Foto's Gereedschapskisten, handige opberggingen

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
stefan1 zei:
Wat is dat soort plexiglas op je systainer ?, is dat een sorteerbakje of iets ? zelfgemaakt ?
Bedoel je dat doorzichtige stuk op het deksel? Dat is de "storage lid" versie van Festool, ik heb zo een aantal extra systainers bijgekocht met dat dekselvak, het komt normaal niet op een sys4 dus heb ik het van een andere afgenomen. Het is erg handig om klein gereedschap in te leggen zoals schrijfgerief of bits.
 

stefan1

Actieve deelnemer
27 nov 2010
120
1
Breda
Ja dat bedoelde ik inderdaad, ik heb het nog nooit gezien namelijk :D

Is dus geen limited edition :mrgreen:
 

stefan1

Actieve deelnemer
27 nov 2010
120
1
Breda
De gereedschapkist die ik nu heb is toch vrij ideaal mee te nemen, het kan altijd beter natuurlijk :)
Als ik niet veel nodig heb gooi ik alles in een systainer, ik wil binnenkort een inzetstuk maken voor de systainer
 

Michielw

Actieve deelnemer
16 sep 2012
27
0
Groningen
Ik heb zojuist mijn 'Japanse' gereedschapskistje klaar. Gemaakt van restanten vuren en voorzien van twee kleine voetjes van teak.
Op de foto zijn ook de twee door mij gemaakte hamers te zien. In het middenvak komt nog een zo laag mogelijk kistje voor mijn zojuist bestelde beitels.
Het idee was een kistje te maken dat ik makkelijk mee kan nemen, gevuld met basis handgereedschap.

De tafel van purperhart heb ik twee jaar geleden gemaakt voor de verjaardag van mijn vriendin. Wat is die kleur toch geweldig vanuit de juiste hoek. :eek:

20121011-DSC_5037.jpg20121011-DSC_5038.jpg20121011-DSC_5039.jpg20121011-DSC_5040.jpg
 
Laatst bewerkt:

Michielw

Actieve deelnemer
16 sep 2012
27
0
Groningen
Dank je, is gebaseerd op: http://lumberjocks.com/mafe/blog/30264
Maar ik wilde de twee vakjes erin om klein spul als rolmaatjes ed in op te bergen. Maar ook mijn blokschaafje en spookschaven.
Het vak in het midden wordt waarschijnlijk wbt hoogte voor de helft gevuld waardoor de hamers er weer op kunnen en niet rondschuiven.
Bovenop liggen dan zagen end, die misschien nog tegen de zijwanden aankomen, of onder de deksel monteer,
 

stefan1

Actieve deelnemer
27 nov 2010
120
1
Breda
Ik heb weer een idee opgedaan voor een ik denk echt goede en praktische gereedschapskist.

Jullie kennen vast wel de stanley gereedschap trolly of kisten ?

Nu heb ik een inklapbaar steekkarretje over, en nu zat ik te denken om uit zo licht mogelijk plaatmateriaal (Polulieren Multiplex of MDF 12mm) kisten te maken aan de hand van het gereedschap en toebehoren dat ik heb.

- 1 kist voor handgereedschap (Handzaag formaat)
- 1 kist met bijvoorbeeld laatjes voor diverse kleine spullen
- 1 kist voor bijvoorbeeld schroevenvoorraad en kitkokers en spuit en plamuur spul oid

Alle kisten voorzien van handvaten en klemsluitingen zodat alle kisten op elkaar kunnen klikken (festool systainer manier)
Dat alles stevig gemonteerd op de inklapbare steekkar, onderste kist zit dan vast op de steekkar (wel demontabel)

Wat denken jullie van zo'n soort kist, ik zie er eigenlijk de voordelen wel van in tegenover de gereedschapkist die ik nu heb, staat een paar pagina's terug.

Waarom plaats ik deze vraag/tekst, naja ik vind het via verschillende kanten altijd wel fijn om te horen wat mensen er van denken of vinden, het is mijn eigen kist ik moet doen wat mij het beste lijkt zeggen ze wel eens, alleen sommige ideeën die ik dan weer krijg blijken dan wel weer veel nadelen te hebben :)
 

stefan1

Actieve deelnemer
27 nov 2010
120
1
Breda
Daar heb ik ook nog naar zitten kijken, maar dan is het wat lastig om een indeling te maken, en wat is er mooier als een houten gereedschap kist of trolly :)

Alleen zit ik er nog mee of ik mijn handzaag en 60cm waterpas ook in die kisten doe, daarom worden ze altijd al wel flink.

http://www.tooltrade.nl/a-23837946/trolleys/1-79-206-stanley-gereedschapswagen daar zit een soort bak achter voor zagen en waterpassen wel makkelijk opzich.
 
