Zoals het hier wordt voorgesteld,is een architect iemand die een leuk creatief ideetje heeft en met wat kleurstiften wat lolligs tekent. Zonder kennis van zaken, zonder kennis van materialen, zonder kennis van onmogelijkheden, zonder kennis van constructies. Dan maak je je er als architect wel heel makkelijk vanaf.
Ik wil niet alles over één kam scheren, maar heel veel architecten hebben de neiging om design ( waar zij zich mee profileren) boven het werkelijke gebruik en constructieve te plaatsen.
Hoe vaak ik het al meegemaakt heb dat je nul ruimte krijgt om iets degelijks te maken in een dusdanig slanke constructie, dat er eigenlijk nog geen plek is voor iets wat de krachten op moet vangen.
Door de architect wordt eea verkocht/beloofd aan de opdrachtgever, maar als je als uitvoerende de vraag stelt om iets toe te lichten of uit te tekenen…….
Dan komt het probleem

.
Het ergste wat ik ooit heb mogen maken was een dubbelzijdig gestukadoorde wand van 18 mm met waterleidingen en een inbouwkraan

niet dus,
Als je het probleem voorlegt, en notabene uittekent, moet je nog lullen als brugman voordat ze het willen snappen….. mijn reactie was dus ook,” als je het allemaal zo slank kunt tekenen, mag je het ook zelf doen “ en ben op dat moment ook gewoon weggegaan. Binnen een uur kwam er telefoon of ik toch nog effe terug kon komen want ze hadden mogelijk nog een paar vragen

…..
Ik bedoel maar dat ze hun eigen stempel mogen zetten maar ze zijn niet de allemachtige zelve…..