Hout van Fijnhout Drenthe voor wastafel

Hanske24

Nieuw lid
20 nov 2013
8
4
Na eerdere bestellingen op diverse plaatsen in Nederland toevallig bij Fijnhouthandel Drenthe uitgekomen voor een bundeltje Amerikaans notenhout KD gekantrecht. Nodig voor het maken van een blad voor een badkamermeubel met waskommen erop. Prachtig resultaat, vooral vanwege het prachtige hout. Snel geleverd voor een héél mooie prijs. Aanrader.
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.778
932
Leeuwarden
Mooi verhaal, neigt een beetje naar ongevraagde reclame. Ik stel voor dat je het topic meer inhoud geeft door een verslag van je project, aangevuld natuurlijk met foto’s. Ik ben nieuwsgierig naar het vervolg!

Fons
 
  • Leuk
Waarderingen: Scheppie

Hanske24

Nieuw lid
20 nov 2013
8
4
Met de vervanging van het keramische blad door een Amerikaans notenhouten blad met 2 losse bakken is het een totaal ander badkamermeubel geworden. Afgewerkt met Bona Amber grondlak om de nerf mooi te accentueren en daarna 4 lagen matte Skylt 2-componentenlak.
0.jpg5.jpg
 

Bijlagen

  • planken gekantrecht.JPG
    planken gekantrecht.JPG
    229,2 KB · Weergaven: 100
  • 1.JPG
    1.JPG
    532,1 KB · Weergaven: 103
  • 3.JPG
    3.JPG
    1,6 MB · Weergaven: 100
  • 2.JPG
    2.JPG
    1,6 MB · Weergaven: 102
  • 4.JPG
    4.JPG
    864,7 KB · Weergaven: 116
  • 6.jpg
    6.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 121
  • 7.JPG
    7.JPG
    1,2 MB · Weergaven: 116
Laatst bewerkt:

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.619
1.138
Fryslân
Mooi geworden. Kan je zien wat hout doet. Het is dezelfde kast met een totaal ander uiterlijk.

Nu nog even die pergamon stopcontacten vervangen door mooie strak stralend witte exemplaren, en het kan zo een tijdschrift in ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: FerryLeek

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.120
1.942
Klein-Brabant, Vlaanderen
Ik ben er al een lange tijd uit maar in deze zone wandcontactdozen toepassen is volgens mij niet toegestaan.
voor zover ik het arei begrijp, is het bij een (stort)bad verboden om in volume 2 (tot 60 cm buiten het bad) stopkontakten te plaatsen
een wasbak wordt anders benaderd dan een (stort)bad omdat je er niet met je voeten in staat
dit is de regelgeving in het zuiden
toch vermoed ik dat de elektriciteit in het noorden weinig van de onze verschilt
en ik ga er van uit dat europa voor een zekere uniformisering gezorgd heeft
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.671
2.555
Gaanderen
Ik heb in mijn badkamer stopcontacten ip44 met klepje.
Dat maakt dacht ik niet uit. Alleen met een netscheidingstrafo mag die in zone 2 (scheerstopcontact)
Dit is voor nederland. In andere landen zijn de regels anders.
 

Hanske24

Nieuw lid
20 nov 2013
8
4
De minimale afstand moet in deze zone 60 cm zijn, met aardlek. Installateur navragen...
Ronde gaten gemaakt met decoupeerzaag. Fijn, scherp zaagje, hoge snelheid, rustig en nauwkeurig zagen. Even naschuren met de hand. Papieren cirkelmal zat bij de wasbakken.
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.120
1.942
Klein-Brabant, Vlaanderen
0 jaar geleden werden zulke stopcontacten bij ons gezien als 'deel van het meubel' en dan mocht het wel.
dag, kris,
ik zie dat jij uit vlaams-brabant bent
dus val jij onder hetzelfde arei
vanaf 1 juni 2020 is een nieuw arei van toepassing
afstanden tot stopkontakten vind ik enkel onder de hoofding '(stort)badruimtes'
die ruimtes worden in volumes ingedeeld
op mijnkluswijzer.nl merk ik dat ze in nl voor wasbekkens strenger zijn dan in be
behoudens tegengestelde info

1597561082408.png
 

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.198
560
Nu nog even die pergamon stopcontacten vervangen door mooie strak stralend witte exemplaren

Mee eens. Twee frisse wcd's met afdekraampjes, kleine investering met hoog rendement.

Een notenhouten wc-bril zou het helemaal afmaken ... ;)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.