Hulp gevraagd bij plaatsen meerpuntssluiting in voordeur in Veldhoven

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.377
833
70
Veldhoven
Beste forumleden, weet iemand een goede timmerman/klusjesman in de omgeving van Veldhoven (Noord Brabant) die mij kan helpen met het plaatsen van een meerpuntssluiting in mijn voordeur? Of heeft er iemand ervaring mee en wil die mij helpen met inbouwen? Uiteraard tegen marktconforme vergoeding!
Ik kan niemand vinden die me voor de zomervakantie kan helpen. De goede en vertrouwde klusbedrijven hebben het allemaal gillend druk.
Bovendien komt er half juni dubbel glas in de deur en wegens breukgevaar is het goedkoper om het vóór die tijd te doen. Ik heb genoeg gereedschap, daar mankeert het niet aan. Ik heb alleen een beetje drempelvrees voor deze klus. Het zou in een werkdag gedaan moeten kunnen worden.
Bijgaand foto van deur. (En ja...het bovenste glas ligt er uit. (Foutje van mijn elleboog)

Voordeur.jpg
 

Hrry

Actieve deelnemer
7 dec 2019
30
13
Rijswijk NB
Ik begrijp je helemaal! Ik had de eerste keer ook schrik want het moet toch in een dag gedaan zijn anders gaat je deur niet dicht/op slot. Ik ben uit gegaan van 1 deur op een dag. En dat werkte goed dan neem je de tijd ervoor. Een vakman zal het velen malen sneller kunnen natuurlijk.

Ik weet niet of je al een drie puntsluiting hebt gekocht zo ja is dat handig te vermelden omdat er verschillende freesmallen zijn. Vooral voor de kommen in het deur kozijn.
 
  • Geweldig
Waarderingen: Jan van den Broek

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.377
833
70
Veldhoven
Ik begrijp je helemaal! Ik had de eerste keer ook schrik want het moet toch in een dag gedaan zijn anders gaat je deur niet dicht/op slot. Ik ben uit gegaan van 1 deur op een dag. En dat werkte goed dan neem je de tijd ervoor. Een vakman zal het velen malen sneller kunnen natuurlijk.

Ik weet niet of je al een drie puntsluiting hebt gekocht zo ja is dat handig te vermelden omdat er verschillende freesmallen zijn. Vooral voor de kommen in het deur kozijn.
Nee, ik heb nog niets gekocht, wel weet ik de hartafstand tussen cylinder en kruk, die is 72 mm.. En de cylinder blijft hetzelfde (éénsleutelsysteem) En het moet geen krukbediende sluiting worden.
Ik zocht op youtube naar filmpjes, en die gebruiken allemaal die freesmallen. Daar heb ik natuurlijk niets aan voor een eenmalige aanschaf. Alle andere deuren hebben al 20 jaar geleden een meerpuntsluiting gekregen. Daar heb ik steeds met mijn neus bovenop gestaan, maar het is te lang geleden om de handelingen nog te herinneren. De toenmalige timmerman is helaas veel te jong overleden. Anders had ik die weer opgespoord.
 

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.377
833
70
Veldhoven
ik heb een tijd voor een sloten maker gewerkt en zijn advies?
gewoon niet doen! zijn ondingen
gewoon een goede sluitkom op enkel slot en dan ben je veel beter af
Nou, ik heb nu 22 jaar op alle deuren en ramen (behalve de voordeur dan) die dingen en nog nooit problemen mee gehad.
Bij mijn moeder hebben ze ooit met een koevoet de voordeur (met een enkel slot) geprobeerd open te breken en daar was het hele kozijn naar de gallemiezen. Dus ik volhard in mijn voornemen om er een meerpuntssluiting in te zetten!!!
 

fantic

Post veel
22 mrt 2015
1.276
169
Halverwege Utrecht en Amsterdam
Jan, ik heb er een maand of 6 geleden nog 1 ingebouwd in de voordeur van mijn zoon, wat ik daarvoor heb gebruikt is een aantal grote maat boren, voor de slotkommen, frezen daarvan klinkt leuk maar die diepte halen de meeste frezen niet. Voor de lange gleuf , die je op 2 diepten en breddten moet uitfrezen heb ik een 3d geprinte tool gebruikt op mijn Maikta RT700waarmee de frees op de juiste plek in de lengte over de deur heengaat. meer heb je niet nodig en in een middag was het bij mij geklaard.
Voor de kommen in het kozijn, ook boren en daarna de bijtel om het glad te krijgen.
ik woon wat tever bij je vndaan om te zeggen ik kom je ff helpen.
 
