Gehoorbescherming

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.769
984
Omgeving Eindhoven
Misschien een open deur en waarschijnlijk heb je het daar al gevraagd, maar wat zeggen ze bij de winkel waar je de hoorapparaten vandaan hebt? Die moeten, lijkt mij, met hun ervaring toch mee kunnen denken?
 

detopo2011

Actieve deelnemer
28 mrt 2013
109
17
Dank voor je reactie. Hier heb ik wat aan. Ik zal dus oorkappen mee moeten gaan nemen bij de volgende keer.
Ik heb sinds een klein jaar de groene Isotunes met noisecancelling. Geen autoplastieken en niet goedkoop maar wel prima werking bij machine gebruik. Je kunt ze gewoon ophouden om te praten maar zodra je een machine aanzet. Gaat geluidsbeschetming aan. Kwam ze tegen bij een test van MHM Meyer op YouTube.
Evt ook te koppelen met Bluetooth. Maar voot veiligheid doe ik dat alleen met schuren of zo maar niet bij zagen, frezen etc
 

Ruudjw

Nieuw lid
15 dec 2013
17
2
Dank voor alle reacties. Op basis daarvan toch oordoppen op maat laten maken bij Beter Horen.
Inmiddels paar dagen ervaring en behoorlijk tevreden. Ik hang ze aan een koortje om mijn nek en zodra nodig zet ik ze heel eenvoudig in m’n oren.
Gekozen voor acrylaat omdat dat iets makkelijker in en uit gaat en makkelijker schoon te houden is.
De demping is goed, maar als ik meer (of minder) demping wil kan ik de eerste maand de filters gratis laten wisselen.
En ik kan met m’n koptelefoon die op m’n gehoorbeen zit (Shokz) en niet in of over m’n oren gewoon naar de radio blijven luisteren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jurriaan9

Jurriaan9

Ik word niet gehinderd door te veel aan kennis;-)
29 mei 2019
214
72
Wat een goed idee dit.
Over de oren gehoorbescherming irriteert bij mij al na een paar minuten in combinatie met mijn bril.

Op dus naar een beter horen en conculega (of andersom 😉)
 

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.763
459
Almere
Wat een goed idee dit.
Over de oren gehoorbescherming irriteert bij mij al na een paar minuten in combinatie met mijn bril.

Op dus naar een beter horen en conculega (of andersom 😉)
Als je het goed doet is het verstandig na een paar jaar weer nieuwe aan te laten meten. Ik heb ze tijdens mijn werk gedragen en na 3 tot 4 jaar steeds nieuwe gekregen😉
Het draagcomfort was ok maar langdurig in vond ik ook niet echt fijn.
 

teunos

Actieve deelnemer
12 apr 2021
105
91
Oss
Ik heb al sinds jong tinnitus ivm otosclerose net als mijn vader. Ook ik heb daarom otoplastieken en draag het huidige setje een jaar of 8, ze zijn inmiddels aan vervanging toe.
Omdat ik reeds de last ervaar, probeer ik overal op te letten. Concerten is 1, veel mensen vergeten de jarenlange effecten van elke dag een uur in de auto of wekelijks een uur stofzuigen, dat telt allemaal op. De otoplastieken (-15dB) liggen daarom standaard in de auto en gaan altijd in bij rijden. Oorkleppen liggen standaard in de schuur maar dus ook in de voorraadkast langs de stofzuiger.

Goedkope doppen gaan inderdaad sneller irriteren ook bij mij, en gaan daarom enkel mee naar een feestje als de kwaliteit van de muziek me minder interesseert en er wellicht bier vloeit.
Omdat ik ook speakers bouw en wel eens backstage sta heb ik een tijdje -25dB filters gehad, ik vind dat persoonlijk te veel demping voor in de muziek en heb die nooit meer in de otoplastieken zitten.
 
Laatst bewerkt:

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.762
2.604
Gaanderen
Je kunt zo maar gehoorschade oplopen ook zonder dat je met machines werkt. Binnen 2 dagen was ik nagenoeg doof aan een oor. Bij 100 db hoor ik maar 60% van de woordjes. Ik moet eigenlijk zeggen versta ik 60%. De ander kant is perfect. Ja sudden deafness, ik weet nu wat het is. Vandaag een "geheime zender" gekregen en nu hoor ik weer wat aan die kant. Nog steeds niet te vergelijken met mijn normale gehoor maar beter dan niets.
Dus als je er niets aan kunt doen is het pech maar als je geen voorzorgsmaatregelen neemt is dat gewoon dom met de kennis en bescherming die we nu hebben. Geldt natuurlijk ook voor je longen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.