Precies mijn gedachten. Ik denk dat er met de bovenfrees minder gevaar is voor kickback, alleen de zogenaamde 'ejection' , en dat is voor mij het probleem met de tafelzaag dat hij je vingers in het blad kan trekken. Blijkbaar kan dit ook gebeuren met een riving knife. Was het ongeval in uw geval ernstig?
Wat de stofzuiger betreft, ik ben al bezig met het bekijken van de makita en ik vind hem leuk, ook al is hij een beetje duurder. Een probleem dat ik las, gaat over het feit dat het in sommige gevallen niet overeenkomt met veel van de apparatuur, en dat mensen allerlei soorten adapters moesten kopen om op de machines te passen. Is dit zo in uw ervaring?
Natuurlijk, zelfs met het spijkerpistool is het gewoon om het op zijn plaats te houden totdat de houtlijm hard wordt.
ik zal er naar kijken
je hebt volkomen gelijk, dit is zonder twijfel het extra geld waard, het enige probleem is dat het veel investeren is voor mijn situatie. Ik zal kijken hoe het rendement eruit zou zien als ik het als tweedehands verkoop, dat klinkt als een goed idee. Ik kon er geen vinden op markplaats.
Ik heb het nog niet gezien. Is dit nog steeds met de UJK PARF? Zijn er voordelen?
Is dat niet de waarheid?
Erg leuk deze opzet.
De bankschroef staat op mijn kooplijst! Ik zal eerst met een kleine beginnen, omdat ik waarschijnlijk ook een paar bench dogs zal hebben voor grotere stukken.
Voor de schaaf wilde ik er een krijgen, maar ze lijken zoooo duur voor een goede. En als je naar een YouTube-video keek, leek het niet zo eenvoudig om het mes te slijpen. Misschien zal ik het nog eens bekijken en de 'Jack plane' controleren, de enige echte schaaf

En je hebt helemaal gelijk, ik ben van plan grotere vellen op maat te laten knippen. Ik schets mijn tekeningen toch altijd.
Bedankt voor het delen!
Bespaar inderdaad veel!