Filmpje: Het proces van mijn speelgoedcamera's!

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Jolien, ik vind de camera's er leuk uitzien en ik denk persoonlijk dat het voor kinderen niet uitmaakt of de lens meer of minder verzonken ligt.
Ik heb het idee dat dit meer iets is waar volwassen mensen zich druk over kunnen maken.
Een kind wat weinig heeft zal hier heerlijk mee spelen als zijnde een fototoestel, kinderen hebben hun fantasie en jammer genoeg betrap ik me erop dat zowel ik als andere volwassenen dit in mindere of meerdere mate verleerd zijn helaas.
En natuurlijk is het goed als er opmerkingen gemaakt worden voor verbetering maar zelfs het toestel met de lens uit het midden kan voor een kind met weinig nog heel wat spelplezier opleveren.
 

J.art

Actieve deelnemer
18 dec 2015
519
91
Limburg België
Jolien, ik vind de camera's er leuk uitzien en ik denk persoonlijk dat het voor kinderen niet uitmaakt of de lens meer of minder verzonken ligt.
Ik heb het idee dat dit meer iets is waar volwassen mensen zich druk over kunnen maken.
Een kind wat weinig heeft zal hier heerlijk mee spelen als zijnde een fototoestel, kinderen hebben hun fantasie en jammer genoeg betrap ik me erop dat zowel ik als andere volwassenen dit in mindere of meerdere mate verleerd zijn helaas.
En natuurlijk is het goed als er opmerkingen gemaakt worden voor verbetering maar zelfs het toestel met de lens uit het midden kan voor een kind met weinig nog heel wat spelplezier opleveren.

Inderdaad Willem! Ben ik het helemaal mee eens! Alleen ikzelf stoor me aan die off-center lens, maar een kind bedenkt daar wel iets rond!
 

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
Tip: maak een eenvoudige standaard voor je bovenfrees, dan heb je twee handen vrij voor het werkstuk en hoef je de frees niet vast te houden.

Goed bezig.
 

J.art

Actieve deelnemer
18 dec 2015
519
91
Limburg België
Tip: maak een eenvoudige standaard voor je bovenfrees, dan heb je twee handen vrij voor het werkstuk en hoef je de frees niet vast te houden.

Goed bezig.

Bedoel je een soort van freestafeltje? Dat heb ik al even in mijn hoofd om uit te voeren maar om de een of andere reden komt het er maar niet van. Misschien wilt papa dit wel voor me doen zodat ik verder kan haha
Jolien
 

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
Idd een soort freestafeltje. Ik heb ook een hele simpele versie, 4 dikke latten, kruislings op elkaar op een stuk plaat. Daar klemt de frees op z'n kop in. Gat in de bodemplaat voor de luchttoevoer.
Een "echte" freestafel staat nog op het te doen lijstje.
 

J.art

Actieve deelnemer
18 dec 2015
519
91
Limburg België
Ondertussen lang zitten nadenken over een mogelijke naam! Wat eerst creadroom was, wordt nu creatiedroom. Dit vind ik duidelijker overkomen: mijn droom om dingen te creëren. Daar ik zeer creatief ben, gaat dit niet alleen over hout, maar ook over allerhande andere creativiteiten.
Vandaag bezig geweest met een logo te ontwerpen
Creatiedroom logo.jpg
Wanneer ik deze zou branden op mijn houten speelgoed, zal het echter alleen de naam zijn :).

Groetjes Jolien!
 

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
dan had ik er creadream van gemaakt, alleen al vanwege het woordbeeld....
die lens waarover gediscussieerd wordt is op een draaibank binnen no-time te maken... ook als de lens naar binnen toe nog een beetje schuin moet wegvallen bv. Als ik hierbij kan helpen zou ik dat best leuk vinden... :)
 

J.art

Actieve deelnemer
18 dec 2015
519
91
Limburg België
dan had ik er creadream van gemaakt, alleen al vanwege het woordbeeld....
die lens waarover gediscussieerd wordt is op een draaibank binnen no-time te maken... ook als de lens naar binnen toe nog een beetje schuin moet wegvallen bv. Als ik hierbij kan helpen zou ik dat best leuk vinden... :)

Ikzelf heb er geen probleem mee dat de lens is zoals hij is :) en de kinderen ook niet veronderstel ik. Fantasie genoeg! Al is het wel een vriendelijk aanbod :D maar helaas ook wat ver!
Ik hou je natuurlijk niet tegen om een camera voor jezelf te maken en er een lens voor te draaien :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.