Hoe veilig gaten boren door een vloertegel in het beton.

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.111
2.616
Ja, totdat je dat ijzer tegenkomt. Bij een netje van 6 gaat het nog wel, maar bij dikkere staven loopt hij vast of bij langere boren, gaat de punt om het ijzer heen en krijg je de boor er niet meer uit. En met twee extra beitelpunten gaat het niet sneller. Als je sneller wil, heb je een zwaardere machine nodig, met meer slagkracht.
 

thomasz

Post veel
11 apr 2015
1.994
821
Omgeving Leiden
Ja, totdat je dat ijzer tegenkomt. Bij een netje van 6 gaat het nog wel, maar bij dikkere staven loopt hij vast of bij langere boren, gaat de punt om het ijzer heen en krijg je de boor er niet meer uit. En met twee extra beitelpunten gaat het niet sneller. Als je sneller wil, heb je een zwaardere machine nodig, met meer slagkracht.
Hmm, mijn post was een reactie/aanvulling op de post van @Spaander
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.949
90
West-Friesland
Ik ben er uit en ga voor de adviezen van chevy66.
Ik heb messing potschroeven met 8mm plug gekocht en heb een diamantboortje van 8mm besteld om door de tegel(s) te boren en daarna met de hamerboor in het beton.

Allen bedankt voor het meedenken en de adviezen.

Mvg, Ger.
 
  • Leuk
Waarderingen: mink

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.