houten ondervloer

degele

Actieve deelnemer
4 nov 2010
361
27
Heist o/d Berg
Daar twijfel ik niet aan, er zijn waarschijnlijk nog een aantal produkten die heel goed isoleren en in de woningbouw nu toegepast worden.
Maar ik ben nu eenmaal gewend om met hout te werken.
Ik heb een filmpje bekeken hoe te werken met Fermacell. Dat is niet echt mijn kopje thee. Heel geschikt om er vinyl en laminaat op te leggen. Maar een plankenvloer van 20 mm dik moet je kunnen vastschieten, dus moet je op de Fermacell eerst nog een houten ondervloer lijmen.....dan wordt het toch weer hout.
gr,
Danny

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
10.243
2.965
Klein-Brabant, Vlaanderen
Het egaliseren van de beton dat Zot Van Hout en w00t vermelden ga ik eens nader bekijken, misschien lukt het dit keer wel.
je kan je over egalisatiemortel inlezen
het is een makkelijk produkt
laatste keer heb ik het gebruikt om ruwe beton met veel keibobbels te vlakken
daar moest novilon op
en de bobbels mochten niet door de novilon komen
de novilon ligt zo vlak als een biljarttafel

rolandvs

Actieve deelnemer
10 mrt 2022
641
148
Oss
je kan je over egalisatiemortel inlezen
het is een makkelijk produkt
laatste keer heb ik het gebruikt om ruwe beton met veel keibobbels te vlakken
daar moest novilon op
en de bobbels mochten niet door de novilon komen
de novilon ligt zo vlak als een biljarttafel

Het is goed mengen en gieten als water. Daar kan weinig aan mis lijkt me.
Wel alles kieren dichtmaken en je hebt verschillende samenstelling voor dikte van vloer. Weet niet of andryliet ook verkrijgbaar is voor dhz. Is hetzelfde maar dan met gips als basis. Word veel gebruikt om vloerleggers te ontlasten en kan wel dikker omdat het vervanging is van cementdekvloer alleen kan minder goed tegen vocht

degele

Actieve deelnemer
4 nov 2010
361
27
Heist o/d Berg
Door de bomen zie je op den duur het bos niet meer....maar op de fiche lees ik dat het produkt min. 3 cm dik moet aangebracht worden. Dan verkies ik een ander soort egalisatie die maar een paar mm dik moet zijn.
gr,
Danny

janwillem

Actieve deelnemer
14 sep 2015
562
64
Groningen
Als ergument om het zeker niet te doen zou ik zeggen: geluid!
Hier een vloer met parketlijm op cementdekvloer gelijmd, 1 plankje ligt niet vol in de lijm en die klinkt hol.
Wat je van plan bent, levert denk ik, heel veel van dit soort plekken op omdat je met dotten high tack wilt werken, en dan ook nog 2 lagen, kan me voorstellen dat er heel veel kleine holle ruimtes ontstaan.

Egaline heb je voor verschillende laagdiktes en is prima zelf te doen (zelfs voor een enthousiaste hobbyist als mezelf)..

degele

Actieve deelnemer
4 nov 2010
361
27
Heist o/d Berg
Wij hebben in de woonplaats een chape ( ik denk dat 'cementdekvloer' de officiële benaming is) daarop vierkantjes multiplex - hout dus - in de lijm gelegd en daar bovenop de plankenvloer door de tand gespijkerd;
Maar ik kan niet zeggen dat deze of geen plank anders klinkt. Kan ook zijn dat mijn hoorapparaat niet gevoelig genoeg is....
gr,
Danny

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.