Zoals beloofd, hierbij een verslagje van gisterenavond
Ik was al op tijd aanwezig, de afstand van 110km icm met de aanvangstijd kan ik het risico niet lopen om een uur in de file te staan en te laat te komen dus vertrok ik om 17:05 vanaf huis en ik was om 19:00 bij Ronald
Dat gaf mooi even de gelegenheid om de adapter van mijn Chuck bij Ronald om te wisselen en vervolgens kwamen de eerste mede cursisten binnen druppelen
Een voorstel rondje volgde, ik liet mij niet kennen en blufte dat ik al aan mijn derde draaibank toe was (niet gemeld dat ik de eerste twee nooit heb aangeraakt) en al minstens 1 beitel had versleten (ook maar niet gemeld dat ik die in tweeën brak

)
Ronald gaf aan een man van weinig woorden te zijn maar vooral gewoon DOEN !
We begonnen met de afruwguts, vierkant blokje en dat moest rond worden
Daarna was de beurt aan ons en mochten we het zelf gaan proberen
Telkens als dat iedereen goed afging verschoven we een fase verder en/of een andere beitel

Ok ok....ik sta er niet op, maar hier het bewijs dat ik echt wel bezig was
Eenmaal de boel goed rond mochten we met de Skew aan de slag
Eerst maar even de uitleg bestuderen en vooral het voorbeeld goed bekijken
Hier had ik wat moeite mee om een gelijkmatig/glad oppervlakte krijgen maar ik had al snel in de gaten waarom
De beitel zijn door hun formaat en scherpte best wel imposant en dan heb je al snel iets van 'die moet ik goed vast houden'
echter viel dat wel mee, het zit hem meer in het goed sturen van de beitel en minder krampachtig vasthouden, dat eenmaal in de gaten ging het al een stuk beter.
Tijd voor de volgende ronde:
V'tjes snijden
Uitleg: CHECK
Voorbeeld: CHECK
Schoenveters goed dichtgeknoopt: CHECK
Zelf doen....: UNCHECK
Dát ging nog niet helemaal goed

Uiteindelijk nog een stukje hout genomen, opnieuw begonnen en dat ging al beter
Een geweldige avond
Heb ik zin in volgende week ??? CHECK CHECK, DUBBEL CHECK