Gespot op MP; Hammer A3-41 380v

Status
Niet open voor verdere reacties.

RubenM

Actieve deelnemer
2 jan 2020
62
57
Klopt ik wist de nieuwprijs dus niet.
Dacht dat de verkoper iets zei van 4500 dus leek mijn dit niet te veel
€4500 incl btw nieuw zou kunnen kloppen. Maar met deze machines heeft een aanzienlijk deel van de potentiële klanten een eigen bedrijfje en bekijken ze prijzen toch ex btw.

Daarnaast, van €4500 naar €3500 voor een 7 jaar oude machine waaraan gelast en gedaan is, is in geen enkel geval schappelijk, dat kan je jezelf ook bedenken ;) Ondanks dat Hammer / Felder redelijk zijn waarde behoudt, is dat niet realistisch.
 

Luuk2001@

Nieuw lid
10 okt 2021
18
12
Belfeld
Daar had je eerder duidelijk over moeten zijn wat mij betreft....

Je weet ook wat ermee aan de hand is, dus waarom niet gewoon openheid geven nu en een faire prijs neerzetten met een duidelijk verhaal mbt tot gebreken/kwaliteit?
Ik vraag nu €3000,- is denk wel realistisch en schappelijk.
€4500 incl btw nieuw zou kunnen kloppen. Maar met deze machines heeft een aanzienlijk deel van de potentiële klanten een eigen bedrijfje en bekijken ze prijzen toch ex btw.

Daarnaast, van €4500 naar €3500 voor een 7 jaar oude machine waaraan gelast en gedaan is, is in geen enkel geval schappelijk, dat kan je jezelf ook bedenken ;) Ondanks dat Hammer / Felder redelijk zijn waarde behoudt, is dat niet realistisch.
ik vraag nu €3000,- lijkt me wel schappelijk en kan het natuurlijk altijd proberen.
En zeker voor een jongen van 20
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.448
395
Dordrecht
Ik vraag nu €3000,- is denk wel realistisch en schappelijk.

ik vraag nu €3000,- lijkt me wel schappelijk en kan het natuurlijk altijd proberen.
En zeker voor een jongen van 20
Met laswerk etc zonder enige verduidelijking etc. is dat voor mij alles behalve realistisch. Ik weet niet of je hem met schade hebt gekocht of dat je zelf aan het rommelen bent geweest?

Ik weet trouwens niet wat de regels zijn met betrekking tot adverteren als handelaar hier? Mag dit wel of niet eigenlijk?
 

GH1

Post veel
8 aug 2017
1.181
214
Breda en omstreken
Ik weet trouwens niet wat de regels zijn met betrekking tot adverteren als handelaar hier? Mag dit wel of niet eigenlijk?
Wat mij betreft is het hier komen voor gratis advies en dan verder niet open zijn over het commercieel handelen genoeg reden om iemand te verwijderen.

En dan ook nog eerst een beetje vaag zijn over dat het de eigen advertentie is maar wel de startpost liken…. Nogal schimmig. Om het over post #5 nog maar niet te hebben. Nog net geen keiharde leugen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Emilio

Luuk2001@

Nieuw lid
10 okt 2021
18
12
Belfeld
Met laswerk etc zonder enige verduidelijking etc. is dat voor mij alles behalve realistisch. Ik weet niet of je hem met schade hebt gekocht of dat je zelf aan het rommelen bent geweest?

Ik weet trouwens niet wat de regels zijn met betrekking tot adverteren als handelaar hier? Mag dit wel of niet eigenlijk?
Nee
Wat mij betreft is het hier komen voor gratis advies en dan verder niet open zijn over het commercieel handelen genoeg reden om iemand te verwijderen.

En dan ook nog eerst een beetje vaag zijn over dat het de eigen advertentie is maar wel de startpost liken…. Nogal schimmig. Om het over post #5 nog maar niet te hebben. Nog net geen keiharde leugen.
nou goed dan denk ik dat ik er zelf maar een eind aan maak vindt het wel nogal zwaar bestraft maar goed
 

mhermans

Actieve deelnemer
28 jun 2020
116
56
Roermond
www.etsy.com
Was niet heel lastig geweest om zelf even de nieuwprijs op te zoeken voor hem online te zetten toch?

