Filmpje: Het proces van mijn speelgoedcamera's!

Het is leuk gedaan zoals je de dingen vorm geeft. De essentie wordt weergegeven. En er valt leuk mee te spelen.
Zoals al eerder aangegeven kun je beter ver uit de buurt blijven van draaiende delen met handschoenen. Beter een spinter in je vinger of een gebroken nagel dan dat je handschoen door een boor of een frees wordt gegrepen. Op de LTS, bijna 60 jaar geleden, werden we al gehersenspoeld: geen losse kleding in de werkplaats, geen stropdas, mouwen dichtgeknoopt of opgerold en zeker geen handschoenen al was dat toen nog erg ongebruikelijk. Alleen bij het lassen hadden we handschoenen. In die tijd was lang haar nog geen probleem maar later was een haarnetje verplicht.
Wees voorzichtig, je moet nog lang met je ledematen doen, een leven lang.

Misschien ligt het aan mij maar versneld afgedraaide video's maken me wat onrustig. Als je kortere stukjes van je bewerkingen op normale snelheid soepel in elkaar laat overvloeien geeft dat een rustiger geheel. En dan is een versneld stukje hier en daar minder opvallend.

100% mee eens. Handschoentjes zijn echt gevaarlijk.
Met de filmpjes heb ik het zelfde gevoel, of is het onze leeftijd!:rolleyes:
 

J.art

Actieve deelnemer
18 dec 2015
519
91
Limburg België
100% mee eens. Handschoentjes zijn echt gevaarlijk.
Met de filmpjes heb ik het zelfde gevoel, of is het onze leeftijd!:rolleyes:
Ja inderdaad, heb in der tijd de handschoenenpost van Emilio (meen ik?) gelezen, die op zoek was naar handschoenen. En dat veroorzaakte ook heel wat onrust.
Ben me zeker bewust van het gevaar. Bij de bovenfrees draag ik zeker geen handschoenen meer, omdat mijn vingers er daar wel heel dichtbij komen. Maar bij het zagen en schaven, gebruik ik duwstokken en zal ik nooit dichter bij de zaag komen als dat ik me veilig en zeker voel. Anders begin ik er niet aan en bedenk ik een andere manier.
Zeer zeker bedankt voor de ongerustheid en tips!

Wat de versnelde filmpjes betreft, ik vind dat persoonlijk wel aangenaam als er een vrolijk opgewekt deuntje opstaat, dan word ik er net happy van. Maar het camerafilmpje gaat wel wat sneller dan dat van de auto's. Maar geen probleem, naar het volgende toe is het toch weer anders waarschijnlijk :D.

Groetjes Jolien
 

J.art

Actieve deelnemer
18 dec 2015
519
91
Limburg België
Wat een bummer seg! Maar had het wel kunnen verwachten haha, ben ook niet zo slim te werk gegaan! Het middelste stukje van de lens lijm ik altijd als laatste, omdat dit het hoogst zit. Maar met de sergeant erop te zetten, verschuift het natuurlijk altijd nog een beetje. Maar had er geen ergernis in doordat het voorheen niet zo erg en opvallend was haha. Maar kijk nu ocharm!
12946917_10207817503589787_1727796538_o.jpg

Achja lesje geleerd :D. Ga er vanaf nu 4 korte satestokjes rondom steken om de ruimte overal gelijk te hebben!

Edit: Kan ik dit er terug afkrijgen? Of is houtlijm zo sterk? Haha vind het zonde moest deze camera verspild zijn!

Edit²: Ben er zelf al achter gekomen dat ik het er natuurlijk gewoon kan afzagen op de zaagtafel haha. Ben er alleen nog niet uit of ik dat ga doen, het is natuurlijk handgemaakt haha.
 
Laatst bewerkt:

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.384
134
De anti handschoen mensen hebben waarschijnlijk de omslag naar het handschoenen werken gemist.
Er is helemaal niets mis met de handschoenen van tegenwoordig.
Meer dan 50% van de industrie werkt tegenwoordig met handschoenen en die markt groeit nog steeds.
 

houtenklaas

Post veel
17 jan 2011
1.192
3
Ouderkerk aan den IJssel
Met de slijptol met komborstel of schijf draag ik toch altijd lashandschoenen. Een keertje in mijn vingers geslepen cq. geborsteld, en dat doet echt zeer. Nu voel ik de boosdoener via de handschoen voordat-ie bij m'n vel is aangekomen.
 

