Festool voorafscheider

48rmc

Actieve deelnemer
2 dec 2021
439
108
Middelburg
Doordat ik regelmatig mijn midi gebruik, voor veel schuur, en de bovenafzuiging van mijn zaagtafel, dacht ik verstandig aan te doen, om op zoek te gaan naar een knappe tweedehands voorafscheider CT VA 20. Nieuw aanschaffen was een big no for me, ik vind het absurd om 370 euro neer te tellen voor een stuk plastic. Uiteraard vooronderzoek gedaan, en zoals Festool het stelt, is deze alleen geschikt voor de grotere modellen. Festool forum en ook youtube filmpjes wijst uit, dat ze ook kunnen worden gebruikt op de kleinere stofzuigers van Festool. Dus dat klonk veelbelovend. Tijdje marktplaats in de gaten gehouden, totdat ik uiteindelijk een goedkope voorafscheider kon scoren voor de helft van de nieuwprijs. Toen ik de voorafscheider uitprobeerde bleek de slang niet te kunnen worden gekoppeld aan de midi. Wat is het geval, de nieuwe Festool midi hebben kennelijk een verdiepte inlaat waar de slang in komt te zitten, maar door de 90 graden bocht van de voorafscheider, gaat dit niet passen. Een passende adapter heb ik helaas niet gevonden, dus heb ik de aansluiting van de midi omgewisseld met die van de voorafscheider. Het werkt maar is niet optimaal de fitting kun je niet in zijn borging drukken het is namelijk niet compatibel ten opzichte van elkaar (of je zou de fitting een stukje moet inkorten). De zuigkracht is nog steeds voldoende, dus de cycloon werkt naar behoren, alleen moet je er wel voor zorgen, dat de slang op zijn plaats blijft. Heb je de oudere midi van voor 2018, geen probleem. Ik dacht ik zal mijn bevindingen met jullie delen mocht je het niet weten, doe je voordeel mee;).
 

AtelierHQ

Actieve deelnemer
8 jul 2019
137
63
Opwijk
Heeft de aansluitdarm van jouw ct va dan 2 90 graden aansluitingen? Want bij de mijne is het 1 haaks en 1 recht waardoor ik hem gewoon op elke stofzuiger kan aansluiten, ook de midi i
 

48rmc

Actieve deelnemer
2 dec 2021
439
108
Middelburg
Heeft de aansluitdarm van jouw ct va dan 2 90 graden aansluitingen? Want bij de mijne is het 1 haaks en 1 recht waardoor ik hem gewoon op elke stofzuiger kan aansluiten, ook de midi i
standaard wordt het volgens mij geleverd met 2 haakse bochten van 90 graden?
 

48rmc

Actieve deelnemer
2 dec 2021
439
108
Middelburg
Ik gebruik de voorafscheider met een mini uit 2021, zonder probleem. Is natuurlijk geen midi.
Klopt in zijn geheel de mini heeft hier ook geen last van, het is zover als ik weet alleen bij de nieuwe midi het geval, mocht het anders zijn dan hoor ik dat graag
 

Chrisss

Nieuw lid
17 feb 2023
10
5
Nijmegen
standaard wordt het volgens mij geleverd met 2 haakse bochten van 90 graden?
Waarschijnlijk heb jij een oudere versie van de voorafscheider, die heeft 2 haakse bochten, ik heb ook tweedehands een voorafscheider gekocht en die heeft 1 haakse bocht en past dus prima op de nieuwere Midi.
Gewoon even een nieuw slangetje bestellen bij Festool
 
  • Leuk
Waarderingen: 48rmc

48rmc

Actieve deelnemer
2 dec 2021
439
108
Middelburg
Waarschijnlijk heb jij een oudere versie van de voorafscheider, die heeft 2 haakse bochten, ik heb ook tweedehands een voorafscheider gekocht en die heeft 1 haakse bocht en past dus prima op de nieuwere Midi.
Gewoon even een nieuw slangetje bestellen bij Festool
Chriss dat is een hele mooie tip, vriendelijk bedankt:love::love::love:! Wellicht zul je begrijpen dat ik Festool hierover heb geraadpleegd, maar de juffrouw die mijn telefoon aannam, kon mij niet verder helpen. Raar en dat voor een gerenomeerd merk als dat van Festool. Wellicht beviel het haar niet, weer zo'n armoedzaaier die zich geen nieuwe voorafscheider kan veroorloven, waarom zal ik mijn tijd überhaupt aan hem verdoen? Het lijkt een beetje zoals in de tv-serie Little Britain, the computer says no:LOL:.
 
