Hulp nodig bij lagers demonteren

Dunhans

Actieve deelnemer
24 jun 2012
415
30
Bergen op zoom
Die originele is behoorlijk hoog en smal. Als hij bovenstaand lagerblok op een stabiel massief blok zet heeft hij een veel grotere stevige basis. Gewoon de gegevens vd fabrikant erbij nemen en kijken of hij de krachten aan kan. Ter beveiliging is het mss aan te raden een ijzeren er in de vorm omheen te maken. Bij breuk blijft dan in elk geval alles bij elkaar hangen. Ik weet tenslotte niet hoe hij gemonteerd wordt.
 

AHK

Actieve deelnemer
17 aug 2017
608
61
Flakkee
Die lagerblokken worden toch wel vaker toegepast op dergelijke machines? Ik zat laatst op YouTube een filmpje te kijken van iemand die zelf een vlakbank van hout aan het maken was en die gebruikte lagerhuizen van esdoorn. Deze hielden uitstekend stand. Neem aan dat bovenstaand lager dan ook wel geschikt moet zijn? Andere optie zijn deelhuizen maar uit die maten kom ik niet uit. Ook dan zijn de huizen te laag (vergelijkbaar met bovenstaand huis)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.