Houten vloer

Het Kanon

Nieuw lid
11 jul 2025
6
1
Drenthe
Waarom heeft de vloerenboer/leverancier in eerste instantie de vloer laten leggen door een andere vloerenlegger? Krijg de indruk dat de vloerenlegger niet echt wist waar ie mee bezig was en een beetje vloerenboer weet toch wel wie hij inhuurt. Hoewel in dit geval je ook twijfels kunt hebben bij de expertise van de vloerenboer + leggers..
Als je gaat schuren op een vloer die al behandeld is, krijg je verschillende schuurprofielen in het hout en dit ga je altijd terugzien. Je kunt ze nog laten proberen de hele vloer te doen in de hoop dat het daarmee opgelost is, je hebt nu toch niks meer te verliezen. Levert dit niet het gewenste resultaat op, dan zal er een nieuwe vloer in moeten en dat wordt er niet leuker op. De vloer is gelijmd en leverancier zal met zijn legger moeten regelen dat het opgelost wordt.
Als je rechtsbijstand hebt, zou ik deze voor advies benaderen. Heb je dit niet, zou ik contact opnemen met het
Juridisch Loket om je op weg te helpen, dit is gratis volgens mij.

Succes!
Dank voor je advies!
Deze vloerenlegger komt bij de vloerenboer uit de koker. Hij kon de vloer strak en netjes leggen.....maar helaas. Het geschuurde gedeelte heeft nu ook een heel ander uiterlijk: het heeft een veel duidelijkere aftekening en vlamt veel meer op. Ik heb inderdaad een rechtsbijstandsverzekering: ga ik zeker contacten.

• Leuk
Waarderingen: Miko

rolandvs

Actieve deelnemer
10 mrt 2022
497
107
Oss
Maar sorry lees mee en snap 1 ding ook niet echt. Had in vorig huis een houten vloer. Maar hoogteverschillen is toch vaak bij een houten vloer. Waarom dan dat schuren op kopse naden. Lijkt me juist dat schuren om het vlak te maken. Maar houten vloer is geen biljartlaken. Bedoel beetje hoogteverschil lijkt me acceptabel(er) in elk geval meer dan nu eindresultaat. Althans visueel minder zichtbaar als dit. Is toch iets wat een leek zou kunnen moeten begrijpen dus geeft in mijn ogen aan ......

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.471
564
het is jammer dat ze in het begin niet iets meer tijd hebben genomen om de kleur goed te krijgen voordat ze de boel in de olie hebben gezet.

vrijwel alle vloerbedrijven werken met derde voor het leggen en afwerken van de vloeren.
maar dat is voor jouw niet van belang tenzij je het zelf hebt geregeld.

het is jammer dat de vlekken niet even op kleur zijn gebracht na het schuren
met waterbeits was dit een stuk minder opvallend geworden.

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
3.408
1.103
Enschede, Twente
… maar waarschijnlijk is de enige oplossing nieuw vloerdelen. …
Ja. Maar niet door dezelfde vloerenboer. Het feit dat de goede man een dorpsgenoot is maakt het natuurlijk pijnlijk om hem uit te sluiten, maar hij is ook gebaat aan behoud van reputatie (hoewel zich dit natuurlijk wel zal rond spoken…).
Informeer bij vrienden en bekenden naar ervaringen en kies een gerenommeerde vloerenlegger die beried is je voorbeelden van zijn werk te laten zien.
Ik zou ook de meerkosten (weghalen mislukte vloer en herstellen ondervloer) verhalen op de OG vloerenboer. Maar ik ben dan ook een Prinzipienreiter, zoals onze oosterburen dat noemen.

hdv

Post veel
24 nov 2019
1.381
749
Noord-Veluwe / Skåne
In aanvulling op het goede advies van @LukeB2530 zou ik je ook sterk willen aanraden om een gedetailleerd en onderbouwd dossier aan te leggen waarin alle stappen gedocumenteerd zijn. Niet alleen wat de tegenpartij heeft gedaan en gecommuniceerd, maar ook wat jij hebt gedaan en gecommuniceerd. Toen ik nog een bedrijf had is dit tot tweemaal toe de doorslaggevende factor geweest in een positief afgelopen gang naar de rechter.

Mocht je een rechtsbijstandsverzekering hebben, dan is het ook aan te raden hun te vragen een dossier voor je te openen. Dat is beter dan te wachten totdat je daadwerkelijk besluit de gang naar de rechter te maken. Al was het alleen maar omdat zij je kunnen adviseren in wat te doen.

Als laatste: niets "accepteren", totdat je juridisch hebt afgestemd. Niet mondeling, niet op papier, niet in e-mail, en zeker ook niet "informeel" of onder voorbehoud. Er liggen hier erg veel addertjes onder het gras verscholen.

Vurenhout

Post veel
12 aug 2012
914
249
Twello
Maar sorry lees mee en snap 1 ding ook niet echt. Had in vorig huis een houten vloer. Maar hoogteverschillen is toch vaak bij een houten vloer. Waarom dan dat schuren op kopse naden. Lijkt me juist dat schuren om het vlak te maken. Maar houten vloer is geen biljartlaken. Bedoel beetje hoogteverschil lijkt me acceptabel(er) in elk geval meer dan nu eindresultaat. Althans visueel minder zichtbaar als dit. Is toch iets wat een leek zou kunnen moeten begrijpen dus geeft in mijn ogen aan ......
Bij mij is de lamelparketvloer wel een vloer die vlak is, dus een soort biljardlaken. Ik had 1 plank waar de groef verliep, maar dat was 1 plank op 12 pakken en dan ook nog op de laatste 30 cm. Dus nee, hoogteverschil is niet acceptabel.
Wat er gebeurt kan zijn is dat de legger problemen had met de lijm. Als die te snel droogde dan is schuiven met de plank lastig en dan mep je boel met veel geweld in elkaar. Gevolg is dan dat de messing de voeg uit zet (als een wig). Mijn vermoeden (gebaseert op het verhaal van de koper) is dat de legger geen enkele ervaring had met het leggen.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.