Het einde van Dictum?

48rmc

Post veel
2 dec 2021
1.037
436
Middelburg
De Chinezen (want daar komen alle spullen voor je eigen energievoorziening van vandaan) bedonderen ons niet?
Lees mijn voorgaande post zou ik zeggen wat China betreft. Reactie op je aanhalingstekens; ik heb gekozen voor een Europees fabrikaat, en uiteraard ik weet het, daar zullen vast Chinese onderdelen in zitten, helaas het zij zo, dat is anno 2026 niet te voorkomen, triest maar waar.

48rmc

Post veel
2 dec 2021
1.037
436
Middelburg
Een eigen bos en een houtgasgenerator voor stroom. En met de hand zagen, want die machines komen ook uit china. Geen plastic, want olie, niet naar de supermarkt, want black rock, dus usa. Gaat nog lastig worden met je principes.
Helaas dat is de werkelijkheid geworden wegens ons VOC mentaliteit zo goedkoop mogelijk en ik ben er ook debet aan. Maar je wordt toch met je neus op de feiten gedrukt nu je ziet wat het allemaal teweeg brengt die straat van Hormuz. Klopt, we hebben olie nodig voor onze industrie, klopt het is niet eenvoudig om je principes na te jagen, klopt allemaal. Maar ik wil toch een poging wagen, om van die verdomde fossiele brandstof af te geraken, al is het maar een beetje, of is dat dom denken??

Senior10

Actieve deelnemer
4 jun 2024
85
40
Hoekschewaard
Je hoeft en kan ook niet alles 100% dichttimmeren, en in je eentje kan je ook de wereld niet veranderen. Toch probeer ik tegenwoordig zo min mogelijk iets te kopen wat uit China of Rusland of Amerika komt. Al was het alleen maar om er een ietsepietsie aan bij te dragen dat onze europese maak industrie niet helemaal uitgehold wordt. Hoe beter onze eigen maakindustrie is of kan worden, des te minderzijn we afhankelijk van “wat minder prettige” landen. En ja, vaak hangt daar een prijs kaartje aan, al zijn die mooie amerikaanse producten ook vaak belachelijk duur. Maar iedereen moet hier zijn eigen afweging maken.

• Leuk
Waarderingen: 48rmc

MarcelvdW

Actieve deelnemer
25 mei 2022
545
253
Almen aan zee
Maar ik wil toch een poging wagen, om van die verdomde fossiele brandstof af te geraken, al is het maar een beetje, of is dat dom denken??
Vind dat helemaal niet dom denken.

De makkelijkste weg is gewoon doorhobbelen met z'n allen, consumeren maar vrienden, en na ons de zondvloed.

Volgens je principes leven en handelen levert in ieder geval in je eigen cirkel van invloed wat op, en hopelijk ook nog in het grotere geheel.

Wie wil er niet graag straks aan z'n kleinkinderen kunnen zeggen dat-ie z'n best heeft gedaan het zo goed en netjes mogelijk voor ze achter te laten.

• Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: 48rmc en Bert Vanderveen

48rmc

Post veel
2 dec 2021
1.037
436
Middelburg
Vind dat helemaal niet dom denken.

De makkelijkste weg is gewoon doorhobbelen met z'n allen, consumeren maar vrienden, en na ons de zondvloed.

Volgens je principes leven en handelen levert in ieder geval in je eigen cirkel van invloed wat op, en hopelijk ook nog in het grotere geheel.

Wie wil er niet graag straks aan z'n kleinkinderen kunnen zeggen dat-ie z'n best heeft gedaan het zo goed en netjes mogelijk voor ze achter te laten.
Dank gelukkig sta ik er niet alleen in, qua denkwijze. Niets doen, en mee hobbelen met de minste weerstand, vind ik slap, uiteindelijk krijg je ooit de rekening gepresenteerd. Maar goed ieder moet voor zichzelf de overweging nemen wel of niet kiezen voor een fossielvrije samenleving. Hoe meer mensen bereid zijn om hierin te investeren, des sneller gaat de ontwikkeling en goedkoper het wordt, uiteindelijk lijkt mij dat een win-win situatie. Willen we onafhankelijk worden van landen zoals Amerika, Rusland, en de middle east, dan zullen we toch echt meer gebruik moeten gaan maken, van andere energievormen, en dat vraagt een omslag in onze denkwijze. De tijd zal het leren.

• Leuk
Waarderingen: Bert Vanderveen

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
11.407
4.359
Die fosielvrije samenleving kan ruwweg 5 miljard mensen minder voeden. Fijn dat jij bij de groep die verhongerd wil horen. Keuzes hebben consequenties.

Dank gelukkig sta ik er niet alleen in, qua denkwijze. Niets doen, en mee hobbelen met de minste weerstand, vind ik slap, uiteindelijk krijg je ooit de rekening gepresenteerd. Maar goed ieder moet voor zichzelf de overweging nemen wel of niet kiezen voor een fossielvrije samenleving. Hoe meer mensen bereid zijn om hierin te investeren, des sneller gaat de ontwikkeling en goedkoper het wordt, uiteindelijk lijkt mij dat een win-win situatie. Willen we onafhankelijk worden van landen zoals Amerika, Rusland, en de middle east, dan zullen we toch echt meer gebruik moeten gaan maken, van andere energievormen, en dat vraagt een omslag in onze denkwijze. De tijd zal het leren.

Het teleurstellende is dat men wel van fossiel naar elektrisch wil, maar niet van meer naar (veel) minder.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.