Hulp gevraagd zagen alupannels

Dencom

Actieve deelnemer
13 aug 2020
332
132
Bocholt (Kaulille) Belgie
Ik ben in opdracht een kast aan het maken. naar dit design.

2003_GRADUATE_-JEAN-NOUVEL_HR.jpg
Nu maak ik de leggers van 3 mm verlijmd alupannel, het verlijmen ging goed 3 platen op elkaar tot een dikte van 9 mm.
Nu zit ik er mee dat ik mijn zaagsnedes niet perfect (in hoeverre dat mogelijk is) krijg.
Over de lengte is mijn zaagsnede redelijk zuiver. Maar ik loop tegen de limieten aan van mijn dewalt dwe7492.
Ik gebruik een 50 tands trespa zaagblad en dit gaat prima.De leggers zijn 1200mm x 320 mm.
20220525_124243_resized.jpg
20220525_124253_resized.jpg
20220525_124320_resized.jpg

Ik zit met het afkorten in de breedte, mijn afkortzaag kan de breedte van 320 mm niet aan en in 2 keer zagen geeft niet het gewenste resultaat.

Is er iemand met een echte zaag 😂 die voor mij 5 panelen kan herzagen?
Vergoeding komen we wel uit. Kom zelf uit Kaulille België. In de omgeving Eindhoven, Weert. Of in België omgeving Hasselt.
Mijn dank is nu al groot!

 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.075
414
Met een invalzaag en een geleider moet het zeker wel goed komen. Of bij gebrek aan invalzaag een normale handcirkelzaag en een houten geleider/mal moet het ook lukken.
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.167
1.966
Klein-Brabant, Vlaanderen
fanaten gaan meestal dieper dan de klant opmerkt !

bij uitbreiding: mijn jarenlange ervaring is dat voor een gelijkmatige doorvoer een rolwagen het beste hulpmiddel is

over het zagen van alupanelen kan ik mij niet uitspreken
zaagblad, toerental, enz
 

Dencom

Actieve deelnemer
13 aug 2020
332
132
Bocholt (Kaulille) Belgie
@ zot van hout.
bij uitbreiding: mijn jarenlange ervaring is dat voor een gelijkmatige doorvoer een rolwagen het beste hulpmiddel is.
Helemaal waar en vandaar dat ik hier ook om hulp vraag.
 

Dencom

Actieve deelnemer
13 aug 2020
332
132
Bocholt (Kaulille) Belgie
Oke ik heb frezen geprobeerd,dit gaf ook niet het gewenste resultaat. Ik zit met een zeer kritische klant.
En terrecht. Dus dank voor adviezen hoe het anders kan allen. Maar ik zoek iemand met een paneelzaag die me kan helpen.
 

keesfrees

Actieve deelnemer
1 mei 2021
215
50
Grönnen
Andere frees proberen ?
Wat heb je nu gebruikt, hoe ziet het er uit ?

Of, nazagen, in een vloeiende beweging langs een rail of lat, goed vastzetten :->
 

borre

Actieve deelnemer
14 jun 2008
538
63
munstergeleen (Lb)
Even voor de duidelijkheid.
De panelen zijn al op breedte (320 mm) en moeten alleen op lengte afgekort worden. Op 1200 mm ?
Zoja hoe lang zijn de panelen nu ?
Of zijn ze nu 1200 en moeten ze lengte X krijgen ?

Ed
 

Dencom

Actieve deelnemer
13 aug 2020
332
132
Bocholt (Kaulille) Belgie
Even voor de duidelijkheid.
De panelen zijn al op breedte (320 mm) en moeten alleen op lengte afgekort worden. Op 1200 mm ?
Zoja hoe lang zijn de panelen nu ?
Of zijn ze nu 1200 en moeten ze lengte X krijgen ?

Ed
De panelen zijn nu inderdaad 1200 x 320 mm de klant heeft de zaagsnedes afgekeurd. Maar ik mocht ze herzagen met een paar mm verlies aan de originele grote. dus alleen met de kopse kant op 1195 mm of1190 zou al genoeg zijn. Maar als het resultaat dermate beter is dan liefst rondom 5 mm eraf zagen.
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.167
1.966
Klein-Brabant, Vlaanderen
De panelen zijn nu inderdaad 1200 x 320 mm de klant heeft de zaagsnedes afgekeurd. Maar ik mocht ze herzagen met een paar mm verlies aan de originele grote. dus alleen met de kopse kant op 1195 mm of1190 zou al genoeg zijn. Maar als het resultaat dermate beter is dan liefst rondom 5 mm eraf zagen.
ik dacht dat je de zaagsnede van 1.200 wenste te herdoen
gaat het slechts om 320 mm dan heb je toch geen rolwagen nodig, en kan je het met een kapex
(denk dat die dat bereik heeft)
voor rondom heb je wel een wagen nodig
(vind ik de meest stabiele en vloeiende manier om te zagen)
 

Dencom

Actieve deelnemer
13 aug 2020
332
132
Bocholt (Kaulille) Belgie
Zoals ik al schreef, liefst rondom. Ik ga ervan uit dat ik sowieso een strakker resultaat krijg op een beetje formaat zaag. Ik heb ook geen kapex maar ik vrees dat het probleem hiermee blijft omdat je de zaag in laat vallen in het materiaal en dan pas afkort.
 

keesfrees

Actieve deelnemer
1 mei 2021
215
50
Grönnen
Ik neem aan dat je nog wat reststukken hebt om te testen eerst, daar waar je gaat zagen moet ook het juiste zaagblad op de zaagmachine zitten cq passen.

Het zou wat zijn voor deze machine :
Maar die staat een stief eindje bij je vandaan helaas.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.718
2.581
Gaanderen
Ik zou eens informeren bij A de fabrikant/leverancier welk blad (vertanding) het beste resultaat geeft B bij een goede cirkelzaag leverancier.
Ben jaren gelden voor een kunstenaar, die op dit soort materiaal zijn schilderingen printte, met 6 bladen aan het testen gegaan. Dit gaf bij een een redelijk resultaat maar zeker geen perfect. Inmiddels is dit materiaal veel meer gebruikt en meer kennis.
Succes.
 

Dencom

Actieve deelnemer
13 aug 2020
332
132
Bocholt (Kaulille) Belgie
Ik zou eens informeren bij A de fabrikant/leverancier welk blad (vertanding) het beste resultaat geeft B bij een goede cirkelzaag leverancier.
Ben jaren gelden voor een kunstenaar, die op dit soort materiaal zijn schilderingen printte, met 6 bladen aan het testen gegaan. Dit gaf bij een een redelijk resultaat maar zeker geen perfect. Inmiddels is dit materiaal veel meer gebruikt en meer kennis.
Succes.
Zie pag. 7 hier wordt geadviseerd over zaagbladen. Was je zelf ook bij zoiets uitgekomen destijds?
 

Dencom

Actieve deelnemer
13 aug 2020
332
132
Bocholt (Kaulille) Belgie
Ik neem aan dat je nog wat reststukken hebt om te testen eerst, daar waar je gaat zagen moet ook het juiste zaagblad op de zaagmachine zitten cq passen.

Het zou wat zijn voor deze machine :
Maar die staat een stief eindje bij je vandaan helaas.
Nou om nu met een radiaal zaag aan de slag te gaan? Ik zoek gewoon iemand met een zaag met roltafel, desnoods koop ik zelf wel een zaagblad voor de machine.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.