Festool OF 1400 of de Blauwe Bosch GMF 1600

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
Hou er rekening mee dat ze de volgende week aan het inventariseren zijn. Dus even bellen of ze open zijn.
 

designer-john

Actieve deelnemer
29 nov 2010
272
1
Wat de frezen aangaat, ik denk dat het ook een kwestie gaat worden van voorkeur, wil je een pistoolgreep of een standaard greep. Voor beide is wat te zeggen. Ik zou ook goed kijken naar de hulpstukken die beide merken kunnen gebruiken zoals linialen, klemmen, geleiders etc. etc.
je omschrijft precies waar het om gaat, daarom wil ik de Bosch ook in mijn handen houden.
En ik heb ook al een mafell geleider die gelijk is aan die van Bosch.
 

cocobolo

Actieve deelnemer
3 mrt 2012
138
5
Apeldoorn
je omschrijft precies waar het om gaat, daarom wil ik de Bosch ook in mijn handen houden.
En ik heb ook al een mafell geleider die gelijk is aan die van Bosch.

Ik zweer juist bij die pistoolgreep! :D Ook met 1 hand kan ik de festool altijd perfect besturen en richting geven. (ok, je moet natuurlijk met 2 handen aan de machine frezen). Dat lukt me niet met een machine met 2 knoppen. Soms is het gewoon prettig om je andere hand even ergens vrij te hebben om het materiaal vast te houden of zo. Nee, ik doe niet gevaarlijk ;-) Maar ik heb mijn Festo al minstens 22 jaar (ik ben de tel kwijt) en mijn nieuwe Festool is al net zo'n droom :)
 

SamPonette

Post veel
5 nov 2010
2.135
4
Antwerpen
www.samponette.be
ik heb ooit de festool gehad, geen fan van de pistoolgreep. Die is goed voor kantjes wat mij betreft.

En het toeval wil dat ik net de Bosch besteld heb :D met dank aan het overleg met Steven Gauwberg (en dus onrechtstreeks ook met Tuoh ;) )
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Nou nee, niet de groene. Ik was ook onaangenaam verrast door de totale desinteresse en onvriendelijkheid van Bosch Nederland. Ondertussen de machine vandaag terug gekregen van de verkoper. Zit nu een grote sticker op van Bosch dat hij "uberpruft" is.
Ik werk nog niet met afzuiging dus daar kan ik niks over zeggen. Over de motorrem eigenlijk ook niet. Het is mijn eerste echte freesmachine. Ik heb het aardig lang uitgehouden met een hobbybob ding van de makro.

Och man, Bosch Nederland is echt een ramp.
M'n boorhamer van Bosch bleef op een gegeven ogenblik toeren draaien terwijl ik de snelheidsregeling niet indrukte.
Naar de Praxis gegaan en die vertelden dat ze dan bij Bosch 'm gingen bekijken en een prijsopgave doen.
Dan kon ik kiezen; of ik liet 'm maken of ik kreeg 'm volledig uit elkaar in een zak terug en kon ik 't zelf verder uitzoeken.
Zelf maar onderzoek gedaan en voor de zekerheid bij het repaircafe geweest waar ze tot dezelfde conclusie kwamen.
Onderdeel uitgezocht op een explosietekening en besteld voor 15 euro.
Ding deed het weer prima tot een half jaar later, weer hetzelfde probleem en toen maar weggegooid.:mad:
Voor mij geen Bosch meer met deze waardeloze service en uiteindelijk korte houdbaarheid van deze boormachine.
 

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
Ik heb ook een blauwe bosch boor. Ook de snelheidsregelaar kaduuk. Heb die al eens vervangen maar nadat ie weer kaduuk ging heb ik een goedkope boormachine gekocht. Alles is hier toch van hout dus een klopboor heb ik niet meer nodig. Goedkope boormachine was goedkoper dan alleen die snelheidsregelaar.

Terug naar de frees. Toevallig net een test hier in mijn handen van bovenfrezen.
De Bosch POF 1400 ACE wint met glans.( eindcijfer 10 ) In die test ook Metabo (9,4) en de Walt (9,7) die 3x zo duur zijn. Makita blijft erg achter met een 7.6.
Verder Skil 9.1 en B&D 4,4. Verder nog twee eigenmerk van winkelketens de Meec 7,0 en de Biltema 8,0. De laatste kost slechts een derde van de Bosch.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.