Gezocht: Kleine Oscillerende spindel- en bandschuurmachine

Bast-hout

Actieve deelnemer
28 dec 2020
199
94
Milsbeek
www.bast-hout.nl
Om de een of andere reden kan je ze alleen maar nieuw vinden; het lijkt ook niet uit te maken welk merk, want ze verschillen ogenschijnlijk alleen maar van kleur.
Triton, Gude, HBM, VidaXL, lijkt allemaal hetzelfde te zijn; en ook nog eens best aan de prijs.
Vooral bedoeld om kleine nokjes mee af of rond te schuren, dus een grote variant heeft weinig nut, maar (in 220v versie) ook best een optie voor me.
Let wel; ik zoek de versie met band, niet alleen de spindelversie.

Ik woon zelf in de buurt van Nijmegen



Screenshot 2022-04-10 164707.png
 

elzenmaa

Actieve deelnemer
23 nov 2014
547
130
@Inbeelder,

Volgens mij ook steeds hetzelfde apparaat met andere merknaam.
Zitten meestal rond € 250,-
Houd HBM en Voordeelshop in de gaten, daar komen ze soms voorbij voor ca. € 180,-. dat heb ik ook voor die van mij betaald.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bast-hout

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.763
459
Almere
@Inbeelder ik heb precies deze, het grootste nadeel is de lijmnaad op de band, die geeft een irritante tik tegen je werkstuk. Als ik het opnieuw zou doen koop ik alleen de spindelversie;) ik heb een wat grotere jet stationaire machine die de band- handeling overbodig maakt.
ps voor 50% van de nieuwprijs gaat ie weg.
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.151
1.955
Klein-Brabant, Vlaanderen
misschien moet ik een echt merk bandjes gaan kopen
zou het kunnen dat ik mag schrijven 'daar gaan we weer op zoek naar de beste prijs/kwaliteit' ?
uiteraard mag ik de opbouw van zo'n spindelbandschuurmachine niet met die van een (boven)bandschuurmachine van een paar kg vergelijken
bij dit type wordt de band tussen de 2 assen niet ondersteund
een (boven)bandschuurmachine heeft een stijve schuurzool waarop het gewicht van de hele machine komt

1649678721149.png
 

Bast-hout

Actieve deelnemer
28 dec 2020
199
94
Milsbeek
www.bast-hout.nl
@ZotVanHout , wat bedoel je met een bovenbandmachine?
Zo'n drumsander of zo'n ding als dit?

Ben er even niet uit welke nou beter zou zijn; het onhandige bij deze lijkt me dat je voor het vlakke 'leunt' op de band ipv dat je het et tegenaan brengt.

DA0B7951-5A10-4366-AA5D-B78C8BFFD343.jpeg
 

Bast-hout

Actieve deelnemer
28 dec 2020
199
94
Milsbeek
www.bast-hout.nl
@Inbeelder ik heb precies deze, het grootste nadeel is de lijmnaad op de band, die geeft een irritante tik tegen je werkstuk. Als ik het opnieuw zou doen koop ik alleen de spindelversie;) ik heb een wat grotere jet stationaire machine die de band- handeling overbodig maakt.
ps voor 50% van de nieuwprijs gaat ie weg.
Zo'n tik is inderdaad niet handig.
Alleen spindel lijkt me ook niet handig omdat ik wel 'recht' wil kunnen schuren.
50% van de nieuwprijs tov de benoemde 180 van voordeelshop of tov de 250? ;)

Doe anders even een foto hier of in privebericht voor de 'staat'?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.