Gezocht: ploegschaaf

gvanheel

Nieuw lid
22 nov 2012
16
7
Het gaat mij vooral om de groef voor een bodem. Dus 6mm zou prima zijn.
Ik houd Marktplaats een tijdje in de gaten en anders kijk ik wellicht toch naar een Luban.
Die Stanley had ik gezien, maar die ziet er zo slap uit. Het lijkt wel of deze van plaatstaal is gemaakt? Dan toch maar iets meer betalen en iets meer kwaliteit.
Ik heb nog een Stanley 13-50 in kistje liggen, helemaal compleet maar enigzins overbodig geworden. Werkt prima.
 

LFlab

Post veel
7 mei 2018
961
306
Rosmalen
Ik ken al die schaven van Marktplaats, maar ik vind de prijzen van die handelaren altijd dubbel. Tuurlijk willen zij er iets aan verdienen, maar ik krijg toch de indruk dat ze veel doorschuiven en daar een flinke winst op halen.

Daarom dat ik het eerst hier vraag. Misschien wel iemand er vanaf tegen een 'normale' prijs.

Mocht je hier op het forum niks kunnen vinden kan ik je eBay UK aanraden. Ten aanzien van handelaren op marktplaats kan ik je mening onderschrijven, de meeste mensen daar handelen om geld te verdienen, en je weet niet wat je krijgt, ze klussen ook van verschillende exemplaren een nieuwe in elkaar (zeker Boro). De schave die je op eBay UK koopt komen vaker rechtstreeks bij iemand uit het schuurtje, hoewel daar ook handelaars actief zijn. Maar als je er een beetje scherp op bent, dan kun je vast een exemplaar kopen wat redelijk geprijsd is, en "eerlijk". Maar shipping met het eBay GSP programma is best duur (nou zijn schaven natuurlijk wel redelijk zwaar, dus ik denk niet dat de Royalmail veel goedkoper zal zijn), en uiteraard dien je ook invoerrechten te betalen.
Dan nog heb ik alles inbegrepen tussen de 40 en 80 euro betaald voor nette schaven (een paar 044's, een 043 en een 050, allemaal van Record). Weet niet wat de huidige prijzen zijn.
Ik kijk vaak alleen op veilingen die binnenkort aflopen (want zo veel geduld heb ik niet) en op direct kopen aanbiedingen die net aangeboden zijn.
 

gvanheel

Nieuw lid
22 nov 2012
16
7
Mocht je hier op het forum niks kunnen vinden kan ik je eBay UK aanraden. Ten aanzien van handelaren op marktplaats kan ik je mening onderschrijven, de meeste mensen daar handelen om geld te verdienen, en je weet niet wat je krijgt, ze klussen ook van verschillende exemplaren een nieuwe in elkaar (zeker Boro). De schave die je op eBay UK koopt komen vaker rechtstreeks bij iemand uit het schuurtje, hoewel daar ook handelaars actief zijn. Maar als je er een beetje scherp op bent, dan kun je vast een exemplaar kopen wat redelijk geprijsd is, en "eerlijk". Maar shipping met het eBay GSP programma is best duur (nou zijn schaven natuurlijk wel redelijk zwaar, dus ik denk niet dat de Royalmail veel goedkoper zal zijn), en uiteraard dien je ook invoerrechten te betalen.
Dan nog heb ik alles inbegrepen tussen de 40 en 80 euro betaald voor nette schaven (een paar 044's, een 043 en een 050, allemaal van Record). Weet niet wat de huidige prijzen zijn.
Ik kijk vaak alleen op veilingen die binnenkort aflopen (want zo veel geduld heb ik niet) en op direct kopen aanbiedingen die net aangeboden zijn.
Tegen het in elkaar klussen van verschillende exemplaren kan op zichzelf nooit een bezwaar bestaan, zeker als je meer gebruiker dan verzamelaar bent en het niet gaat om een 4-beitel in een 4 1/2. Ongezien gereedschap kopen om te gaan gebruiken is een no-go, eerst voelen, dan betalen. Heb prima ervaringen met 'handelaren' (o.a. Boro met een fijne en complete Stanley 46), Duco en Henk uit Boskoop. Ze handelen in gereedschap omdat ze het leuk vinden om wat bij te verdienen want ervan leven (zoals Amerikaanse en Engelse handelaren) lukt niet. De romantiek van het Engelse plattelandschuurtje waar 'eerlijk' gereedschap vandaan komt, is inmiddels ook passé. De kosten van het de rondslepen van spullen over de hele wereld worden simpelweg te hoog. Tenzij je natuurlijk iets heel graag wilt hebben of iets dringend nodig hebt. :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.