Doordat ik regelmatig mijn midi gebruik, voor veel schuur, en de bovenafzuiging van mijn zaagtafel, dacht ik verstandig aan te doen, om op zoek te gaan naar een knappe tweedehands voorafscheider CT VA 20. Nieuw aanschaffen was een big no for me, ik vind het absurd om 370 euro neer te tellen voor een stuk plastic. Uiteraard vooronderzoek gedaan, en zoals Festool het stelt, is deze alleen geschikt voor de grotere modellen. Festool forum en ook youtube filmpjes wijst uit, dat ze ook kunnen worden gebruikt op de kleinere stofzuigers van Festool. Dus dat klonk veelbelovend. Tijdje marktplaats in de gaten gehouden, totdat ik uiteindelijk een goedkope voorafscheider kon scoren voor de helft van de nieuwprijs. Toen ik de voorafscheider uitprobeerde bleek de slang niet te kunnen worden gekoppeld aan de midi. Wat is het geval, de nieuwe Festool midi hebben kennelijk een verdiepte inlaat waar de slang in komt te zitten, maar door de 90 graden bocht van de voorafscheider, gaat dit niet passen. Een passende adapter heb ik helaas niet gevonden, dus heb ik de aansluiting van de midi omgewisseld met die van de voorafscheider. Het werkt maar is niet optimaal de fitting kun je niet in zijn borging drukken het is namelijk niet compatibel ten opzichte van elkaar (of je zou de fitting een stukje moet inkorten). De zuigkracht is nog steeds voldoende, dus de cycloon werkt naar behoren, alleen moet je er wel voor zorgen, dat de slang op zijn plaats blijft. Heb je de oudere midi van voor 2018, geen probleem. Ik dacht ik zal mijn bevindingen met jullie delen mocht je het niet weten, doe je voordeel mee
.