Laatst bewerkt:

RvB

Actieve deelnemer
13 feb 2012
151
0
Er bestaat er nog 1 maar die kan ik niet vinden.. Het is een
Soort uitschuifbare trolley.. Ook van stanley..
 

stefan1

Actieve deelnemer
27 nov 2010
120
1
Breda
@WR1944, Mja dat heb je met de systainers ook, maar die zijn er in een handomdraai af te koppelen.

@RvB, Ja klopt, de onderste kiept volgens mij ofzo iets

Maar wat denken jullie wat betreft waterpas en handzaag, is opzich wel fijn als die IN de kist zit denk ik, is zelfs zo dat het makkelijker opvalt dat je iets mist denk ik, dan als het er ergens achter hangt
 

stefan1

Actieve deelnemer
27 nov 2010
120
1
Breda
Volgens mij is dat inderdaad wat RvB bedoeld

Maar wat denken jullie wat betreft waterpas en handzaag, is opzich wel fijn als die IN de kist zit denk ik, is zelfs zo dat het makkelijker opvalt dat je iets mist denk ik, dan als het er ergens achter hangt

Ik denk dat ik ze ga maken uit 9 of 12mm MDF ?
 
Laatst bewerkt:

damien

Actieve deelnemer
21 aug 2011
669
4
Leuven
Ik gebruik op amateuristische wijze een bakje van 23x23x46 van de jaren 80. De bak zelf weegt minder dan een kilo, je kan er op het deksel zitten en staan en aangezien het bakje vlotjes mee op tafel of op een stoel gaat blijft alles onder handbereik, er is geen in en uitpakken. Alles zou er moeten zijn, al zocht ik vanmorgen vergeefs naar de toen afwezige ijzerzaag en de voltmeter is in de lente ontploft, sindsdien laat ik 400V voor wat het is.

Wat houtzaag en waterpas in de kist betreft, goed idee. De houtzaag was lang een gemis, maar een Ryoba past erin (4 seconden om te monteren) en ik gebruik een kleine torpedo waterpas , ze hebben nu zelfs lasermodellen.

Voor in het atelier dacht ik aan iets groters 40X40x80 (klein genoeg om in de buurt te blijven) op wielen met plaats voor zagen achter tegen de rug, de lades krijgen dan geen volle diepte.

DSC00175.JPG
 

wupsie

Post veel
9 sep 2011
794
2
Groningen
Leuk topic, het probleem van de gereedschapkist is van alle tijden :)
Ook ik heb ooit een systainer als kist gebruikt.
Een van de voordelen van de systainer is zijn lage gewicht, voor mij een reden om geen houten insert te gebruiken.
Ik ben naar de fabory gegaan, en heb ze gevraagd of ik de doosjes waarin boren zitten, je weet wel, die kunststof uitschuifbare kokers, mocht hebben.
Dat was geen probleem, en van de vriendelijke medewerker kreeg ik een ruim assortiment mee in alle soorten en maten.
Hiermee heb ik de hoogste systainer, naar behoefte, afgevuld, en dat werkte echt perfect!!!
Het gewicht van de systainer bleef laag, en alle gereedschap is zeer overzichtelijk te plaatsen.

Vind het zelf wel een tip welke hout snijd :)
 

stefan1

Actieve deelnemer
27 nov 2010
120
1
Breda
Plannen waren er, tekening was er en nu is het er begin :)

Materiaal: MDF 15mm alles in verstek, kisten komen op elkaar door middel van kistsluitingen, grote kist komt bovenaan dat is de gereedschaps kist, daaronder kist met 2 lade's en daaronder een kist voor kit/plamuur, schroeven etc.

IMG_20121020_101158.jpg


Vouwpakket :)
IMG_20121020_130730.jpg


IMG_20121020_172934.jpg

IMG_20121020_172900.jpg

IMG_20121020_172910.jpg
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.056
66
zet je de kisten aan elkaar met sluitingen die op flight caches zitten of van die eiersluitingen?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.