J.art

Actieve deelnemer
18 dec 2015
519
91
Limburg België
Leuk bedacht zeg die camera's en weer een leuk filmpje!
Ik zou zeggen; ga zo door en vroeg of laat wordt je gesponsord door één of andere fabrikant van houtbewerkingsmachines want er zijn wel meer vrouwen die gesponsord worden.
Je zou een videoblog kunnen beginnen met leuke filmpjes over houtbewerken bijv.

Gesponsord worden zou natuurlijk heel fijn zijn Willem! Zeker aangezien ik het doe voor het goede doel! En natuurlijk als ik eens een projectje voor mezelf doe tussendoor, is dat ook leuk :D. Maar zou vooral mooi zijn als ze dat zouden doen voor het goede doel!
 

Jan-Pieter

Actieve deelnemer
Leuke camera maar de lens kan wel beter. Dit is hoe ik het zou doen. Ondiep gat boren met een forstner boor, lens uitboren met een gatenboor, (noten) plug uitboren met een propjesboor of een schijfje zagen met de figuurzaag dat precies past in het ondiepe gat. Als je zorgt dat het gat net wat dieper is dan het schijfje krijg je een mooi verzonken lens.
 

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.384
134
Iedereen mag zeggen hoe die het anders zou doen, maar ik heb liever dat u het ook toont.
Dan kunnen we zien hoe het eruit ziet.
 

Jan-Pieter

Actieve deelnemer
Bob, ik heb het wel 's overwogen om naast de baby bijtspeeltjes en rammelaars die ik maak ook houten camera's te maken. Vandaar dat ik weet hoe ik het zou doen maar ik ben op korte termijn niet van plan er een of meerdere te maken. De methode die ik beschrijf is wel voor te stellen toch? Het is dezelfde methode voor het maken van houten wielen.
 

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.384
134
Das mijn probleem Jan Pieter. Ik ben praktisch ingesteld.
Ik ga morgen even in de werkplaats kijken of ik uw theorie kan dimensioneren.
 

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.384
134
Ik ken dat filmpje. Heb ik pas zelf hier gepost. Ik snap wat u bedoeld, maar mis dan de diepte.
Ik vind juist dat Jolien dat simpel oplost, door het deel wat ze over houdt te hergebruiken. Met een beetje volwassen fantasie kan je in dat gaatje een sluiter zien.
Voor kinderen waar het voor bedoeld is, is het gewoon speelgoed. Die zien dat gaatje toch niet zo.
 

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.384
134
Dan moet ik u teleurstellen Fons.
Door dat toy wheel cutter filmpje snap ik wat Jan Pieter bedoelt.
En fotos geen probleem, maar filmpjes nog wel.
 

J.art

Actieve deelnemer
18 dec 2015
519
91
Limburg België
Achja, jullie mogen doen wat jullie willen haha! Bedankt voor de tip Jan! Zal er zeker ook mooi uit zien. Maar ik sluit me aan bij Bob dat het voor kinderen is die heel wat fantasie hebben die ik wil aanwakkeren. Gaat natuurlijk ook met jouw model. Maar ik ben op zoek naar simpele ontwerpen en de camera gaat echt zeer goed waar ik dan ook heel tevreden van ben!
Maar vat het niet verkeerd op Jan, zeker een goed voorstel en als ik het een beetje beter begrijp probeer ik het misschien wel eens voor eentje!

Groetjes
 

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.384
134
Jolien, wat is de buitendiameter van de lens en het lijkt of de binnenlens hoger steekt dan de buitenlens. Hoe veel mm is dit dan?
Jan pieter ik zal van de week een demo lens maken. Het ziet er voor Jolien alleen veel bewerkelijker uit.
 

J.art

Actieve deelnemer
18 dec 2015
519
91
Limburg België
Jolien, wat is de buitendiameter van de lens en het lijkt of de binnenlens hoger steekt dan de buitenlens. Hoe veel mm is dit dan?
Jan pieter ik zal van de week een demo lens maken. Het ziet er voor Jolien alleen veel bewerkelijker uit.

De buitenste koker is 2.2cm, de binnenste 2.5 cm. Maar dat kan verschillen van camera tot camera haha, omdat ik het uit dezelfde plank haal voor het gemak, schuur ik de buitenste koker wat dunner.
De buitenste koker is gemaakt met een gatenboor van 51mm, de binnenste met 33mm.

En op zich stoort het gaatje me niet echt :p vind het net iets hebben
 

J.art

Actieve deelnemer
18 dec 2015
519
91
Limburg België
12986751_10153546731283231_1199619284_o-001.jpg
Tijd voor een fotoshoot zou je zeggen haha!
 

Bijlagen

  • 12986751_10153546731283231_1199619284_o.jpg
    12986751_10153546731283231_1199619284_o.jpg
    64,9 KB · Weergaven: 78

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.