Ik kijk een beetje vreemd aan tegen kogelscharnieren.

workingwithwood

Post veel
22 okt 2008
786
158
Stiens

Zou eerder zo iets doen dan ringen vanwege de drukverdeling.
Heb niet gekeken of er verschillende maten zijn.
Na de aardappels vanavond, ben ik begonnen met de deur af te hangen met ringetjes van 1,5 mm dik. Daar had ik een handvol van liggen. Dat gaat prima! Deur sluit weer als voorheen en eigenlijk zie je het niet tenzij je het weet. Ik kon dat vooraf moeilijk inschatten.

Nu de vraag of dat weer los moet om er een 'echt' vulplaatje in te doen. Helemaal geen zin aan. Ik weet nu dat 1,5 mm prima is. Ik ben bang dat 1 mm onvoldoende is en dat 2 mm wel zichtbaar wordt. Ik overweeg nog om de schroeven een voor een te vervangen door langere. Ze zijn er nu al voor de 3e maal ingedraaid.

Overigens pers je de ringen met de schroeven nog een fractie in het hout (denk ik toch). De scharnierbladen vallen nog ca. 1,5 mm binnen de gefreesde opening zodat er aan alle kanten steun is.

Bedankt voor de adviezen allemaal. Ik was bang dat het een stuk lastiger zou worden.

Laatst bewerkt:

thomasz

Oud hout
11 apr 2015
2.585
1.168
Omgeving Leiden
@thomasz: Goed idee, ga ik proberen. Maar heb je zoiets al eens gezien of zelf gedaan?
Nou nee, maar ik bedacht hoe ik zoiets zelf zou proberen voordat ik uitvulplaatjes, waarvan ik het bestaan trouwens niet wist, zou zoeken en bestellen.
En dan het liefst op een eenvoudige manier met spullen die ik heb liggen.

Fijn dat het werkt :)
Voor je gemoedsrust zou ik er langere schroeven in draaien.

Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.