Hulp gevraagd bij plaatsen meerpuntssluiting in voordeur in Veldhoven

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.220
2.643
Als je maar 1 deur hoeft te doen, is frezen met een geleider aan beide zijden van de deur prima. Voor de sluitkommen maak je ook heel simpel een malletje van een plaatje multiplex. Verder zorgen dat je de juiste frezen hebt.
 

nol

Actieve deelnemer
2 jan 2009
163
6
Inderdaad net zoals Chevy66 al zegt voor 1 deur kun je net zo gemakkelijk een malletje maken die je in het kozijn vastzet met paar kleine schroefjes. De lange sponning in de deur mbv ook een zelfmaakmal eruit frezen. De diepere gaten met speedboor. Zo heb ik het ook meerdere keren gedaan. Gewoon rustig aan beginnen Jan dan zul je merken dat het best meevalt.
 
  • Geweldig
Waarderingen: Jan van den Broek

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.385
836
70
Veldhoven
Na alle fijne reacties (Zelfs net van Wim Kluck uit Italië) begrijp ik dat ik niet al te bang moet zijn.
Iedereen erg bedankt, en ik ga er gewoon zelf aan beginnen.
 

Eltimm

Actieve deelnemer
17 mrt 2019
59
3
Heb anderhalf jaar geleden een nieuw huis gekocht en reeds 3 van die dingen geplaatst, mijn ervaringen:

- een goede freesmal helpt enorm (gebruik zelf die van 247wood, redelijk tevreden over)
- neem je tijd, meet liever twee keer dan fout zagen
- je hebt ook mps op een hele strip, is maar 1 freeskanaal en daarna nog wat speedboren.
- ik demonteer de deur en frees dan vanboven, dat werkt nauwkeuriger. Zorg dat je iemand hebt om te tillen, en zorg dat je de deur goed kan klemmen op een werkbank oid..
-sluitingen moeten natuurlijk in je kozijn dus kun je niet demonteren, maar zijn meestal kleiner en minder diep.
-zorg dat je frees diep genoeg kan, haal niet te veel per pass weg maar neem je tijd. Muziekje erbij en liever 2 keer 1 centimeter dan 1 keer 2 centimeter....
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.220
2.643
En als je geen deurenbok hebt, je deur blijft prima staan als je er een driehoekig stuk hout tegen schroeft of klemt.
 

Willempie

Post veel
22 jan 2012
1.035
374
Alphen aan den Rijn
Ik ben slotenmaker en wij werken ook met de HMB mallen .
Alleen woon ik zeker niet in de buurt .
Als je een beetje handig ben kun je idd zelf een mal maken .
Maak anders eerst een proefstukje op een reststuk kozijn of iets wat er op lijkt .
Maar een 3puntsslot is altijd beter als een enkelslot .
Eens met de opmerkingen van Wim Kluck .

Succes Willem
 

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.385
836
70
Veldhoven
Beste mensen,
allereerst: iedereen heel veel dank voor alle adviezen. Veel van geleerd. En geweldige reacties en hulpaanbiedingen gehad.
Uiteindelijk zou ik het zelf gaan durven doen.
Dus:
Hoe ben ik nu verder gegaan? Nou dat ging onverwachts snel anders dan gepland.
Ik had een tijd terug bij een plaatselijke winkel gevraagd of die een persoon of bedrijf konden aanbevelen.
Daar kreeg ik een adres van. Dus eens gaan appen en bellen. Maar de goede man reageerde amper. Na een paar dagen niets gehoord te hebben, porde ik hem weer eens op en ik kreeg als antwoord een naam en een telefoonnummer.
Toen ik dat belde, ging alles snel. Zó snel: Die man kon de volgende dag al komen. Was een gecertificeerd bedrijf. De man was 65 en zijn bedrijf aan het afbouwen. En in drie uurtjes tijd was het gepiept met mallen en sluiting van HMB SKG***
Veel gezien en geleerd van hem. En wat een genot zijn die mallen zeg!!!
Ik kan jullie Inbraak Preventie Bureau Lijten uit Veldhoven van harte aanbevelen.
En wat betreft de deur? Ik wou dat ik het 22 jaar geleden al meteen had laten doen!
De sluiting trekt de deur mooi tochtvrij dicht en het loopt soepel!
Dus nogmaals dank en wat mij betreft mag er een slotje op dit draadje.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.