Idee om het UJK Parf Mk II Guide System te verhuren

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.755
979
Omgeving Eindhoven
Denk je er wel aan om die offset gaten op een of andere manier te markeren, zodat je deze niet per ongeluk als normale gaten gebruikt?
Wat dan misschien handiger is: de offsetgaten niet in de normale rij plaatsen, maar tussen de gaten in. Dan heb je altijd het volledige normale patroon en heb je deze gaten als extra. Als je de normale 96mm-hartafstand gebruikt, heb je daar ruimte genoeg voor.
Ik heb je tekening ff ruwweg in paint aangepast, zodat duidelijker is wat ik bedoel.
1606048644682_2.png
 

Rt058

Actieve deelnemer
26 feb 2017
79
8
Leeuwarden
Ondertussen is hier wat tijd over gegaan en heb ik iemand gevonden met een reuze CNC. Dit weekend eens langs geweest om enkele test gaten te maken en de benchdogs te passen en we zijn tot de perfecte diameter van de gaten gekomen.
Dus voor mijn werkbank ga ik voor de CNC oplossing en dus niet langer voor het UJK systeem. Zal een stuk goedkoper zijn uiteraard en zo kan ik andere stukken voor mijn werkbank op die CNC maken.

Ik heb nu deze schets gemaakt met de normale MFT gaten plus ook enkel offset gaten (rood gekleurd) zodat de hoeken 15-30-45-60-75 ook mogelijk zijn.

Welke mogelijkheden zouden jullie zelf ook nog toevoegen?

In de toekomst denk ik er misschien aan om gelijkaardige patronen ook voor andere te CNC'en, maar eerst eens zien hoe dit loopt

Bekijk bijlage 93750
Ik zit er zelf aan te denken om de microjig matchfit dovetail sleuven toe te passen aan mijn werkbank. Dit biedt ook veel mogelijkheden.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.584
2.502
Gaanderen
Ik zit er zelf aan te denken om de microjig matchfit dovetail sleuven toe te passen aan mijn werkbank. Dit biedt ook veel mogelijkheden.
+1 ik vind het ideaal om dit bij jigs toe te passen. Het is wel aan te bevelen om eerst een rechte sleuf te maken. Beter voor de standtijd van de frees. Vergeet niet het afstelhulpje.
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.062
407
heb ik iemand gevonden met een reuze CNC.
Is even gegoogled wat bij mij in de buurt zit. Blijkt de aannemer die mijn huis gebouwd heeft een 3-assige en een 5-assige CNC heeft staan:
Onze CNC-machine kan formaten met een lengte van 4600 mm, een breedte van 2800 mm en hoogte van 250 mm.

Dat is misschien toch wel te overwegen als nog eens een nieuwe werkbank ga maken. Mijn huidige gatenpatroon werkt best goed, maar soms ziet er toch af ten toe een gat uit de lijn en ook niet alle gaten zijn even strak. Dat heeft wellicht te maken met het goedkope MDF. Maar als ik een goede plaat moet kopen en 60 euro voor een nieuwe 20 mm spriaalfrees, ben ik waarschijnlijk ook al goedkoper uit met laten doen.
 

wimpie

Actieve deelnemer
29 sep 2015
290
110
Hey Bjorn,

mss interessante link, Peter Millard die de SauterShop Variobench bespreekt, die heeft ook de extra hoek mogelijkheid

aangezien je toch met CNC zou werken kan je die extra gaten gemakkelijk markeren met tekst

mocht ik dit maken zou ik op bepaalde plaatsen aan de zijkant een rechthoekje infrezen waar je schroeven kan leggen zodat die niet over je tafel rollen en in de gaten sukkelen

en als je de plaat mobiel wil gebruiken zijn 2 handvat openingen of ophangopeningen wel interessant
 

Fluo

Actieve deelnemer
18 nov 2014
582
262
Koekelare
Verlof met kerst en nieuw, ideaal moment voor de geplande upgrade aan mijn werkbank.

De kast met lades bestond reeds maar heeft een lakje verf gekregen
20201228_121205.jpg

De werkbank zelf heb ik gemaakt van zwarte MDF en de mft gaten zijn uitgefreesd met een cnc
20201228_121213.jpg20201228_121219.jpg20201228_121225.jpg
Ik heb er een boog in verwerkt met een gat elke 5° die gecombineerd kunnen worden met de 1-2-3-4° in de linker onderhoek.Werkt prima, vandaag eens uitgeprobeerd.
De cijfers heb ik uitgelasers en opgevuld met de groene verf
20201228_121234.jpg
Eindelijk terug een vlakke en stevige werkbank, de vorige was aan vervanging toe20201221_133958.jpg
 

Ruud1302

Nieuw lid
5 sep 2015
3
0
Ik heb er 1 liggen die ik wel wil verkopen. Type 1, compleet met t snijdertje erbij, nog in originele verpakking
 

Bijlagen

  • 20210220_121719.jpg
    20210220_121719.jpg
    218,4 KB · Weergaven: 35

Rt058

Actieve deelnemer
26 feb 2017
79
8
Leeuwarden
Locatie is Kudelstaart. 145 euro lijkt me een nette prijs
Goedemorgen.

Vind ik nog wel wat veel. Nieuw kost het 188.
Bij tweedehands verkoop hanteer ik meestal een 60% waarde. Komen dan ook nog verzendkosten bovenop.

Wellicht dat je hier iemand anders blij mee kan maken. Succes en een prettige dag
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.