Op ons forum praten we al jaren over cyclonen etc om het bulk van het stof te scheiden voordat het de stofzuigen invliegt. Festool heeft nu ook een variant, niet goedkoop dat wel. Had er nog niet over gehoord, maar timmerman Koos demonstreert het.
Ik had deze ook op het oog. Wat ik uit de documentatie begreep past hij niet op mijn ctl sys. Bovendien maakt het deze stofzuiger groot. Voor wat de prijs betreft die is wel heel erg aan de maat.
Ik zie er maar vanaf.
Reken maar eens uit hoeveel stofzakken en of filters je kunt kopen van die aanschafprijs.
Past misschien wel m.b.t. de maat systainer maar niet bij het vermogen van deze stofzuiger.past wel hoor..maar het schiet het doel van de ctl sys voorbij (vind ik). Peter Parfit vind het in ieder geval ook daar geweldig.
Past misschien wel m.b.t. de maat systainer maar niet bij het vermogen van deze stofzuiger.
Peter Parfitt is de ultieme Festool groupie die al een erectie krijgt / kreeg als de postbode met de catalogus het pad op komt lopen. Een onvoorstelbare onsympathieke zelfingenomen Britse snob. En dat zeg ik niet snel over mensen.past wel hoor..maar het schiet het doel van de ctl sys voorbij (vind ik). Peter Parfit vind het in ieder geval ook daar geweldig.
ik denk er zelf ook over Emilio. Dacht ook met Oneida wel een goede te kopen, maar als ze uitverkocht zijn is een alternatief voor mij ook wel wat. Ben ook benieuwd naar de reacties.Iemand ondertussen meer ervaring met dit apparaat? Zit te twijfelen tussen longlife zakken en een cycloonoplossing voor afkortzaag en zaagtafel.
Zijn andere goede oplossingen buiten oneida, want de oassende uitvoering daarvan is ook schreeuwend duur en bij GP niet leverbaar
Heb zelf ook zo'n oude ctl26Ik heb er een en gebruik hem op een ctl 22 ( 17 jr oud ) en een midi.
Gebruik hem voor het frezen en ook op mijn zaagtafel ( dw 7492 ) en dat gaat prima.
Voor productie werk zou ik wat anders nemen ( lees groters )
Wat versta je onder productiewerk? Ik zaag soms best veel, maar dat reservoir legen lijkt me vrij vlot gedaan en transparant is wel echt een voordeel. De laatste keer was ik weer eens te enthousiast en kon ik heel de stofzuiger weer ontstoppen omdat hij ramvol zat. Echt bizar hoe hard zo'n oude ct33 alle vastzuigt dan....Ik heb er een en gebruik hem op een ctl 22 ( 17 jr oud ) en een midi.
Gebruik hem voor het frezen en ook op mijn zaagtafel ( dw 7492 ) en dat gaat prima.
Voor productie werk zou ik wat anders nemen ( lees groters )
Nuttig filmpje, erg jammer dat er geen vergelijk is met de DD, dat is nou juist wat ik had willen weten. Toch wel redelijk veel verlies eigenlijk....Heb zelf ook zo'n oude ctl26en een CTL sys. Die laatste doet het in het filmpje van Parfitt wel goed, was eigenlijk wel een oog opener (we moeten niet helemaal engels worden). En hij bouwt wel verrekte handig weg op een festool stofzuiger. Zie ze voor rond de 300 euro te koop staan, is wel serieus geld natuurlijk.
De Woodwhisperer heeft er ook een filmpje over
jaap