gereedschapsladen

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.100
2.612
Ik heb een stel metalen laden, waar ik een bodembedekking in wil leggen. Uit een andere kast heb ik een stuk synthetisch zwart vilt wat wel fijn is. En redelijk betaalbaar. Ik zie ook wel eens van dat soort foam. Maar kan het zo snel niet op rol vinden. Ik hoef er niets uit te snijden. Het is alleen om te zorgen dat mijn frezen en andere gereedschappen niet op het ijzer staan. Heeft er nog iemand goede tips?
 

LFlab

Post veel
7 mei 2018
967
308
Rosmalen
Op het werk (onderhoudsafdeling) gebruiken we allerlei soorten vilt voor montagetafels, en dat heb ik ook in gereedschaps kisten met "schoon" gereedschap zitten, rammelt het niet zo.
Voor dingen die wel vettig en vuil zijn zou je van dat tranenplaat rubber kunnen proberen, rubber van de rol, met tranen profiel, circa 3mm dik of zo, dat werkt daar goed voor. Waar we nu naartoe willen is dat we van dat "kaizen foam" willen gaan gebruiken, maar de bedoeling is dat je daar dan wel van die uitsnedes in maakt (en dankzij het gekleurde midden van het foam zie je dan als er wat ontbreekt).
Vraag me van dat schuim af hoe fraai het is na een paar jaar gebruik (ik weet ook niet hoe vet de frezen zijn die je terug in de lade legt, doos met poetsdoeken ernaast? :) ).
Dit is dat rubber:

Moet ook wel voor minder kunnen, denk ik, hoewel het idd wel wat prijzig spul is. Wij gebruiken het met een zelfklevende achterkant, zodat de mensen niet met die bison contactlijm hoeven te werken (dat gebruikten we daar eerst voor, voor het vilt nog).
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.100
2.612
Ik wil het niet lijmen. Het vilt dat ik als voorbeeld heb, blijft prima liggen. Vandaar dat ik dat als optie noem. Met dat foam heb ik geen ervaring, maar het lijkt me vrij kwetsbaar. Ik wil de mogelijkheid houden om de laden nog anders in te richten. Er komen ook dingen als opspangereedschap, verdeeltafel, klauwplaten en andere zware zooi in te staan. Ik heb het idee dat dat schuim daar niet voor bedoeld is. Een aantal laden komt een houten verdeling in, zodat ik er mijn freeshouders in kan plaatsen.
 

hdv

Post veel
24 nov 2019
850
445
Noord-Veluwe
Ik heb in een aantal laden anti-slip matten voor de keuken liggen. Dat zijn doorzichtige stukken plastic met nopjes die mijn vrouw ooit bij de Ikea heeft gekocht. Erg goedkoop, stevig, en het werkt best aardig.

[Edit] Het lijkt erg veel op dit product (Variera), maar de onze is doorzichtig. Deze lijkt wit te zijn.

 
Laatst bewerkt:

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.119
518
Moordrecht
Ik heb voor mijn gereedschapswagen rubber mat op rol gekocht bij de Hornbach, volgens mij 1,5mm met een ribbel, ik kan het alleen ff niet op de website vinden
 
  • Leuk
Waarderingen: Eric55

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.100
2.612
Rubber kan niet tegen olie. Het wordt dan 2 keer zo groot. Hoe voorkom je dat de vloerbedekking gaat rafelen? Ik heb dat wel een in een andere kast gebruikt, maar dat werd steeds kleiner.
 

LFlab

Post veel
7 mei 2018
967
308
Rosmalen
Rubber kan prima tegen olie, dat tranenplaat loper is daar voor bedoeld, ligt ook voor machines, en je hoeft het niet te lijmen, het is zwaar genoeg dat het blijft liggen en niet omkrult.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.100
2.612
Ik zal me anders uitdrukken. Het rubber dat vaak voor gereedschapswagens gebruikt wordt, kan niet tegen langdurige blootstelling aan olie. Dan zwelt het op. De rubbersoorten die wel goed tegen olie kunnen, zijn prijstechnisch minder interessant om op rol te kopen. De tranenplaat uit je voorbeeld is van sbr. Dat is niet geschikt voor langdurige blootstelling aan olie. Meest gebruikt is nbr, maar vulcolan en neopreen komen ook veel voor. Als je bij dat rubbermagazijn bij rubber plaat kijkt bij de wel oliebestendige soorten, dan begrijp je wel waarom ze prijstechnisch af vallen.
 

elzenmaa

Actieve deelnemer
23 nov 2014
544
129
Chevy en LFlab, jullie hebben allebei gelijk.
Niet alle rubber kan tegen olie. Neopreen en NBR wel.
Maar de meeste van die matten zijn SBR en die kan niet tegen langdurig contact met olie.
Wij gebruikten in en op de gereedschapwagens van onze monteurs treeplankrubber. Maar dat spul in de juiste kwaliteit is niet goedkoop
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.100
2.612
Vilt is tot nu toe, de meest betaalbare oplossing die ik heb kunnen vinden, die wel genoeg bescherming bied.
 

Nerf

Actieve deelnemer
26 jun 2016
573
283
Je kunt ook kijken naar hardschuim of zachtschuim. Uit hardschuim heb ik een paar keer inserts voor gereedschapskisten gemaakt, zodat er voor iedere tang de juiste uitsparing is. Hardschuim kopen? | Fritz-Events

Zachtschuim is misschien beter als onderlaag, maar wordt wel snel lelijk. Geen idee hoe oliebestendig beide zijn, van onze krimptangen die goed in de olie stonden is het schuim nooit kapot gegaan
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.100
2.612
Volgens mij denken jullie bij gereedschapsladen aan handgereedschap. Er komen stukken ijzer van 10 tot 40 kg per stuk in te liggen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.