Festool fs 55f of febq

Rdl

Post veel
7 okt 2021
1.208
481
hilversum
Ik was even voor een invalzaag aan het kijken.
Alleen ik kan even het verschil tussen de fan editie en de febq niet vinden.
Op de info die ik kon vinden zijn ze gelijk op de prijs na.(niet de promotie mee geteld )
Op festool zelf kon ik de zaag niet vinden onder die aanduiding.

1656346359261.png

Iemand die mij hier iets wijzer in kan maken?

mink

Actieve deelnemer
6 jul 2021
451
203
Groene Hart
Is de FAN misschien geen invalzaag, maar een cirkelzaag?
Die laatste kun je ook op een rail zetten, maar met de invalzaag kun je beginnen en stoppen waar je wilt. hij veert uit zichzelf omhoog.

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.759
458
Almere
De letters EB staan voor electronic brake (ingeval overbelasting) de duurdere set is met 2 keer een lineaal?

Laatst bewerkt:

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.168
442
Heb je een linkje naar de webshop? Die electronic break is verplicht wegens ontbrekend spouwmes.

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
5.228
1.158
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
De TS machines zijn altijd invalzagen ('tauchsaege'). De TS 55 FEBQ heeft gewoon een spouwmes. Wat de deal met die TS 55 F FAN is weet ik niet maar het ziet er m.i. uit als een eenmalige aanbieding van iets dat verder redelijk identiek is aan de normale huidige invalzagen van Festool...

Laatst bewerkt:

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.827
1.209
Riemst
De FEBQ heeft regelelectronica:

1656350074026.png
Het is wel goed kijken wat er in de leveromvang zit. Dat is niet bij iedere aanbieder gelijk.
Het lijkt de vervanger te zijn voor de TS 55 FQ-plus die niet meer leverbaar is.

jorisvh

Post veel
TS55 FEQB Plus = 230V invalcirkelzaag met 160mm blad, met spouwmes en elektronische regeling, zonder rail.

TS55 FEQB Plus-FS = hetzelfde, met geleiderail (Führungsschiene)

FAN Edition = TS55 FEQB Plus tijdelijk met wat extra lekkers: gratis meetlint MB 5m + Pica stift MAR-S Pica + 1 extra gratis cirkelzaagblad WOOD FINE CUT HW 160x1,8x20 WD42 (2de zaagblad dus)

toolstation.nl gooit blijkbaar bij de FAN en de FS nog een gratis rail bij waardoor de FAN dus eigenlijk de TS55 FEQB Plus-FS met extra lekkers is, en de TS55 FEQB Plus-FS met 2 rails komt.
die 2de rail is zeker nuttig om een plaat in de lengte te kunnen zagen, maar dan heb je eigenlijk ook de koppelstrips nodig en die zijn er niet bij, lijkt mij.
met het prijsverschil tussen de 2 sets kan je vast een 2de rail en koppel stukken extra kopenbij de FAN editie.

Rdl

Post veel
7 okt 2021
1.208
481
hilversum
Ga er indeed gewoon vanuit dat het een aanbieding/ promo set is.
Sommige geven een blad kado de ander een rails.
Echt heel duidelijk was het niet.

Rdl

Post veel
7 okt 2021
1.208
481
hilversum
Moet zeggen.
Het werkt wel fijn :)
Alleen die aansluiting van de stofafzuiging is echt ruk...
Hij blijft draaien en altijd de kant op die mij niet uit komt.....
Zag al wat youtube filmpjes voorbij komen dat meer mensen er last van hadden.
Meeste lossen het op met een stuk tape.
Iemand een betere oplossing?

Rizz

Oud hout
15 apr 2014
2.523
817
Moordrecht
Ik heb een niet festool stofzuiger, welke dus ook niet past op de festool aansluiting. Dus, deze eraf gehaald, de stofzuiger past wel in het "lege" gat. Door de pistoolgreep te draaien wijst dze omhoog, dus slang uit de weg

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.168
442
Mijn Mafell invalzaag heeft orgineel een overgangstuk wat in vier posities gezet kon worden. Dat heb ik per ongeluk gesloopt, en ook opgelost met een stukje schilderstape. Dat werk prima.

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.964
102
West-Friesland
;) voor de zekerheid heb ik er maar 1 gekocht om te checken 😅
Bekijk bijlage 120783

Alleen de rails was niet op voorraad.
Dus die moet ik nog ophalen.
Ik vind het wel apart dat er een zaagblad van 1,8 dik bij zit, want volgens mij zat/zit er bij de TS55 altijd een zaagblad van 1,6 dik met een tandbreedte 2,2 mm, dus het verschil is 0,6 mm.

Als het zaagblad van 1,8 dik een tandbreedte heeft van 2,4 mm breed is het verschil ook 0,6 mm en maakt het voor de splinterstrip niets uit, anders wel!
Mvg, :)

Laatst bewerkt:

Rdl

Post veel
7 okt 2021
1.208
481
hilversum
Mijn Mafell invalzaag heeft orgineel een overgangstuk wat in vier posities gezet kon worden. Dat heb ik per ongeluk gesloopt, en ook opgelost met een stukje schilderstape. Dat werk prima.
Als ik de aansluiting losdraaien zie ik wel iets van een kunststof mechanisme dat hoort te klikken heb ik het idee.
Maar in de praktijk valt ie naar beneden en trek ie de slang over de geleiderail.

Rdl

Post veel
7 okt 2021
1.208
481
hilversum
Ik vind het wel apart dat er een zaagblad van 1,8 dik bij zit, want volgens mij zat er bij de TS55 altijd een zaagblad van 1,6 dik met een tandbreedte 2,2 mm, dus het verschil is 0,6 mm.

Als het zaagblad van 1,8 dik een tandbreedte heeft van 2,4 mm breed is het verschil ook 0,6 mm en maakt het voor de splinterstrip niets uit, anders wel!
Mvg, :)
Moet eerlijk zeggen.
Heb er alleen mee gezaagd en niet eens naar het blad gekeken .

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.