Iconische houten brug bij Sneek niet te repareren

rolandvs

Actieve deelnemer
10 mrt 2022
740
177
Oss
mooie discussie en ook mooie inhoudelijke zienswijzes. Mijn voorzichtige conclusie is dat men oprecht voor dit ontwerp heeft gekozen en ten tijde ook precies wist welke eisen aan onderhoud er voor golden.
Na de aanschaf verschuift het onderhoud naar een afdeling die keuzes moet maken voor geld en mensen en daar zou zo maar eens besloten kunnen zijn om het onderhoud door voorgenoemde redenen te minimaliseren.

Vaak is het zo dat bij de aanschaf er geen potje wordt gemaakt voor het onderhoud en als het wel gedaan was zou het geplunderd zijn (denk ik). Net als in je eigen huishouden; geen zin, geen tijd en soms geen geld en dan geconfronteerd worden met grote reparaties, als op dat kleine rotte plekje stuit.

och we hebben de foto's nog zullen we maar zeggen.

Nou de enige met beetje verstand van zaken heeft zich laten overruled.
Iemand zei hier rijkswaterstaat zitten goede kennis. Ja daaaaaag.
Nou lees artikel dan blijkt er geen kennis te zijn maar gehandeld op basis van emotie.

Dan is het in mijn ogen waardeloze instituut.

Althans er word gehandeld op basis van gevoel emoties ipv kennis, ervaringen verleden en personen met kennis.
Dit zijn beslissingen te maken met verstand niet hetgeen is gebeurt nu.

boertje125

Oud hout
17 okt 2013
2.603
633
Een duidelijk artikel, waaruit blijkt dat de architect er niks van geleerd heeft.
Bekijk bijlage 167254
Types een voorbeeld van een ontwerper waarbij alles moet wijken voor het uiterlijk.
Dat type maakt "mooie" dingen maar duurzaam en onderhoud vriendelijk is wat anders

Maar ook hieraan is de opdrachtgever hoofdschuldige
Die moet onderzoek doen naar het bedrijf dat ze voor een opdracht selecteren.
Wie selecteert nu een bureau met 0 ervaring in soortgelijke projecten om een ontwerp te maken voor een bouwwerk in de hoogste categorie.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.