De bouw van mijn Mancave...

WannaWood

Actieve deelnemer
1 apr 2015
73
0
Oosterbeek
Heel mooi en inspirerend werk!

Ik ben nu zelf op zoek naar gaatjes board en woon in de omgeving van Arnhem kan iemand mij hieraan helpen?
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ligt even stil Tommy
WannaWood, gamma heb ik het gekocht

Ondanks dat de werkzaamheden aan de garage even stil liggen toch een stukje vooruitgang

1 juli word er 6000 wp aan zonnepanelen op ons dak geplaatst
2 juli word er krachtstroom aangelegd in de meterkast, daarmee is het nog niet de garage, dat is de volgende stap
 

SilverApe

Actieve deelnemer
16 apr 2014
110
0
Lelystad
Erg mooie werkplaats Toxiq. Strakke werkbank en die gaten zijn echt ideaal! Heb zelf een blad van festool op een oud stalen bureau gemonteerd, was tijdelijk maar staat er nu nog :D.
Woon zelf ook in Lelystad maar moet het helaas met een garagebox doen van 270 cm x 500 cm en zonder vast stroom (staat 300 meter van mijn huis vandaan). Wel leuk om te zien hoe mensen hun garage optimaal indelen.
 

Viepert

Actieve deelnemer
16 mrt 2014
599
3
Heerhugowaard
Welke kleur heb je genomen om de Festool groen te krijgen?
Zit zelf te denken aan Aloe vera groen. Dat lijkt er nog het meeste op. Gewoon limoen is te fel.
 

Viepert

Actieve deelnemer
16 mrt 2014
599
3
Heerhugowaard
Hoe bevallen de OSB muren?
Ik heb altijd het idee dat OSB lang niet zo stevig is als multiplex.
Kan je er zware dingen aanhangen, zoals lijmklemrekken, opbergkastjes etc?
 
Laatst bewerkt:

Mga1600

Actieve deelnemer
20 jun 2015
129
0
NHN
Ik ben niet jaloers van aard....maar als ik dit zie ben ik het desondanks toch wel! Ik moet namelijk mijn houtactiviteiten in een qua afmetingen vergelijkbare garage delen met een paar fietsen e.d. Bovendien moest ik er van mijn vrouw zonodig een kast in maken voor wat huishoudelijke apparaten zoals stofzuiger en in "mijn" garage staat ook een vriezer...pffff. Dat soort dingen moet ik allemaal tolereren om verder lekker mijn gang te kunnen gaan. En dan moest ik de garage ook nog zodanig inrichten dat in geval van een volgende ijstijd de auto ook nog binnen zou kunnen staan. En ik mag het ook niet teveel 'bevuilen', dus om stof (en daarmee ruzie) zoveel mogelijk te vermijden zaag en frees ik buiten onder een afdak wat weer inhoudt dat mijn spullen allemaal verplaatsbaar moeten zijn.

Kortom ik heb het eigenlijk best heel zwaar......Het is dan ook met een grote mate van jaloezie dat ik naar deze prachtige ruimte kijk.
Ziet er allemaal superstrak uit, lekker licht, en overzichtelijk, super gemaakt! Mijn complimenten! Moet een genot zijn om in zo'n prachtigr ruimte te werken waar alles zijn vaste plaats heeft. Echt heel mooi!
 
Laatst bewerkt:

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Viepert, alles hangt nog zoals dat moet
onlangs heb ik 4 keukenkasten opgehangen en dat hangt (vooralsnog) prima , dus ik heb geen klagen

Mga1600 Het is zeker een fijne ruimte al staat het op het moment wel te vol omdat ik met te veel tegelijk bezig ben, wordt tijd dat een paar projecten de eindfase bereiken, dan kan ik verder opruimen en kastjes + lades onder de werkbank maken om nog meer op te ruimen
 

kclemen

Actieve deelnemer
20 jan 2013
222
0
Toxiq, zeer mooie transformatie van je garage. Ben je nog steeds van plan om de garagedeur te vervangen door een dubbel deur systeem, zodat je de werkruimte overdekt kunt verlengen.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ja die wordt zeker vervangen want deze deur is 1 groot koudepaneel in de winter, een flinke/dikke/geisoleerde houten deur is natuurlijk veel beter, dus die komt er wel
eerst de schuur afmaken en dan is er weer tijd voor andere dingen :)
 

Viepert

Actieve deelnemer
16 mrt 2014
599
3
Heerhugowaard
Ben je van plan de deur zelf te maken? Of laat je een bedrijf komen.

Heb zelf al geinformeerd bij een timmerfabriek uit de buurt.
Voor 2 openslaande deuren, kozijn rondom, inmeten, installatie en al het beslag.
Uiteraard alles in hardhout voor €2150. Geen slechte prijs dacht ik zelf, als ik de prijzen van hardhouten balken bekijk.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
2150 euro voor 2 deuren ???
ik zat eerder te denken aan 100 a 200 euro hout (douglas) en daar lekker mee aan de slag gaan
ik ga er in ieder geval in 2150 jaar geen ruim 2000 euro voor uitgeven
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.