hebben jullie nog andere hobby's ?

monkeyfreek

Actieve deelnemer
25 jan 2011
286
0
hey ,

ik ben ruben en men gebruikersnaam is monkeyfreek , en deze wil ik toch even verduidelijken.
ik ben dus niet verzot op apen of gorilla's :D
het is zo dat ik een 2de hobby heb en die is aan men monkey moto sleutelen en natuurlijk ook mee rijden.
zo ben ik dan begonnen met eerst een volledig nieuw 50cc monkey brommertje te kopen.
en dan begonnen met andere spiegeltjes pinkertjes te plaatsen en van het ene kwam weer het andere voort .
tot zo ver dat bijna alles al veranderd was en ik terug een 2de brommer kon maken van men veranderde onderdelen hehe .
hier wat foto's van men monkey die er ondertussen weer al wat anders uit ziet.
SL381114.jpg

P1000380.jpg

P1000354.jpg
.

verder werk ik ook graag in de tuin en zeker met zulk goed weer als vandaag :cool:
zo heb ik onze vijver opnieuw her aangelegd omdat er bamboewortels doorheen de plastiek van de vijver groeiden.
hiervan vindt je hier meer uitleg : http://www.woodworking.nl/viewtopic.php?f=10&t=3001.

zo dit zijn zo wat mijn hobby's buiten houtbewerking .
wat zijn nu zoal jullie andere hobby's ?

groetjes
ruben
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Beide worden veel te weinig beoefend, maar mijn andere 2 hobby's zijn wintersport (snowboarden) en watersport (zeilen).
Met dit lekkere weer ben ik heel erg graag buiten, deuren van de werkplaats staan momenteel dan ook wagenwijd open en zo veel mogelijk word buiten uitgevoerd. Met regelmaat word er nu dan ook even de achtertuin in gelopen, geknuffeld met de beesten (hond, kat, 4 kippen en 2 konijnen), gedacht over alle buiten werkzaamheden die ik nog wil uitvoeren (veranda, vlonder/terras, nieuwe schutting, dak overstek maken, genoeg te doen dus :p) en het en der wat onkruid geplukt etc.
 

marco

Actieve deelnemer
30 mrt 2009
180
0
Door de klus/hout-hobby zijn mijn andere hobby’s wat naar de achtergrond geschoven. Met name fotograferen en autoraces kijken zijn ver naar de achtergrond geraakt. Verder zijn mijn 2 labradors een hobby en handboogschieten wat dan natuurlijk ook sport is. Computers was ook een hobby, maar is nu eigenlijk alleen nog mijn werk.
 

Creatief_Met_Hout

Actieve deelnemer
2 jul 2010
244
0
Naast het houtbewerken gaat mijn vrije tijd op aan snowboarden, mountainbiken, volleybal, motorrijden, computer en uiteraard mijn kids.
Vandaag ga ik eens mijn motor uit de winterstalling halen, even mooi oppoetsen en als het meezit een stukje rijden.
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Vergeet ik er nog 1 en een belangrijke ook :oops:
Ik heb al 9 jaar een Peugeot 205 Gentry (limited edition) met alles er op en er aan, waar ik alles zelf aan doe. Kwa uiterlijk geheel origineel, maar verder technisch (onderstel, remmerij, motorblok) volledig verbeterd.
Deze auto is echt voor er bij en word alleen voor de fun gereden.
 

jokke

Actieve deelnemer
10 jul 2009
477
20
Als leerkracht houtbewerking is hout op zich meer beroep dan hobby, al heb ik wel een passie voor mijn beroep natuurlijk. ;) Als hobby bouw ik muziekinstrumenten, wat nog altijd houtbewerking is. Daaruit volgt het bespelen van die instrumenten, ik hou er ook nog een muziekgroepje (folkrock) op na waar ik ook nog accordeon speel.
En tenslotte is er nog mijn paard dat momenteel wordt opgeleid om nadien te kunnen berijden. :cool:
 

TH0M

Actieve deelnemer
9 sep 2010
664
29
Arnhem
Veel Snowboarders hier! Ik zelf mag ook graag een paar keer per jaar snowboarden.

Verder ben ik hobbymatig met name bezig om auto's en motoren te repareren van bekenden en bekenden daarvan. Nu bezig om een Alfa Spider te repareren. Deze heeft problemen in de aandrijflijn wat resulteerd in een heftig geklapper bij het wegrijden.

Daarnaast rijd ik bij mooi weer graag motor.
 

TH0M

Actieve deelnemer
9 sep 2010
664
29
Arnhem
jpandriesse zei:
Vergeet ik er nog 1 en een belangrijke ook :oops:
Ik heb al 9 jaar een Peugeot 205 Gentry (limited edition) met alles er op en er aan, waar ik alles zelf aan doe.
Is dat een GTI model? Ben een tijdje service monteur geweest van een team dat meedeed in de 205 cup, Leuke en snelle wagens!
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.676
3
Sportkimmen en berg beklimmen. 's Winters skieen en dan vooral toerskieen (bergbeklimmen op skis). Dat is echt een passie.

