Heeft iemand ervaring met electrische schroefmachines zoals van Hikoki of Milwaukee of B&D?

john

Actieve deelnemer
23 jun 2010
127
19
Barendrecht
Hallo forummers,

Ik ben op zoek naar een elektrische schroefmachine. Deze wil ik voornamelijk bij klusjes gebruiken om snel en makkelijk iets vast of los te draaien/schroeven of een gaatje te boren. Ze lijken me handig omdat ze compact zijn en snel in gebruik en je er op moeilijk te bereiken plaatsen mee kunt werken( incl.led-verlichting)

Prijs valt ook wel mee, onder de 100 euro de meeste

De modellen die ik heb gevonden zijn:
Hikoki (voormalig Hitachi) DB3DL2WCZ
Milwaukee M4
Black & Decker CS3651LC-QW
Makita DF001DW

Heeft er iemand ervaring mee?

mvg

John
 

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.762
981
Omgeving Eindhoven
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar wat is je budget wat je eraan wilt uitgeven en hoe 'professioneel' moet het zijn?
B&D is tegenwoordig echt een bouwmarkt-merk, Milwaukee en Makita zijn de merken die pro's vaak gebruiken. Alleen weet ik niet of dat ook voor deze machientjes geldt, voor de meesten zullen ze te licht zijn.

Wat wil je ermee doen, puur licht schroefwerk voor op plaatsen waar je met een normale schroef/boormachine niet bij kunt? Want voor zwaardere schroeven lijken deze apparaten te licht...
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.132
1.946
Klein-Brabant, Vlaanderen
je zou deze kunnen bekijken
 
  • Leuk
Waarderingen: Wim Kluck

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.686
2.567
Gaanderen
Ik ben buitengewoon tevreden over mijn milwaukee machine's. Dit zijn wel de professionele 18v type's
Over dit pen model kan ik niets zeggen.
 

john

Actieve deelnemer
23 jun 2010
127
19
Barendrecht
# klusrob, ja idd wat je aangeeft, voor lichte werkzaamheden. Lijkt me ook makkelijk om bijvoorbeeld een pc systeemkast uit elkaar te schroeven of een oude stofzuiger. Je kunt er de kleinste bitjes indrukken en ook doppies maat 6 tm 13 mm denk ik.
Budget is zoals gezegd max100 euro

bedankt zotvanhout, Bosch had ik nog niet aan gedacht

allen bedankt voor het meedenken. Ik hou jullie op de hoogte

gr.John
 

john

Actieve deelnemer
23 jun 2010
127
19
Barendrecht
Ik heb de Hikoki gekocht. Inmiddels binnen en uitgeprobeerd, voelt degelijk en goed aan en werkt prima. 86 euro via bol

grtz
 

hdv

Post veel
24 nov 2019
847
444
Noord-Veluwe
In deze form factor heb ikzelf niets, dus daar kan ik je niet mee helpen. Maar ik heb wel een Milwaukee FDD M12 lichte schroevendraaier/boormachine, bedoeld voor installatie werk, en daar ben ik supertevreden mee. Deze zal net buiten je budget liggen, maar als de kwaliteit van de versie zonder handvat net zo goed is, dan kan ik je Milwaukee wel aanraden, ook al zijn ze in Nederland wat minder bekend. In mijn ervaring (ik heb ook andere gereedschap van ze) is het robuust spul. Vroeger had ik altijd Makita boormachines, maar dit is zeker niet minder.
 

baswit

Nieuw lid
22 mrt 2016
6
1
Ik heb sinds anderhalve maand een Bosch blauw Go 2.0 en zo deze niet meer willen missen.
Zeker niet enorm sterk, maar heel fijn om snel even een schroef vast te draaien, imbusje vast zetten of met adapter met een dopje een M6 boutje vastdraaien. Moest 54 handvaten van frontjes van oude microscoop kistjes af draaien en dat was ideaal!

Draaikracht is instelbaar, maar niet sterk genoeg om bv een schroef zonder voorboren diep in hout te draaien (maar daar heb ik gewoon Makita 18v voor). Mooie feature is dat ding automatisch aangaat als je op een schroef duwt.
 

john

Actieve deelnemer
23 jun 2010
127
19
Barendrecht
Goedemorgen mensen,
Startvraag was van mij, en de foto's van die hikoki ook. Ik heb er dus 1 gevonden en hij bevalt erg goed.
thanks
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.