Gatensjabloon gebaseerd op Festool MFT

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Ja maar de woodpeckers is minder goed ontworpen want de frees is 12,7mm dik, je moet voor elk gat dus de cirkel stapsgewijs uitfrezen. Een hele karwei en stukken minder precies dan een frees van 20mm in één keer naar beneden duwen.
 
7 mrt 2015
1.080
336
P'beek
Zoals we woodpeckers kennen: spuugduur :)

De voorloper van Maja werkt zeker zo goed, beter eigenlijk gezien je enkel naar beneden hoeft met een 20mm frees en 30mm ring ipv rondzingen met je frees in de gaatjes.

Die indexgaatjes zijn dan wel weer handig om in eerste instantie uit te lijnen.
[FONT=&quot]Save[/FONT][FONT=&quot]Save[/FONT]
 

MatthijsG

Actieve deelnemer
24 sep 2017
203
6
Hoe zit het eigenlijk met de wachttijd van de mal die in dit topic wordt aangeboden? Ik zie alleen maar de vraag van mensen die m graag willen reserveren.

Overigens zag ik bij Gereedschapspro deze set. Duur, maar exact en voor verschillende bladen geschikt.
 
7 mrt 2015
1.080
336
P'beek
Maja heeft er 2 gemaakt. zie zijn in omloop, geen idee hoe lang men er doorgaans over doet om een gatenpatroon te maken. Kan met een uurtje gedaan zijn.

duurt het te lang? Kun je overwegen om een vergelijkbaar iets uit perspex te maken en te laten CNC-en voor jezelf
 

Domino

Nieuw lid
13 aug 2013
1
0
Goes
Heren, ik ben op zoek naar zo een mal. Zijn deze nog in omloop, of heeft iemand besloten om ze zelf te houden?

Als deze niet in meer rond gaan, weet dan iemand waar je zoiets kan laten maken? Ik kan me namelijk voorstellen dat het voor grote bedrijven niet aantrekkelijk is om slechts een of twee mallen te cnc’en.
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
Jammer dat er altijd weer mensen zijn die zo’n leuk project te gronde richten
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ik zou geen overhaaste conclusies trekken, is nogal een uitspraak die je doet
De vraag waar het gebleven is, is pas 1 dag oud, niet iedereen leest elke dag het forum
 

wilm10

Actieve deelnemer
3 jan 2015
142
66
Vandaag heb ik van karlz94 zijn adres gekregen en daar gaat 1 mal heen. Heb nog pm's uit staan voor de andere mal maar geen adres om heen te sturen.
 

maja158

Post veel
25 mei 2010
942
86
Balloërveld (Dr)
Dag Ferry,

Dank voor het compliment. Helaas heb ik geen enkel idee waar de sjablonen nu zijn.
Als ik zo terug lees dan kom ik tot de volgende conclusie;
Wilm10 had volgens mij beide sjablonen en heeft inmiddels 1 doorgestuurd naar karlz94
Waar de ander naar toe is gegaan, geen idee...
Het laten rouleren van de mallen is op de een of andere manier bijzonder moeilijk.

Groet,
Jan
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.