tijd heb ik niet stilgezeten, hier en daar een knutselwerk, maar voornamelijk beziggehouden met mijn andere hobbie nl. tuinieren.
Voor de start van onze verbouwing had ik graag mijn 'werkplaats' in orde gezet en hier start dit topic.
Ter beschikking:
Ruimte van 5,5 op 6m aanpalend aan de garage.
Buitenschil wordt mee aangepakt bij de werken aan de garage (ingepland start begin 2016).
Huidige opstelling:
In het midden een werkeiland voorlopig gemaakt op ijzeren rekken.
Aan de wand tegen de garage momenteel een allegaartje van oud tv-meubel, oud bureau, oud inkomkast.

Nieuwe opstelling:
Aan de achterwand een werktafel waar de afkortzaag centraal op past.
Werkblad hoogte idem als zaagtafelhoogte.
Daaronder opslag voor machines.
Centraal een werkeiland volledig in hout.
Geen opslag onder werkeiland.
Eventueel de festool cs70 in/aan verwerken.
Aan de wand tegen de garage een werktafel met centraal een freestafel.
Later of wanneer ik eens een deftige machine vindt op 2ehands een vlakvandiktebank tegen de rechter zijmuur.
Inrichting van mijn tuingereedschap aan de linker zijde. (Dit is enkel voor materiaal die ik veel gebruik, ander gereedschap ligt in 'tuinhuis' achteraan in de tuin).

Momenteel ben ik gestart aan de werkbank aan de achterwand.
Eerstdaags een volgende post met de plannen en de foto's van het werk tot nu toe.
Have fun en ideeën en tips zijn meer dan welkom!