Ik ga toch weer even in pedante modusHoi, houtfanaten, iemand die een goed adres heeft om gekookte lijnzaadolie aan te schaffen?
Yup, ook twee keer een grote container besteld. Snel in huis gehad.Ik heb het pas besteld bij, zie link.
![]()
Ruwol Gekookte Lijnolie
Ruwol gekookte lijnolie, ofwel lijnzaadolie, wordt gebruikt als impregneermiddel voor hout, plavuizen, stuivende betonvloeren en staal.www.verfbestelsite.nl
Hou je rekening met vergeling?Hoi, houtfanaten, iemand die een goed adres heeft om gekookte lijnzaadolie aan te schaffen?
Ik ga deze gebruiken om hout te behandelen dat buiten komt te staan.
Denk om te beginnen aan een 5lt ongeveer.
Ok, dan ga ik naar de winkel en vraag of ik 5lt Linum usitatissimum kan hebben, zullen ze zeker kennen!!!Ik ga toch weer even in pedante modus
[...ON...]
'Lijnzaadolie' is een anglicisme (linseed oil - aka flaxseed oil); in het Nederlands heet deze plantaardige olie, gewonnen uit het zaad van vlas (Linum usitatissimum, waarvan de vezels worden verwerkt tot linnen), lijnolie.
[...OFF...]
Nee, de kleur maakt mij niet zoveel uit, gaat mij meer om de duurzaamheid en op een natuurlijke manier zonder verf of vernis te moeten gebruiken.Hou je rekening met vergeling?
Henk bedoeld niet de Latijnse naam, maar ipv lijnzaadolie (wat letterlijk vertaald is uit het Engels (linseedoil)) is het in het correct Nederlands lijnolie.Ok, dan ga ik naar de winkel en vraag of ik 5lt Linum usitatissimum kan hebben, zullen ze zeker kennen!!!Hahaha, helaas ben ik niet zo geleerd in het Latijn en hou ik het gewoon bij lijnzaadolie, iets zegt me dat ze mij dan beter verstaan!!
![]()
Ik zei toch dat ik niet geleerd ben!!Henk bedoeld niet de Latijnse naam, maar ipv lijnzaadolie (wat letterlijk vertaald is uit het Engels (linseedoil)) is het in het correct Nederlands lijnolie.
Dat is inderdaad niet zo ver van bij mij, alleen is de prijs wel fors, 11€ voor een liter en zonder BTW vind ik teveel, heb hem nu besteld aan 35€ voor 5lt verzending inbegrepen!Ik koop dit bij "De olifant" in Wommelgem. Is dus niet zo ver van bij u vandaan.
Charel, op deze site is niks te vinden over lijnzaadolie of ik zie er over?online krijg je dat op vele plaatsen, in winkels oa bij In't Zonnetje (kun je direct je voorraad meubelbeslag op peil brengen)
op de site niet, maar wel fysisch in de winkel (toch de laatste keer dat ik er was)Charel, op deze site is niks te vinden over lijnzaadolie of ik zie er over?
Er is ook lijnzaadolie voor in de keuken. Is dat wat anders dan de lijnolie voor het hout? En is die keukenolie dan niet gekookt?'Lijnzaadolie' is een anglicisme (linseed oil - aka flaxseed oil); in het Nederlands heet deze plantaardige olie, gewonnen uit het zaad van vlas (Linum usitatissimum, waarvan de vezels worden verwerkt tot linnen), lijnolie.