Houtbewerking en taal

Grant837

Actieve deelnemer
31 mrt 2019
164
48
Eindhoven
Even mijzelf voorstellen. Sorry dat het zo lang duurt!

Zo lang als ik herinnert (redelijk veel jaren) ben ik bezig met hout – kinders bootjes, helpen mijn vader op zijn meubelbedrijf, rond het huis kelen noodgebieden bouwen, etc. Een jaar geleden heb ik een jaar ´fine woodworking´ les bij heijkers fijnhout atelier afgemaakt. Ik wist dan dat ik wil meer serieus doorgaan met dit soort houtbewerking.

Ik been Engelstalig, maar omdat ik in Nederland (35 jaren) woont (Eindhoven), en om dat ik ben onder de indruk van de woodworking.nl community, probeer ik nu en meer actieve leden te zijn, naast m ijn Nederlands grammatica en speling oefenen!

Ik ben nu bezig met het ontwerp en bouw van en workshop in mijn achtertuin. Natuurlijk, daarna, moet ik het opvullen met mooie houtbewerking machines, naast mijn bestaande redelijk handgereedschappen verzameling. Oh! en heel veel verschillende mooi dingen proberen te bouwen.
 
  • Leuk
Waarderingen: klaas0639

RedWoodWorking

Actieve deelnemer
5 okt 2017
158
29
Boxtel, NL
Bij deze wens ik je dan ook officieel welkom op het forum. Veel van onze leden krijgen informatie/ideeën via Youtube waar het toch vaak engelstalig is, dus je zult regelmatig termen uit je moedertaal (dados, jigs, etc.) tegenkomen :)
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Welkom. BTW er staat op dit forum een lijst met vertaling van de engelse woorden naar nederlandse woorden.
Natuurlijk de voor houtbewerkers relevante worden. Die vind je niet in de woordenboeken.
 

Grant837

Actieve deelnemer
31 mrt 2019
164
48
Eindhoven
...er staat op dit forum een lijst met vertaling van de engelse woorden naar nederlandse woorden....

Awesome! En bedankt iedereen!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.