Op het werk (onderhoudsafdeling) gebruiken we allerlei soorten vilt voor montagetafels, en dat heb ik ook in gereedschaps kisten met "schoon" gereedschap zitten, rammelt het niet zo.
Voor dingen die wel vettig en vuil zijn zou je van dat tranenplaat rubber kunnen proberen, rubber van de rol, met tranen profiel, circa 3mm dik of zo, dat werkt daar goed voor. Waar we nu naartoe willen is dat we van dat "kaizen foam" willen gaan gebruiken, maar de bedoeling is dat je daar dan wel van die uitsnedes in maakt (en dankzij het gekleurde midden van het foam zie je dan als er wat ontbreekt).
Vraag me van dat schuim af hoe fraai het is na een paar jaar gebruik (ik weet ook niet hoe vet de frezen zijn die je terug in de lade legt, doos met poetsdoeken ernaast?

).
Dit is dat rubber:
Tranenplaatloper 3mm (breedte 120cm) uit het assortiment rubberen matten koopt u online bij Rubbermagazijn.
www.rubbermagazijn.nl
Moet ook wel voor minder kunnen, denk ik, hoewel het idd wel wat prijzig spul is. Wij gebruiken het met een zelfklevende achterkant, zodat de mensen niet met die bison contactlijm hoeven te werken (dat gebruikten we daar eerst voor, voor het vilt nog).