Dan heb ik nog een oude BMW motor uit de 50er jaren, een R69, en een R25. De laatste in onderdelen. Daar doe ik helaas veel te weinig mee. Komt wel als ik met pensioen ga (over 30 jaar of zo). We hebben ook nog een Volvo Duett uit '60 die ik helemaal gerestaureerd heb en waar we veel mee rijden.

Genoeg in elk geval om geen spaargeld over te houden :lol:
 

joppe

Actieve deelnemer
21 mei 2010
257
0
Apeldoorn
Houtbewerken is voor mij een winterhobby. In de zomer veel weg met de camper, dat begint al vroeg in het voorjaar. Verder zit ik erg veel op de fiets, wielrennen en mountainbiken, ik denk een 6 tot 7000 km per jaar. Wanneer ik nog tijd over heb sta ik ook nog op de windsurfplank.
Al met al hoef ik mij niet te vervelen.
Groet Jos
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
TH0M zei:
jpandriesse zei:
Vergeet ik er nog 1 en een belangrijke ook :oops:
Ik heb al 9 jaar een Peugeot 205 Gentry (limited edition) met alles er op en er aan, waar ik alles zelf aan doe.
Is dat een GTI model? Ben een tijdje service monteur geweest van een team dat meedeed in de 205 cup, Leuke en snelle wagens!

Officieel is het geen gti, maar geleverd als luxe uitvoering van een 'gewone' 205. De auto is echter wel geleverd met een 1.9 gti onderstel en blok (iets minder pk's, maar meer koppel, daardoor bijna net zo snel). Verder is de auto uitgevoerd met volledig lederen bekleding, ABS, stuurbekrachtiging, electrische ramen, open dak en slechts geleverd in 2 kleuren.
Die van mij is nu voorzien van instelbare schokdempers voor en achter, 306gti-6 remmen en 1.9 16v. Gaat als een speer dus :mrgreen:
 

Houthasses

Actieve deelnemer
22 okt 2010
589
1
www.youtube.com
Leuke hobby's, en vaak nog meerdere ook.

Wat mijn actieve hobby's betreft: Tuinieren, en dan vooral ecologisch. Een tijd was ik bezig met cultuurtuintjes maar nu wil ik meer de groenten/fruit kant op met permacultuur. Een andere hobby is motor gereedschap reviseren, krijg ik een kick van. Om een afgebeuld stuk motor- of nu ook elektrisch gereedschap of machine weer in orde te maken.

Niet actieve hobby's: Astronomie, Warhammer boeken verzamelen.
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.411
679
Emst
Ik fotograveer, verzamel 1-assige trekkers (de oudste is van rond 1930 en de nieuwste rond 1970) en doe hiermee regelmatig mee met ploegwedstrijden.
Ben nu een bus aan het ombouwen tot camper, met zoveel mogelijk hout.
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Naast mijn hout hobby heb ik sinds een jaar een nog veel mooiere hobby genaamd Willem, en binnen een week of 5 volgt de volgende kleine roze hobby.
Verder heb ik altijd gitaar gespeeld in erg harde hardrockbands (death metal), sinds we twee jaar geleden met de band gestopt zijn staat het gitaarspelen op een laag pitje. Ben niet zo'n slaapkamer gitarist, ik wil muziek creëren samen met andere muzikanten . Maar het begint wel weer heel erg te jeuken, en als dadelijk de eerste 3 zware maanden weer voorbij zijn gaan we weer eens wat jammen, lekker wat muziek maken met vrienden, potje bier erbij en kijken of we het nog kunnen.
Verder is muziek in het algemeen (ik heb een voorkeur voor ronkende gitaren of muziek die recht uit het hart komt zoals Johnny Cash en Neil Young) en de muziek van Frank Zappa in het bijzonder ook wel een hobby.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Was eerst wat skeptisch over deze kantine rubriek, maar fantastisch om te lezen wat voor activiteiten jullie hebben, dit wordt nog een hele leuke rubriek denk ik.
Mijn grote passie is altijd het racen met motorfietsen geweest. In een ver verleden (vanaf 1977) niet zo succesvol zelf een jaar geraced met een standaard Suzuki 500cc tweetakt, een jaar nationaal 500 met dezelfde motor,maar helemaal verbouwd en 1,5 jaar (vanwege dienst) met een 250 cc Yamaha tz produktieracer. Begin jaren 90 weer actief geworden, met het bouwen van een eigen computertje voor brandstofinjectie/ontsteking en datalogger, in samenwerking met Henk de Boer van HDEB uit Sleen. En vanaf 92 tot 2004 samen met de bekende framebouwer Nico Bakker een eigen team gehad. Eerst met een eencylinder Rotax en later met een 2 cylinder Suzuki, de Baracuda, waarmee we 3 keer Nederlands kampioen en een keer 2e Europees zijn geworden.Coureurs Co Looyenstein, Lex van Dijk, Fred Bayens en Jeroen Oudeman. Vanaf 2000 tot 2003 hebben we met BMW de international Boxercup gereden en 2004 BMW Powercup. Dat waren series wedstrijden in het voorprogramma van de motogp, 7 wedstrijden in Europa en in het voorjaar naar Daytona. Daartussen met mijn bedrijf ook nog het team van Jan Huberts gesponserd, waardoor Jeffrey de Vries en Wilco Zeelenberg hun werkplaats in ons bedrijf hadden, maar ook coureurs als Alberto Puig met onze stickers reden. Jeffrey is al jaren testrijder bij Yamaha, Wilco is tegenwoordig teammanager van motogp wereldkampioen Jorge Lorenzo. De eerste monteur van Wilco was Ronald ten Kate. Ronald is later teammanager geworden bij TenKate Racing en worden 8 x wereldkampioen Supersportklasse en ook zeer succesvol in de Superbike. Alberto Puig is al jaren de (enigszins omstreden) persoonlijke manager van Dani Pedrosa.
Al met al een hele leuke tijd maar ik volg het alleen nog op tv en rijdt zelf al jaren geen motor meer. Mijn meeste motoren ook verkocht. Heb nog 2 Ducati koningsassers in onderdelen, een 900 SS Ducati met Bakker frame, een Bakker Baracuda en de 748 SP fabrieks Ducati racer van Stephan Chambon uit 1997 van het Alstare Coronas team (deze staat te koop bij Nico Bakker in Heerhugowaard).
Tegenwoordig mountainbike ik hier langs de rivier met een groepje en we hebben wilde plannen om volgend jaar een toch door Cambodja te maken of in Nepal een oude theeroute te fietsen. Was net aan het kijken, in China koop je voor weinig geld hele mooie carbon fietsframes....

