Houten brievenbus met klep in de vorm van een briefomslag

Cornnatron

Nieuw lid
23 jul 2021
3
3
Bovenkarspel
Die containers zijn voornamelijk voor binnen en voor arcief werk wat beveiligt vernietigd moet worden , buiten zou daar niet geweldig voor wezen nee , en dat van dat schuine stukje er achter en dan grote bak is niet van me zelf dat is voort gekomen uit vele brievenbussen bij grote bedrijven gezien met zelfde soort construtie .
Brievenbus door deur of muur plaatje tegen graaitiepes aan binnenkant onderkant en dan bak eronder voor opvang.

Ben altijd van mening waarom iets opnieuw uitvinden als er al een oplossing voor is.
Waar de oplossing soms wel in een nieuw jasje gestoken kan worden.

Heb hier eventueel ook nog wel een banksy brievenbus liggen dan heb je niet heel veel ruimte nodig en heb je ook geen natte post meer die trekt ie vanzelf naarbinnen met de papierversnipperaar achter de gleuf lol alleen lezen wordt een behoorlijke puzzel.

Volgens mijn heeft colin furze ook wel is zon concept gemaakt zie ytube
 

Bijlagen

  • 240-archief-uitgeknipt.gif
    240-archief-uitgeknipt.gif
    166,5 KB · Weergaven: 14
  • Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

MartijnEHV

Actieve deelnemer
22 jan 2018
353
183
Eindhoven
Dan een scanner En een versnipperaar, misschien met een brandertje eronder dan hoef je hem ook niet mee te legen.

Zonder dollen, een brievenbus staat ook nog op mijn Todo lijst (die voor komende jaren vol staat) dus ik lees aandachtig mee!
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.237
1.989
Klein-Brabant, Vlaanderen
hierbij een aangepast ontwerp met hoofdzakelijk de buitenomtrek van de bak + de klep

dit is nog geen konstruktietekening
zaken zoals de antidiefstalbinnenstrook + de postverklikker + huisnr + . . . ontbreken nu

de klep met vooraan de achterkant van een briefomslag kan in 3 stadia evolueren
1) bij de start: scharnierend op de achterzijde van de bak - door haar eigen gewicht komt ze steeds naar de liggende stand weer, waardoor ze de opening voor de regen afsluit
2) indien de postbode het liever anders heeft: bovenzijde van de klep komt vast op de bak - enkel de 'briefomslag' scharniert nog
3) indien de postbode het liever nog anders heeft: de hele klep wordt vast - bijkomende opening voor de post in de briefomslag

de maten
- A4 is 210 mm breed en 297 lang
- een goed met A4's gevulde omslag is een stuk breder dan 210 mm => een opening van 300 breed
- reglementair moet de opening 30 mm hoog zijn - de pakken reclame zijn dikwijls dikker => opening 80 hoog
- horizontale diepte van de bak: ideaal > lengte A4 + denk aan de antidiefstalbinnenstrook => bruto 400
- vertikale diepte van de bak: onder de opening > lengte A4 => bruto 420

het hout
- europese eik voor de bak
- padoek voor de klep
20 mm dik - tot 'platen' gelijmd
ik verwacht dat olie voldoende bescherming biedt

bevestiging
niet van bij de aanvang lijmen, zodat ik nog alle richtingen uit kant => zeta clamex P14

ik ga dit laten rusten, en het later met een kritisch oog herbekijken

wie op basis hiervan zelf aan de slag wil, kan ik een dwg, dxf of pdf sturen

tekeningen zonder de klep
1627327277315.png

tekeningen met de klep
1627327351228.png
 
7 mrt 2015
1.080
336
P'beek
Ok, na 3 glazen wijn, vraag ik me dan af waarom er überhaupt een sleuf in de brievenbus zit. Als je toch de bovenkant al moet optillen, kan de brief er dan niet gewoon via de bovenkant in, geen sleuf, geen gedoe, vertrouwen in de mens die echt niet ge-interesseerd zijn in je post? Bijkomend voordeel is dat er grotere pakketjes in je brievenbus kunnen.

Ja, misschien dat ie met oud en nieuw opgeblazen wordt (maar dat is dan ook wel weer gaaf)

Dus, geen sleuf, enkel een kantelkappie wat, liefst met een voetpedaal of “push to open” werkt voor de postbode.

Sterker nog, vraag de postbode hoe die het wil, is ie je eeuwig dankbaar.

Ter inspiratie: Google: cool letterbox levert dit op:

 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.237
1.989
Klein-Brabant, Vlaanderen
na 3 glazen wijn
schol !
doe het glas nog eens vol !
vertrouwen in de mens die echt niet ge-interesseerd zijn in je post
voornaamste redenen voor het vervangen van de betonnen brievenbus is dat bij iemand die zot van hout is, enkel een houten bus past + de gleuf reglementair maar te smal is, waardoor de post er meestal uithangt en nat wordt
ik kan me niet herinneren dat op 40 jaar tijd iemand in mijn post geïnteresseerd was
kleine reden voor een slot is dat ik in deze aan-huis-tijden af&toe een nieuwe bankkaart of dergelijks krijg, en een paar dagen later de code
wanneer ik toevallig een paar dagen van huis ben . . .
Als je toch de bovenkant al moet optillen, kan de brief er dan niet gewoon via de bovenkant in ? Bijkomend voordeel is dat er grotere pakketjes in je brievenbus kunnen
weer een goed idee
waaraan je me ook doet denken: gleuf aan de voorkant, die altijd toegankelijk blijft + grote bovenklep voor pakjes, die met gsm-signaal opent
als de bus dan maar niet hiertesmaldaartekort wordt !
Sterker nog, vraag de postbode hoe die het wil, is ie je eeuwig dankbaar.
die bedoeling heb ik in #24 §3 uiteengezet
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.