HBM Machines - niet tel. bereikbaar, een slechte zaak !

EvdL

Actieve deelnemer
14 sep 2011
224
24
Eemnes
Helaas heb ik dezelfde "slechte" ervaring met HBM. Had een onderdeel besteld en betaald via de site wat op voorraad zou zijn maar die werd maar niet opgestuurd. Probeerde te bellen maar kreeg geen antwoord. Per mail 2x gevraagd wanneer het opgestuurd zou worden en kreeg toen 2x antwoord dat het dezelfde dag verstuurd zou worden. Heb toen na 2 weken maar een vertegenwoordiger van ons die in de buurt zat langs gestuurd om het onderdeel op te halen. De verzendkosten zouden gecrediteerd worden maar tot op heden niks ontvangen. ( zal ook niet meer komen).
Volgens mijn collega is het een mooie zaak met veel spullen maar het is verstandig spullen die je van HBM wil hebben gewoon in de winkel te kopen, er waren meerdere klanten die de internet bestelling kwamen afhalen omdat ze niks hadden ontvangen.
 

Gobert

Actieve deelnemer
12 feb 2015
170
0
Omgeving Arnhem
Hier louter goede ervaringen.
Ontevredenheid over een compressor resulteerde in een spontane aanbieding voor omruil of geld terug.
De omruiler draait al weer een jaar of vijf probleemloos.
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
Een bedrijf dat zijn klanten serieus neemt is zowel telefonisch als per mail bereikbaar. Voor een mail hoef ik niet direct antwoord, binnen 48 uur vind ik acceptabel, dan kunnen ze tenminste ook goed antwoord geven, dat is nog belangrijker.

Voor het vragen van informatie pak ik nog wel eens de telefoon, bestellingen doe ik altijd per mail.
Dan kun je terug gaan wat en wanneer je iets besteld hebt. Bovendien heeft de leverancier dan gelijk de juiste gegevens.

Toen ik drie jaar geleden aan aantal ruiten in huis moest vervangen, heb ik ook bij meerdere bedrijven met tekst en foto's een aanvraag gedaan. Twee reageerden netjes, en de beste aanbieding is het geworden. De derde partij stuurde een offerte toen de ruiten er al in zaten:(.

Jammer dan, als je geen geld aan mij wil verdienen, dan breng ik het wel naar een ander.

Bij HBM zijn de machines vaak scherp geprijst, maar ik denk altijd aan de lange termijn. Als een apparaat jaren mee moet, kun je beter wat goeds kopen, de prijs vergeet je, de ergernis niet.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Precies zoals ik verwachte, antwoord gekregen en jawel....en wedervraag
Optie 1, optie 2

Oftewel, straks weer 2 dagen verder en weer 2.....schiet niet op zo
ik haal het onderdeel er uit en ga ergens anders winkelen, moet vast lukken
 

Farends

Actieve deelnemer
12 okt 2015
121
0
Mijn hbm10'' vlak en vandiktebank was na 2 maand al stuk.

Duidelijke foto's en omschrijving gestuurd, duurde even voordat ik reactie kreeg, daarna was de communicatie erg snel op een reactie of wedervraag.

Het opsturen van de onderdelen duurde wel wat langer, het duurde 4 of 5 dagen voordat ik alles in huis had.

Terwijl het de zelfde dag verzonden zou worden.

Al met al wel een nette service, maar even een vraag via de telefoon stellen is er niet bij helaas. Waar ik mij ook over heb verbaasd.
 
Beetje off-topic, maar wij willen onze complete tuin laten vervangen; een klus van ruim 5 cijfers voor de komma... dus interessant zou je denken, toch?

7 bedrijven een uitgebreide omschrijving (inclusief 3D tekeningen) gemailed; met daarbij gelijk een uitnodiging om te komen kijken en de boel door te spreken, maar de response is redelijk bedroevend

slechts 2 belden gelijk, 1 mailde gelijk - die hebben allemaal een streepje voor
2 reageerden na een vriendelijke reminder dat ze 'er mee bezig gingen' (sinds 28 feb niks meer gehoord) - afgeschreven dus
en 1 heeft helemaal niks laten horen... neem dan geen email adres denk ik dan!

dus of de tuinbusiness denkt dat email een hype is die vanzelf weer over gaat (duhuh), of de crisis is nu echt over...

Ook een beetje off-topic, maar 7 (!) bedrijven een omschrijving en tekening gestuurd?! Ik doe zelf ook het een en ander in die 'tuinbusiness', en echt, zoveel is er niet meer te verdienen hoor... Zeker niet als alles al in kannen en kruiken is. Kun je dan de aannemer nog als echte vakman zien? Of is dat 'vakmanschap' afhankelijk van de prijs...