Ben het ook met de rest eens dat het niet misplaatst zou zijn om de “gebreken” erbij te vermelden.

Ik denk ook dat je echt veel te hoog zit met je prijs. Er is een reden waarom je hem zelf voor 1750 hebt kunnen overnemen. Je snapt zelf ook dat iemand niet zomaar 1000€ op de tafel laat liggen als dat er extra inzit
 

LvdE

Actieve deelnemer
23 sep 2020
168
143
Bunde
We hebben gelukkig nog een reserve Luuk, of zou dat een alter ego zijn? :cool:

Gezien het antwoord lijkt vertrekken me verstandig, handelen prima, liegen en bedriegen niet.
Reserve luuk vind ik prima alter ego ben ik niet;) dat even duidelijk hebbende!
 
  • Leuk
Waarderingen: Emilio

mhermans

Actieve deelnemer
28 jun 2020
116
56
Roermond
www.etsy.com
Nog een interessante vind ik dat je hem op 2dehands.be voor een goede €1000 minder hebt staan.


Ik vraag me ook af of je er niet gewoon achter gekomen bent dat de aansluiting niet werkt voor jou krachtstroom. Ik meen namelijk dat hier in verschil in zit tussen belgie en nederland. Belgie 3 x 230 meen ik, toegegeven heb ik daar zelf verder niet veel verstand van dus ik laat me graag corrigeren door iemand met meer kennis op dit gebied
 

Risikoos

Actieve deelnemer
14 okt 2021
107
47
Regio Apeldoorn - Zutphen
Wat mij geleerd is in NL is dat krachtstroom 3-fase wisselstroom(~) is, zonder een nul draad (vaak wel aanwezig, maar niet in gebruik bij krachtstroom). Doordat de verschillende fases niet synchroon lopen krijg je tussen de fases een spanningsverschil van tegenwoordig 400~ V. Daar werkt een krachtstroom apparaat op.

Die drie fases zijn afzonderlijk ieder 230~/240~ V i.c.m. een nul draad (zoals ,als ik mij niet vergis, iedereen in de benelux de aansluiting thuis heeft, zij het 1x 2x of 3x 230~ V).

De grap van dit alles is dat je met dezelfde 3-fase 16 A aansluiting een apparaat dat werkt op 3 x 230~ V met een vermogen van 11.040 W kunt aansluiten. Maar zodra het apparaat 1 x 400~ V is mag het 'maar' 6400 W zijn.

Ik heb er niet voor geleerd, dus correct me if I'm wrong.

Als het in België met krachtstroom anders werkt ben ik erg benieuwd.
 

Ambidexterity

Actieve deelnemer
Ook die blauwe aansluitstekker geeft te denken. Zou volgens mij normaal gesproken voor 1x230 zijn. Niet voor 3x230. Zie ook IEC 60309 - Wikipedia
De blauwe stekker is inderdaad 230v en kan 16A of 32A zijn. 32A mag natuurlijk niet door een normale stekker.
In de advertentie staat 380v wat natuurlijk 400v moet zijn. 400v gaat door een rode stekker en mag natuurlijk niet door een blauwe, dit gaat ook niet, maar dat terzijde.

Ik zou zo'n machine best graag willen hebben, teveel gekocht de laatste tijd en ik moet natuurlijk mijn vrouw niet het harnas in jagen.
Maar goed, deze machine zo ik zeker niet kopen, er hangt teveel rare zweem rond om het verhaal.
 
  • Leuk
Waarderingen: Emilio

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.151
1.955
Klein-Brabant, Vlaanderen
Wat mij geleerd is in NL is dat krachtstroom 3-fase wisselstroom(~) is, zonder een nul draad (vaak wel aanwezig, maar niet in gebruik bij krachtstroom). Doordat de verschillende fases niet synchroon lopen krijg je tussen de fases een spanningsverschil van tegenwoordig 400~ V. Daar werkt een krachtstroom apparaat op.