jaap
 

WR1944

Oud hout
Mijn hobbies verliepen in fasen. Eén van m'n eerste hobbies was het bouwen van plastic vliegtuigmodellen. Dat ging geleidelijk over in fotograferen en vervolgens ook ontwikkelen en afdrukken. In een vlaag van luiheid ging ik dia's maken, alleen sluiter indrukken en je hoefde ze verder alleen maar te vertonen. Maakte meer indruk dan een schoendoos vol zwart/wit afdrukken. Toen kwam electronica, audio en computers. We zijn dan aangeland in begin 70er jaren. De computers zijn gebleven, sinds ik een degelijke audio-set heb samengesteld was het alleen maar luisteren en is de set in ruim 30 jaar niet veranderd (op een paar recente buizenversterkers na dan). Ik ben ook een tourfietser, ik ga graag met de fiets op kampeervakantie en heb zo heel West-Europa al afgefietst.
Het houtbewerken in het verleden bestond uit reparaties of verbouwingen aan het huis. De laatste 15 jaar deed ik meer aan houtbewerken met voornamelijk handgereedschap. Plastic deurposten vervangen door houten, schakelbare tafels voor een lesruimte, boekenrekken etc. Sinds ruim 5 jaar ben ik gepensioneerd en ging ik er vol tegenaan met hoofdzakelijk Festool gereedschap. En dat gebruik ik nog steeds met veel plezier.
Amerika alles behalve een fietsland. Dat toerfietsen zal hier wel flink lastig worden.
 

degele

Actieve deelnemer
4 nov 2010
293
6
Heist o/d Berg
Plezante rubriek. En leerrijk. Een motorfiets heb ik gehad in een ver verleden.Suzuki 550 GT , kan je nagaan ....iets uit de préhistorie. En dat beest dronk nog meer dan zijn baasje :mrgreen: ,
Daarna tekenen en schilderen, enkele jaren weekendacademie gevolgd en zoals gewoonlijk na een paar jaren mee gestopt omdat er zonodig moest verbouwd worden. Verbouwing die in feite nog niet helemaal klaar is . Ik zie jullie heel begrijpend en een beetje meewarig knikken. Tussendoor nog een bijberoepje in bosontginning, iets wat ook begonnen is als hobby, en nu sinds 2001 de trotse bezitter van een oude zeilboot, een Spirit 32 . Die staat garant voor divers klussen , het hele jaar rond. Koop een boot en werk je dood. Neverending story......
gr,
Danny
 

TH0M

Actieve deelnemer
9 sep 2010
664
29
Arnhem
jaap zei:
Mijn grote passie is altijd het racen met motorfietsen geweest. In een ver verleden (vanaf 1977) niet zo succesvol zelf een jaar geraced met een standaard Suzuki 500cc tweetakt........
......
...... Was net aan het kijken, in China koop je voor weinig geld hele mooie carbon fietsframes....

jaap

:shock: Damm, wat heb jij een droomleven (voorzover ik het nu gelezen heb)!

Ik was al blij met met mijn BMW race team waar we circuitdagen mee reden. Maar als ik jouw verhaal lees wordt ik toch behoorlijk jaloers.

Is er een reden waarom je niet meer motor rijdt?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.