  • Leuk
Waarderingen: Chrisss

Chrisss

Nieuw lid
17 feb 2023
10
5
Nijmegen
Chriss dat is een hele mooie tip, vriendelijk bedankt:love::love::love:! Wellicht zul je begrijpen dat ik Festool hierover heb geraadpleegd, maar de juffrouw die mijn telefoon aannam, kon mij niet verder helpen. Raar en dat voor een gerenomeerd merk als dat van Festool. Wellicht beviel het haar niet, weer zo'n armoedzaaier die zich geen nieuwe voorafscheider kan veroorloven, waarom zal ik mijn tijd überhaupt aan hem verdoen? Het lijkt een beetje zoals in de tv-serie Little Britain, the computer says no:LOL:.
Geweldig, die computer says no. 😆
Als je via de onderdelen catalogus van Festool zoekt kan je hem wel zo vinden:

Hopelijk werkt deze link, anders moet je m zelf even opzoeken. Het is onderdeel 7 van deze voorafscheider.
 
  • Leuk
Waarderingen: 48rmc

48rmc

Actieve deelnemer
2 dec 2021
439
108
Middelburg
De eerste had idd 2 haakse bochten, maar nadat de nieuwe midi i en mini i uitgebracht zijn hebben ze dit veranderd naar 1 recht en 1 haaks.
Ik betwijfel of ze deze verandering hebben doorgevoerd wegens het introduceren van de nieuwe midi? Volgens de technische specificaties van Festool is de voorafscheider alleen toepasbaar op de CT26,36 en 48 met en zonder cleanfunctie. Wellicht heb ik het fout, mocht dat zo zijn, dan heb ik het verkeert begrepen.
 

48rmc

Actieve deelnemer
2 dec 2021
439
108
Middelburg
dan heb je alleen een rechte 54-32 mof nodig, die ik nergens te koop zie.
Ik heb Kruis in Rotterdam gebeld en de mof is los te krijgen rond de 20 euro de slang in zijn geheel met bocht en rechte aansluiting/mof kost €115 euro trouwens,...dus niet verliezen de verkoper was er ook een beetje geschokt van, idiote Festool prijzen bah🤮
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: AtelierHQ en knotwilg

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.770
740
Enschede, Twente
Ik betwijfel of ze deze verandering hebben doorgevoerd wegens het introduceren van de nieuwe midi? Volgens de technische specificaties van Festool is de voorafscheider alleen toepasbaar op de CT26,36 en 48 met en zonder cleanfunctie. Wellicht heb ik het fout, mocht dat zo zijn, dan heb ik het verkeert begrepen.
Ik gebruik die met een ‘oude’ Midi. Kan nu even niet kijken met welke adapter omdat ik de Midi uitgeleend heb.
 

Chrisss

Nieuw lid
17 feb 2023
10
5
Nijmegen
Wowwww da's een gouden tip voor diegene die er nog geen heeft, is dit excl btw of incl?? Ik heb voor de grap geprobeerd te "bestellen" want ik kan me bijna niet voorstellen dat het incl is? Maar om hier achter te komen moet je je naam, en de hele rataplan invullen en dat zie ik niet zo zitten om het vraagstuk hier omtrent te ontrafelen. Maar hoe dan ook, mocht het excl btw zijn dan is het nog goedkoop, of ze moeten een idioot bedrag rekenen voor verzending.
Aub eerst even Googlen op deze website, dan zie je binnen 10 seconden dat het een malafide Website is.

Zou je de link willen verwijderen voordat anderen er in trappen?
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: 48rmc en The Boktor

48rmc

Actieve deelnemer
2 dec 2021
439
108
Middelburg
Aub eerst even Googlen op deze website, dan zie je binnen 10 minuten dat het een malafide Website is.

Zou je de link willen verwijderen voordat anderen er in trappen?
DANK CHRISS DE LINK KWAM DAN WEL NIET VAN MIJ MAAR DIT IS DE GROOTSTE VORM VAN OPLICHTERIJ
 

48rmc

Actieve deelnemer
2 dec 2021
439
108
Middelburg
Waaruit maak je gaat op? Leer punt voor mij.😬 Heb de Links verwijderd...
Typ de naam die jij hebt opgegeven in je zoekscherm kijk naar de reviews en je weet genoeg je ziet alleen maar negatieve beoordelingen, dit is absoluut de reinste vorm van oplichterij, dank aan Chriss zijn oplettendheid!!! Eerlijk gezegd dacht ik in eerste instantie dat het om een product ging waarbij de prijs werd aangeboden excl btw (kon me haast niet voorstellen dat een aanbieder voor zo weinig een nieuwe voorafscheider zou kunnen aanbieden).
 
  • Leuk
Waarderingen: Rutger Broekman

Peer76

Actieve deelnemer
Ik gebruik die met een ‘oude’ Midi. Kan nu even niet kijken met welke adapter omdat ik de Midi uitgeleend heb.
Is zo'n voorafscheider een waardevolle aanvulling op jouw stofzuiger? Zelf heb ik het al eens overwogen, maar voor hetzelfde geld heb ik ook een hoop stofzakken. Verder word de stofzuiger zo hoog met die afscheider erop.
Zelf heb ik de CTM midi en gebruik de stofzuiger voornamelijk op mijn schuurmachines. Een enkele keer sluit ik de schaafmachine of mijn zaaftafel op de CTM aan. Gemiddeld gebruik ik zo'n 4 stofzakken per jaar.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.