  • Geweldig
Waarderingen: Jan van den Broek

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.377
833
70
Veldhoven
Jan, ik heb er een maand of 6 geleden nog 1 ingebouwd in de voordeur van mijn zoon, wat ik daarvoor heb gebruikt is een aantal grote maat boren, voor de slotkommen, frezen daarvan klinkt leuk maar die diepte halen de meeste frezen niet. Voor de lange gleuf , die je op 2 diepten en breddten moet uitfrezen heb ik een 3d geprinte tool gebruikt op mijn Maikta RT700waarmee de frees op de juiste plek in de lengte over de deur heengaat. meer heb je niet nodig en in een middag was het bij mij geklaard.
Voor de kommen in het kozijn, ook boren en daarna de bijtel om het glad te krijgen.
ik woon wat tever bij je vndaan om te zeggen ik kom je ff helpen.
Dank. Maar ik heb geen 3D printer. Die Makita heb ik wel. Heb je een foto van dat hulpstuk? Dat zou ik wel kunnen maken natuurlijk.
 

LeonvB

Post veel
23 nov 2014
869
184
Een tweede zijgeleider op de freesmachine monteren kan ook. Zo heb ik het gedaan, gaat vrij makkelijk. Voor het diepe frezen heb ik een CMT 912.623.11 frees gekocht. Die past overigens niet in een kantenfrees, en ik zou ook niet aanraden met een dergelijke machine dit soort werk te gaan proberen.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.716
2.574
Gaanderen
Jan ik heb dertig jaar lang ook beslag en sloten verkocht. Er zat in iedergeval veel tussen dat storingsgevoelig is. Ik heb ze wel eens geprobeerd te repareren. Nu daar begin ik niet meer aan. Ik wil alleen nog meerpuntsluitingen die cilinderbediend zijn. In mijn vorige huis heeft een oud-medewerker van mij er enkele geplaatst. 1.5 uur per deur. Maar hij deed er wel 200 per jaar. In 10 jaar tijd geen probleem mee gehad. 3 jaar geleden heb ik er enkele zelf geplaatst. Met mallen. Ik was een dag bezig. Per deur. Mocht je de mallen willen gebruiken dan kan dat. Ik zit echter niet in de buurt. Ik ben fan van Hmb.
 
  • Geweldig
Waarderingen: Jan van den Broek

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.377
833
70
Veldhoven
Jan ik heb dertig jaar lang ook beslag en sloten verkocht. Er zat in iedergeval veel tussen dat storingsgevoelig is. Ik heb ze wel eens geprobeerd te repareren. Nu daar begin ik niet meer aan. Ik wil alleen nog meerpuntsluitingen die cilinderbediend zijn. In mijn vorige huis heeft een oud-medewerker van mij er enkele geplaatst. 1.5 uur per deur. Maar hij deed er wel 200 per jaar. In 10 jaar tijd geen probleem mee gehad. 3 jaar geleden heb ik er enkele zelf geplaatst. Met mallen. Ik was een dag bezig. Per deur. Mocht je de mallen willen gebruiken dan kan dat. Ik zit echter niet in de buurt. Ik ben fan van Hmb.
Ik weet nog niet welk merk mijn leverancier heeft, Wim.
Zijn die mallen te vervoeren op de motor of zijn ze erg lang? Ik zie dat je in de buurt van Doetinchem woont, dat is niet dichtbij inderdaad. Maar eventueel wel te doen.
En merken ken ik niet zo goed. Hier in huis (5 deuren en 4 ramen) is alles van SKG, en die zitten er meer dan 20 jaar in en nooit problemen mee gehad.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.