Overigens ben ik het verder wel met Toxiq eens, ik moest er bedrijfsmatig niet aan denken dat een vraag over een defecte machine alleen per mail gesteld kan worden... Ben je zo een paar dagen verder, weg inkomsten.
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Waarschijnlijk een nieuwe manier van klantenservice per januari 2016 want ik heb in het najaar zowel telefonisch als per mail kontakt met ze gehad.
Vervelend voor je en nog meer als het zo lang duurt voor je per mail antwoord krijgt en dus weer terug moet mailen ivm verschillende opties.....ben je zo een week verder.
Denk ook dat het te maken heeft met de snelle groei die ze hebben doorgemaakt het laatste jaar waardoor ze ook steeds meer telefoontjes krijgen.
Aan de andere kant; als ze zoveel verkopen dan moet er ook wel een technische hulpdienst per telefoon afkunnen zou je denken of eventueel een chatservice, da's beter dan email. (behalve bewijsvoering dan)
Waar ik zelf altijd nogal moeite mee heb is dat je de laatste jaren steeds meer te maken krijgt met eerst de mededeling dat het gesprek wordt opgenomen voor trainingsdoeleinden, dan de vraag of je wilt meewerken aan een telefonisch onderzoek na afloop van het gesprek en dan nog een keer of vier allerlei keuzemenu's te horen krijgt (dan ben je al 2 minuten verder) en als je dan op de goede afdeling zit wordt je in de wacht gezet.......:mad:
 
Laatst bewerkt:

Sidney

Actieve deelnemer
30 nov 2012
57
0
Ook een beetje off-topic, maar 7 (!) bedrijven een omschrijving en tekening gestuurd?! Ik doe zelf ook het een en ander in die 'tuinbusiness', en echt, zoveel is er niet meer te verdienen hoor... Zeker niet als alles al in kannen en kruiken is. Kun je dan de aannemer nog als echte vakman zien? Of is dat 'vakmanschap' afhankelijk van de prijs...

Nou, we begonnen met 4... dat leek ons een goed gemiddelde, 1 gaf gelijk aan niet meer voor de zomer te kunnen, dus daarna hebben we er meer aangeschreven, dus het is in 2 stappen zeg maar :)

Wij hoeven echt niet voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten, wij zien ons huis als investering voor de komende 40 jaar!! Maar om uberhaupt een reactie te kijgen, dat is toch absurd?

Gister zou om half vijf iemand komen - belt om kwart voor zes dat het niet lukt en dat ie vandaag wel voor een nieuwe afspraak belt...
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Een half antwoord gekregen (1 prijsopgave ipv van twee) dus weer gemaild en tot op heden nog geen antwoord
Er gebeurd dus precies waar ik op rekende

Ik ben er klaar mee, de HBM draaibank gaat er uit en ik koop een andere

Als iemand een HBM 1100 variomatic wil overnemen, hij mag voor een redelijk bod weg

Er zit een slingertje in, met de tegencenter merk ik het nauwelijks, met de chuck er op wel (zit de slinger voornamelijk in het schroefdraad ?)

Chuck wordt NIET mee verkocht
 
Laatst bewerkt:

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
Duidelijke taal Toxiq, zo zie je maar waartoe een (soms) haperende klantenservice toe kan leiden.. Succes bij Ronald :)
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Als dat zou was dan zou dat dubbel reden zijn om die draaibank weg te doen, maar nee....daar ben ik wel zeker van
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Dat is het zeker Willem, ik was er echt voor gegaan, een mooie chuck gekocht voor deze draaibank maar als dingen zo moeizaam gaan dan is de lol er op een gegeven moment wel van af

Maakt niet uit, ik ga nu voor een mooi product bij dehoutdraaierij.nl
 

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
Joh Toxiq, dan hebben ze het waarschijnlijk wel heel bont gemaakt als je de draaibank gaat verkopen. Ik heb niet de indruk dat je namelijk heel lichtgeraakt bent.. Balen man, succes met de verkoop.

Overigens wel een goed excuus om bij de Houtdraaierij langs te gaan. :)
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Neuh over het algemeen niet maar ik ben wel iemand die graag geholpen wil worden als het nodig is
Simpel, ik wil iets gedaan hebben en wil daar geld voor uitgeven, bedrijf wil het verdienen dus moet je daar samen wat van maken, maar als ik moet leuren om geld uit te kunnen geven ben ik er snel klaar mee
 

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
Ik snap je ook helemaal, ik zou er ook de piep over in hebben en 'm de deur uit kunnen gooien. 't Valt mij ook tegen van ze, ik had er een betere indruk van dan dit. Gelukkig woon ik redelijk in de buurt voor als ik ooit wat bij ze koop, dan kan ik er eenvoudig langs. Wel te gek voor woorden dat het hiertoe moet komen, je zou denken dat iedere klant belangrijk is!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.