We weten allen dat, wat je ook maakt, het begint met een schets of een tekening.echter helpt het als je daarvoor een goed tekenprogramma hebt. Niet super complex, zeker niet te duur, gratis mag ook. Graag wat info, alvast heel bedankt
Je hoeft je Fusion bestanden niet te downloaden en lokaal op te slaan, je kunt ze op 'read-only' zetten in je bibliotheek. Je kunt ze dan gewoon openen en bekijken, alleen niet opslaan. Mocht je dat toch willen dan maak je een ander bestand (tijdelijk) read-only.voor meubels waar de afmetingen nadien handig terug te vinden zijn, gebruik ik SketchUp (nog een oude offline versie omdat die lokaal alles kan opslaan, maar de gratis browserversie doet het ook). Voor 3D modellen voor de 3D printer gebruik ik Fusion, de gratis versie kan 10 objecten editable houden, als je die downloadet kan je daar een eigen bibliotheek van aanleggen. Voor 2D voor de Shaper Origin en Brother ScanNCut (of Cricut) gebruik ik heel graag Inkscape. Daar kan je de STL files ook van importeren in Bambu Studio en van daaruit 3D verwerken
Ik ben zelf een analoge man
maar op de school waar ik werk moeten de leerlingen voor hun praktijkexamen
ook 3D tekenen.
Daar worden deze programma's voor aanbevolen:
SketchUp Pro
SpaceClaim
Solid Edge
SolidWorks
Geen ingewikkelde programma's maar alle werkstukken die in de werkplaats gemaakt worden
moeten ze hiermee kunnen tekenen.
Sorry nee geen idee van.Enige idee wat bovenstaande programma's kosten spaceclaim € 5000 ongeveer. Solids zijn nog fractie duurder ongeveer dubbele.