Graphic designers aanwezig?

flytox

Actieve deelnemer
31 aug 2016
67
0
Oost-Vlaanderen (BE)
Het is toch niet de bedoeling om van Benchworks een megalomane corporation te maken ? Je hoeft er echt geen image branding bureau voor in te schakelen. Doe iets ludieks of anders dan normaal met stickering op de auto, is mijn idee.

Branding is misschien een duur woord, maar is al lang niet meer enkel voorbehouden aan Coca-Cola (al is hun budget lichtjes anders ;)). Gewild of ongewild heb je als zelfstandige sowieso een 'merk' en heb je een bepaalde uitstraling (hopelijk positief). Je kan er dan voor kiezen om die wat te tweaken, maar als je slecht werk levert zal je uitstraling dat slechte werk op termijn zeker niet compenseren. Omgekeerd wel, denk ik. Persoonlijk vind ik dat het logo én de website van Timothy wel wat opfrissing kunnen gebruiken en dat ze niet de hoge kwaliteit uitstralen die Benchworks wel degelijk levert.

Anderzijds moet je geen kosten maken als je er enkel 'mooier' wil uitzien zonder meer, want het is maar de vraag of die kosten ook extra werk zullen opleveren. Het moet allemaal passen in een plan. Dus voor alle duidelijkheid: als Timothy enkel een nieuw logo wil, dan is daar uiteraard niets mis mee!
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
[CABARET MODUS AAN]

Laatste keer dat een vriendin het had over de brandmanager dacht ik toch serieus dat het hier ging over iemand die goed is in het organiseren van een lekker vuurtje:cool:

[CABARET MODUS UIT]

Maar even serieus, het ging hier over een auto. Het is een beetje opzij gegaan in de discussie door het logo van Skybiker.
En ik vind de kritiek hierop toch wat te technisch en vooral niet persoonlijk. Want grafische designers kunnen prachtige dingen ontwerpen, het is de klant die er tevreden mee moet zijn. Kennelijk werkte het logo voor Skybiker, want hij kreeg al respons. De professionele uitstraling doet meer als de emotie achter een logo, tenzij je de emotie ook weet, en dat is meestal niet zo. Waarom heeft Audi de ringen in elkaar zitten, en heeft Steve Jobs zijn bedrijf genoemd naar een stuk fruit.

Het is meestal niet wat we denken als we een logo zien, maar wel wat we herkennen. En de eigenaar van het logo, meestal het bedrijf, moet er zelf achter staan.

Bij Timothy vind ik de uitstraling op de auto van ondergeschikt belang voor het uitstralen van het bedrijf als reclameobject. Een eenmanszaak die specialistisch werkt gaat zijn klandizie niet halen van de straat. Het is alleen een professionele verschijning voor je bestaande en nieuwe klanten als je voor de deur parkeert. Ingetogen en rustig zouden hier mijn leidraad zijn, alleen de herkenning van naam en bedrijf zijn voldoende.
 

Skybiker

Post veel
9 nov 2014
770
5
Naast mijn buren
Mooi Geschreven William, het begon simpel met de wil om Timothy een beetje op weg te helpen, maar toen schreef hij ook dat zijn omgeving de naam "Benchworks" amper kunnen uitspreken en al helemaal niet weten waar het voor staat, ik ging er vanuit dat een Duitser, Pool, Rus en de gemiddelde Fransman dit dan ook niet kan.

Toen had ik zoiets van, dan kun je beter proberen dat je naam een merk wordt, gekoppeld aan je logo, want dan hoef je het niet uit te kunnen spreken maar dan gaat men het herkennen, de auto op dat moment erbuiten gelaten.

Nu, na alles even nuchter goed doorgelezen te hebben, heeft hij dat eigenlijk ook helemaal niet nodig, zijn niche is zeer doelgericht en aan allemaal grote reclame stickers en logo"s gaat hij geen klant aan over houden, want als hij 500 km door het land gaat rijden mag je van geluk spreken als er ergens een Goudsmit liep die ook nog eens zijn oog op de auto liet vallen.

Dus een mooie bescheiden maar doordachte platte tekst, zal doen wat hij wil, gewoon herkenbaar zijn.

Maar voor mij heeft het allemaal wel weer wat goeds gedaan,ik ben eindelijk in gaan zien dat mijn logo compleet verkeerd is voor mijn doelgroep en heb dan ook maar een nieuw Logo gemaakt.

Maar maak daarvoor even een eigen draadje aan.
 
Laatst bewerkt:

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Bij Timothy vind ik de uitstraling op de auto van ondergeschikt belang voor het uitstralen van het bedrijf als reclameobject. Een eenmanszaak die specialistisch werkt gaat zijn klandizie niet halen van de straat. Het is alleen een professionele verschijning voor je bestaande en nieuwe klanten als je voor de deur parkeert. Ingetogen en rustig zouden hier mijn leidraad zijn, alleen de herkenning van naam en bedrijf zijn voldoende.

Dat is het eigenlijk, gewoon een creatieve of goed ogende manier om mijn bestaand logo er op te zetten. Ik werd 's nachts wakker met het idee (en een baby die om 4u in je bed staat te roepen en springen) om er gewoon bij te zetten "werkbanken - établis" want "less is more" Ik vind geen betere manier om met zo weinig woorden te beschrijven wat ik doe.
 

Skybiker

Post veel
9 nov 2014
770
5
Naast mijn buren
Misschien nog een idee, platte tekst naast kleiner logo op deuren en op achterkant, een mooie foto van een werkbank op het achteruitje, maar dan zo'n doorkijk foto als je tegenwoordig op bussen ziet, misschien met ook wat platte tekst info.

Staat luxe, en ruit blijft enigszins functioneel en men ziet wat Benchworks doet plus dat de zijkant verteld wie je ben en hoe jou te bereiken.
 
Laatst bewerkt:

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Kan allemaal, het leukste is als je een technische tekening doet overgaan naar een foto van het resultaat, dat zegt eigenlijk alles. Anders kan je denken dat ik alleen maar een verkoper ben, en niet de bedenker en uitvoerder.
Maar dat zou meer iets zijn voor de gesloten aanhanger waar je veel ruimte hebt, op mijn wagen houd ik het liever sober en niet te specifiek met een foto. Mijn werk kan nog altijd evolueren.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.