Ik zit in dezelfde omstandigheid. Parkside / Scheppach HS80, zaagt prima, maar ik wil werkbanken en kastjes maken en hoop met een betere zaagtafel nauwkeurig(er) te kunnen werken.Ook ik wil deze zaagtafel aanschaffen na vele filmpjes en review´s bekeken te hebben, ik denk dat hij hobbymatig gaat voldoen voor mij. Heb nu een parkside zaagtafeltje dus ga ik er zeker op vooruit!
Als dat zo is dan kan je onder je crosscut sled een paar smalle kunststof glijstrips maken.Ook ik wil deze zaagtafel aanschaffen na vele filmpjes en review´s bekeken te hebben, ik denk dat hij hobbymatig gaat voldoen voor mij. Heb nu een parkside zaagtafeltje dus ga ik er zeker op vooruit! Alleen van de opmerking "De tafel heeft inderdaad een vreemd ruw oppervlak en de verf die erop zit gaat er makkelijk af. Mijn idee is dat daarom een slee voor cross cuts oid. niet makkelijk loopt." word ik niet blij. Dat lijkt mij wel zo makkelijk maar als dat dankzij het slechte oppervlakte van het blad moeilijkheden gaat geven is dat toch wel heel jammer, is hier een oplossing voor te vinden?
En, hoe bevalt de zaag?Ondertussen ook deze aangeschaft als eerste tafelzaag. Een invalzaag en liniaal zorgde bij mij toch net teveel kleine verschillen. Ik ben benieuwd wanneer ze er mee aan de deur gaan staan!
Ik laat het je weten als ik ze heb, ze zit nu nog op transport (pallet, ong 50kg)En, hoe bevalt de zaag?
Hij bevalt mij prima. Het werkblad is ruim voldoende. De zaag doet het goed, al wil ik er wel een kwaliteitsblad inzetten, heb vernomen dat je daar veel profijt van hebt. Nu in de planning om een zaagslede te maken, nog even uitzoeken van welk materiaal en hoe dik. Dus als iemand mij daar advies in wil/kan geven...En, hoe bevalt de zaag?
Welk zaagblad kun je aanbevelen?Ondertussen een paar dagen heb ik ze en vandaag voor de eerste keer gebruikt.
Installatie moet je even wakker voor zijn, het boekje vind ik niet zo duidelijk. Ik was meer met de yt filmpjes van dailey woodworks over deze zaag.
Out of the box wel redelijk accuraat. Ook de mm aanduidingen voor de Fence kloppen goed.
Het blad zelf is voldoende als je ruw moet zagen, maar het verdient geen schoonheidsprijs zeg maar. Veel splinters bij multiplex bv. Dat gaan we dus nog veranderen.
Al bij al zeer tevreden en ik denk dat ik er de komende jaren veel geniet van ga hebben!
Er is een hendel op. Nadat je hem op lengte hebt gedraaid, kan je hem zo vastzetten. (Je mag het alleen niet vergetenIs de langsgeleider stevig en stabiel?
Of kan je hem heen en weer bewegen na het vastzetten?
Nog van harte gefeliciteerd met je aankoop.
Gr Danny
Ik zou zeggen, bekijk het filmpje dat hier al gepost is van Robert dailey. Daar staat quasi alles in.En is de 90 en 45 graden haaks?
Gr Danny
Ik vind de langsgeleider stevig genoeg, inderdaad niet vergeten om hem weer vast te zetten na verstellen. Is mij al overkomenIs de langsgeleider stevig en stabiel?
Of kan je hem heen en weer bewegen na het vastzetten?
Nog van harte gefeliciteerd met je aankoop.
Gr Danny
Eh nee. Bij mij niet. Ik kan de verstekgeleider zo 1-2 graden bewegen in de tafel en ik zie geen afstelmogelijkheden. Wel jammer, de verstekgeleider zelf voelt solide aan.En is de 90 en 45 graden haaks?
Gr Danny
En wat is dan een fatsoenlijk blad? Merk, type? Maakt het aantal tanden uit?Ik zou eerst eens een fatsoenlijk blad op je huidige machine zetten.