Gezocht, Bandschuurmachine

Bond

Actieve deelnemer
23 sep 2017
51
1
Iemand toevallig nog 1 rondslingeren waar niks mee gedaan wordt? Voorkeur gaat uit naar een Makita 9404. Kan hem natuurlijk nieuw kopen, maar denk ik geef een leuk 2dehandsje een kansje;).
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.104
2.613
Als je voor gebruikt gaat, zoek dan een 9402. Daarna gingen ze kijken of ze hem goedkoper konden maken.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.104
2.613
Die 9401 en 2 worden al een jaar of 40 in elke timmerwerkplaats afgebeuld. Ze zijn gewoon goed gebouwd. Ook na vele jaren sporen ze nog goed. Het loopvlak van het aandrijfwiel laat niet los. Ik heb zelfs de originele zool er nog steeds op zitten. Alleen de plaatsing van het snoer had van mij hoger mogen zitten. Ze hebben die dingen niet voor niets zo lang ongewijzigd gebouwd. Maar nu hebben helaas de cententellers het van de techneuten gewonnen. Bij de 9404 zit er Bijvoorbeeld geen metalen kap meer over de aandrijving, maar plastic. Ik heb er in mijn andere pakhuis volgens mij ook nog van elu en van bosch liggen. Die zijn ook nog uit begin jaren 80 of ouder. Die hebben zich ook bewezen. Als ik er ooit de tijd voor vindt, kijk ik die ook eens na en ga ze weer gebruiken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.