Foto's Gereedschapskisten, handige opberggingen

stefan1

Actieve deelnemer
27 nov 2010
120
1
Breda
Die gereedschapskist word leuk om mee te sjouwen straks haha
ik zit met vele stages en karweitjes voor familie of thuis, straks rijbewijsje en auto dan is het gemak.
mooi hoeft het voor mij niet te zijn wel functioneel, is het ook wel lijkt erg groot is 600x400x500 LxBxH.

2 lades erin en heb je heeel veel ruimte, maar is nog steeds in aanbouw tussendoor in het weekend enzo

Ook hoef ik in deze stageperiode geen eigen gereedschap mee te nemen, daardoor kon ik hem verbouwen
 

ArtHarg

Post veel
9 jan 2009
1.810
1
Den Haag
www.artharg.nl
Als je naar een klassieke kist aan het kijken bent is het boek van Christopher Schwarz ("The Anarchist's Tool Chest") ook de moeite waard. Vertelt je niet alleen hoe je het ding bouwt, maar ook het waarom van de ontwerpkeuzes.

Yep... een van de projecten die nog op mijn lijstje staat :)

Arthur
 

Steven Gauwberg

Post veel
9 feb 2011
941
3
Stekene
www.houtentiek.be
Als ik er één heb gemaakt post ik ze hier zeker!
Alleen zijn er nu zoveel praktische ideeën dat die niet allemaal in één kist passen;-).

Alles op z'n tijd, ben ook heel benieuwd naar verdere reacties.

Steven
 

stefan1

Actieve deelnemer
27 nov 2010
120
1
Breda
Nette tas !

Zo te zien ziet hij er toch erg sterk uit en past ook veel in :)

Voor de rest niemand meer die zijn gereedschapkist wil laten zien :mrgreen:
 

stefan1

Actieve deelnemer
27 nov 2010
120
1
Breda
Ik vind mijn gereedschapkist toch veel te groot, er zit redelijk wat gereedschap in, maar ook kitspuit en kokers,lijm,schroeven etc. Echter als ik stage ga lopen of eens ga klussen past dat ding niet in de kofferbak of mt zn 2e op de achterbank tillen is ook altijd een avondtuur.

En meeste mensen bij stagebedrijven hadden een kleine kist, sommige met lade en andere weer niet.
Kit en schroeven etc hebben ze meestal weer losse kratjes of kistjes bij.

Dus ik zit te twijfelen, systainer ombouwen of een kleine kist bouwen.met of zonder lade`s
 

tuoh

Oud hout
Als je veel op verplaatsing werkt ben je niks met die grote krengen van koffers. Je moet zo een koffer maar eens enkele verdiepingen omhoog sjouwen langs de trap :shock: Dan is de pret snel over.

Zo een grote koffer is wel overzichtelijk, en je hebt alles snel in de hand, maar de nadelen wegen mijns inziens zwaarder door dan de voordelen.

Op verplaatsing stellen zich andere, meer prioritaire zaken, makkelijk draagbaar, niet te groot, of je stoot er overal mee tegen, etc. Al je gereedschap zal dus wat compacter bijeen moeten geplaatst worden om aan deze eisen te kunnen voldoen. Je hebt dan enkel wat meer werk bij het terug inpakken om alles opnieuw in die te kleine ruimte te persen. Maar oefening baart kunst, na enkele dagen heeft elk stuk gereedschap zijn plaatsje wel gevonden :D

Daarom ook dat ik een fan ben van die toolbags, daar krijg je altijd meer in dan je denkt.


Mvg,

André
 

stefan1

Actieve deelnemer
27 nov 2010
120
1
Breda
Dat is ook zo, heb bij verschillende interieurbouw bedrijven stage gelopen ook voorr particulier endan moet je soms langs smalle trappen etc.

Toen ik deze kist heb gebouwd was om voor in de toekomt een passende kist te hevben, dus waar zoveel mogelijk in kan.

Maarja niet nagedacht aan de dingen die jij opmoemt.
zo is het vervoeren met ons pa zn auto al een heel gedoe.

Ik weet alleen nog niet welke afmeting het gaat worden, sowieso rond de 600mm lang zodat mijn waterpas en handzaag erin passen. Met of zonder lades en

Ik denk in een U vorn aan de rug en zijkanten waar ik mijn gereedschap hang
 

kiterraphael

Actieve deelnemer
28 feb 2011
134
0
46
boskoop
www.pmnewdesign.nl
heb zelf voor mijn werk de gereedschaps kist van stanley de zwart gele ben ik ook wel blij mee.werk wel lekker.
mijn collega heeft er twee een kleine en een groote want hij heeft zelf geen bus .
maar dan heeft hij alles bij zig.
ik heb er een de groote lange want de rest zit in mijn bus.
 

stefan1

Actieve deelnemer
27 nov 2010
120
1
Breda
Via paint verkleinen of via photobucket uploaden.

Ik doe meestel via paint verkleinen en dan in je post toevoegen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.