INCA euro 260 Lintzagen restauratie.

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
Mooie machines! Ik heb er spijt van dat ik de mijne heb verkocht. Al was die lang niet zo mooi als die van jou.
 

BPC

Nieuw lid
4 aug 2015
10
1
Beste Peter,
Sorry dat is zoveel vragen stel. Ik zag dat je op de zaaggeleider een mooie aluminium knop hebt geplaatst.
Waar heb je die gevonden? Met vriendelijke groet, Boris
 

peter vh

Actieve deelnemer
1 jun 2015
239
77
Beste Peter,
Sorry dat is zoveel vragen stel. Ik zag dat je op de zaaggeleider een mooie aluminium knop hebt geplaatst.
Waar heb je die gevonden? Met vriendelijke groet, Boris
Boris,vragen zijn voor mij geen enkel probleem,de hoge aluminium knop was toen een accessoires van Inca.
Mvg,
Peter
 

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.325
194
Gem. Winsum (Groningen)
@peter vh

Dit is een heel fraaie restauratie.

Ik zocht naar de Belgom van jou. Ik vond drie varianten
a) "Belgom ALU poets 250"
b) "Belgom ALU schoonmaakmiddel voor aluminium"
c) "Belgom P07-025"

Ik heb ook een paar machientjes met verlelijkte alum. delen en ben daarom benieuwd welke variant Belgom jij gebruikte.
 

peter vh

Actieve deelnemer
1 jun 2015
239
77
@peter vh

Dit is een heel fraaie restauratie.

Ik zocht naar de Belgom van jou. Ik vond drie varianten
a) "Belgom ALU poets 250"
b) "Belgom ALU schoonmaakmiddel voor aluminium"
c) "Belgom P07-025"

Ik heb ook een paar machientjes met verlelijkte alum. delen en ben daarom benieuwd welke variant Belgom jij gebruikte.
Belgom ALU poets 250"
 
  • Leuk
Waarderingen: klaas0639

Sjef van linden

Nieuw lid
29 nov 2013
3
0
geweldige showroom shine,ikheb zelf de alu bladen
met schuur papier nr 800 en 1000 opgepoetst,
met zagen nu zonnebril nodig
 

Sjef van linden

Nieuw lid
29 nov 2013
3
0
Had een vraag over Inca euro 260.hoelang zijn de goede zaaglinten? Heb er nu1875 mm opzitten, maar ik kan de niet erg strak stellen (ik denk lint te lang?). En de zaag loopt direct naar volledig links van het wiel naar erg
Rechts, in het midden van het wiel vliegt hij steeds vanaf en zoekt de buitenkant op.Heb de band van bovenste wiel vervangen, maar de zaag
Zoekt nog steeds de buitenkant op. mijn vraag is dit normaal? alvast
Met vriendelijke dank. Sjef van linden
 

thomasz

Post veel
11 apr 2015
1.987
813
Omgeving Leiden
Hoi Sjef,
Uit je enigszins warrige verhaal destilleer ik dat je zaaglint van de machine afloopt. Neen, dit is niet normaal.
Als je op internet zoekt dan wordt daar 1850 mm als lengte van het zaaglint genoemd, dus die 1875 lijkt me een beetje lang. Daardoor kan je je lint niet goed opspannen denk ik.
Hoe kom je aan die linten eigenlijk en waarom zijn ze te lang? En wat bedoel je met 'de buitenkant'?

Gebruik je de knop op de achterkant om de kanteling van het bovenste wiel te justeren?
 

DannyL

Actieve deelnemer
11 jan 2017
500
118
Omg. Eindhoven
Voor mijn vorige Inca 260 heb ik 1854mm linten gebruikt (van Tuffsaws).
De linten moeten ook op de buiten rand van het wiel liggen, met de tanden net buiten het wiel.
Zodoende loopt alleen het lint zelf over de banden.
 

Sjef van linden

Nieuw lid
29 nov 2013
3
0
deze zaaglinten zijn van hbm. Heb nu linten bij inca
betsteld , via amazon zal probleem wel opgelost zijn.banden zoeken de buitenrand op en tanden liggen
inderdaad op het randje
 

LFlab

Post veel
7 mei 2018
967
308
Rosmalen
Oud draadje, maar heel mooie lintzagen! :)
Nog wel even over de lengte van de zagen voor de Inca Euro 260, in de handleiding staan voor frans, duits en engels andere waardes vermeld.
In het engels staat er 1850 als lengte, de duitse en franse vertaling noemt 1870-1880.
Wat is de juiste lengte? Ik heb de machine nog niet hier, is deze op verschillende plekken vervaardigd en zit er tussen die modellen verschillen?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.