VOlgens mij worden die nepijsbanen van PE gemaakt, niet van teflon...FTFE ook wel Teflon genoemd. Lekker glad spul…. Maken ze nep ijsbanen van zo glad is het.
VOlgens mij worden die nepijsbanen van PE gemaakt, niet van teflon...FTFE ook wel Teflon genoemd. Lekker glad spul…. Maken ze nep ijsbanen van zo glad is het.
Dan wordt het een taatslager denk ik?Je zou het ook met knikkers kunnen doen.
Blijft de voet ook nog stevig staan.
Heb er een keertje enkele draaischijven gemaakt om op te boetseren.
Ik denk niet dat dat werkt - volgens mij werkt een lager van pokhout alleen onder water, en onder druk/wrijving echt goed - er ontstaat dan een water/vet (uit het hout) slurry - zoals in een schroefaslager. Of onder voldoende druk, zodat het lagerblok heet wordt en de inhoudsstoffen in het pokhout 'smelten' en het lager smeren - zoals in een koningspil in een windmolen. Onder dat soort omstandigheden werkt pokhout als een zelfsmerend lagermateriaal. In de hierboven beschreven toepassing waag ik dat te betwijfelen. Als het uitsluitend om de gladheid van het materiaal gaat kun je denk ik beter (en goedkoper) een lagerbus uit delrin draaien.Een lagerbus van pokhout.
Ik denk ook dat men niet blij zal zijn met een super lage wrijving door een te goede lagering. Als je dan een rukje aan de wol geeft gaat het ding een paar seconden draaien en spuwt het enkel meters wol uit, die mogelijk in de war geraakt.Ik kan me bijna niet voorstellen dat wrijvingsarme draaiing van het bovengedeelte nodig is. In plaats van zo'n stander wordt vaak een breikom gebruikt, waarbij de bol ronddraait in een houten kom en de draad door een nauwe opening wordt getrokken. Dat geeft al met al veel meer wrijving en breisters zijn er blij mee. Je zou dus m.i. net zo goed een stander zonder bewegende delen kunnen maken.
Bij Prym denken ze daar anders over ;-) Wolwikkelaar | Prym - Verdere benodigdheden- stoffen.netIk denk ook dat men niet blij zal zijn met een super lage wrijving door een te goede lagering. Als je dan een rukje aan de wol geeft gaat het ding een paar seconden draaien en spuwt het enkel meters wol uit, die mogelijk in de war geraakt.
Ik heb even gekeken op de linkBij Prym denken ze daar anders over ;-) Wolwikkelaar | Prym - Verdere benodigdheden- stoffen.net
Niet mee akkoord, het is juist de bedoeling dat je geen ruk meer aan je wol moet geven, dat je gewoon kan breien/haken en dat je draad vanzelf meekomt. Als je er een ruk aan geeft gebruik je het in mijn ogen gewoon verkeerdIk denk ook dat men niet blij zal zijn met een super lage wrijving door een te goede lagering. Als je dan een rukje aan de wol geeft gaat het ding een paar seconden draaien en spuwt het enkel meters wol uit, die mogelijk in de war geraakt.
Groeten,
Ornament
www.houtsnijden.eu