Die drie fases zijn afzonderlijk ieder 230~/240~ V i.c.m. een nul draad (zoals ,als ik mij niet vergis, iedereen in de benelux de aansluiting thuis heeft, zij het 1x 2x of 3x 230~ V).

De grap van dit alles is dat je met dezelfde 3-fase 16 A aansluiting een apparaat dat werkt op 3 x 230~ V met een vermogen van 11.040 W kunt aansluiten. Maar zodra het apparaat 1 x 400~ V is mag het 'maar' 6400 W zijn.

Ik heb er niet voor geleerd, dus correct me if I'm wrong.

Als het in België met krachtstroom anders werkt ben ik erg benieuwd.
elektriciteit gedraagt zich links van de landsgrens niet anders dan rechts er van
de terminologie kan wel verschillen, maar zelfs binnen hetzelfde land heb je dialecten in de terminologie
ook de vorm waaronder men de elektriciteit binnenbrengt + hoe men die gebruikt + de regelgeving kan verschillen

in nl spreekt men inderdaad van krachtstroom
wij spreken eerder over 3-fasen

in een standaardhuis draait alles op 240V
dat is de binneninstallatie

het is hier mogelijk dat in de straat 3x240V ligt
om binnenshuis op 240V te draaien, heb je minstens 2 draadjes van 240V nodig
maar technisch kan het ook dat vanuit de straat 3 draadjes van 240V binnenkomen
daarvan heb je er meestal telkens slechts 2 nodig
sommige oude zware machines draaien nog op 3x240V
een nul hoort niet meer in deze familie thuis, want dan zou je op 130V draaien
en dat is héél lang geleden

het is ook mogelijk dat in de straat 3x400V ligt
om binnenshuis op 240V te draaien, heb je een nul (= neutraal) nodig
zonder een discussie over soorten netwerken te willen starten, stel ik hier dat men bij 1, 2 of 3x400V dan ook de nul binnenbrengt
ik kom installaties tegen waar er 1x400 + N, 2x400 + N of 3x400 + N binnenkomt
nadien doet de klant daarmee wat hij wil naargelang de toestellen en machines die hij staan heeft, dat vergen
en dat is soms gek
zo heb ik een kantenlijmer die 'krachtstroom' vraagt, maar tegelijkertijd ook een nul nodig heeft, want de meeste motoren daarin werken op 3x400, maar er zit eentje in dat op 240 werkt

De grap van dit alles is dat je met dezelfde 3-fase 16 A aansluiting een apparaat dat werkt op 3 x 230~ V met een vermogen van 11.040 W kunt aansluiten. Maar zodra het apparaat 1 x 400~ V is mag het 'maar' 6400 W zijn.
dit is de formule
16A x 240V = 3.840W
16A x (3x)240V x 1,7 = 6.528W
16A x (3x)400V x 1,7 = 10.880W
noot: bij 3 fasen is de vermenigvuldigingsfaktor 1,7 en niet 3
bijkomende bemerking: in nl staan de wcd's op een zekering of automaat van 16A
in vl noemen we die stopkontakten, en daar staat een zekering of automaat van 20A op

aanvulling
in vl stonden op stopkontakten oorspronkelijk zekeringen van 16A
automaten zijn later op de markt gekomen
omdat die sneller reageren, mogen er types van 20A op lijnen waar vroeger zekeringen van 16A stonden
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: XL500SZ

Batavus

Actieve deelnemer
29 dec 2019
197
189
Driebergen Rijsenburg
Nog een interessante vind ik dat je hem op 2dehands.be voor een goede €1000 minder hebt staan.

Dit is dezelfde machine, van die Luuk, alleen op een Belgische site geadverteerd. Vervelend mannetje dit, ik heb echt een hekel aan dit soort figuren. Voegen niets toe aan de wereld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.