Ferm accugereedschap

Trevi

Actieve deelnemer
16 mrt 2016
69
0
Ik kwam dit topic bij toeval tegen, dus vandaar de late reactie.
Action verkoopt soms rommel, soms niet, wat betreft de lijmen en kitten, kijk eens naar de omloopsnelheid, je bent wel een prutser eerste klas als fabrikant als je die aantallen "over "hebt die de action verkoopt, 3/4/ van klussend Nederland koopt daar z'n lijm. oude troep daar bestaat dus niet.
Ik denk dat de kans dat je bij een bouwmarkt een oude/ te oude verpakking koopt groter is.

Er worden voor de action gewoon aparte batches geproduceerd, met een een net iets ander etiket of verpakking, of soms gewoon helemaal hetzelfde. Zolang je geen Rolex of Gucci heet maakt dat voor een fabrikant echt niet uit.

En wat superkees over de wasmiddelencapsules zegt, moet ik helaas ook afdoen als onzin, ben zelf al 20 jaar werkzaam in de supermarktbranche, maar dit klopt gewoon niet. ten eerste omdat dit spul al redelijk lang houdbaar is, en ik heb nog nooit gehoord dat er met een houdbaarheidsdatum werd gewerkt zoals op levensmiddelen, en hoe zou een Miele monteur dat dan weten?

Waar je wel rekening mee moet houden is de doelgroep van de Action, en dat is niet de veeleisende proklusser of professional, kwasten met de groene bovenkant zijn voor mijn gebruik bijvoorbeeld prima, ik bewaar ze niet lang, ik kan me voorstellen dat een schilder de beste kwast koopt die er is en die langere tijd gebruikt.
Steeksleutels en schroevendraaiers zijn bijvoorbeeld weer niks, das net plastic.
 

dafoolio

Actieve deelnemer
7 jun 2020
42
13
Randje achterhoek
Steeksleutels en schroevendraaiers zijn bijvoorbeeld weer niks, das net plastic.
Die zijn prima om achter in de auto te leggen in de hoop ze nooit nodig te hebben, zonde om daar 'goed' gereedschap neer te leggen. Maar in mijn klus-kist zitten ze inderdaad niet, daarin alleen gereedschap dat niet na één keer gebruiken weg kan.
 

Infinity

Actieve deelnemer
26 sep 2019
224
28
Twente
Heb een aantal steek/ring sleutels liggen om specifiek bij 1 machine te gebruiken om ze te kunnen verstellen.
En om speciaal gereedschap van te maken, voor plekken waar je lastig bij kunt etc.
Dan zet ik liever de slijptol in een werckmann sleutel dan een gedore.
 
  • Leuk
Waarderingen: Trevi en The Boktor

Roel22

Post veel
27 feb 2017
927
318
Tja, ik heb Bosch, blauw en groen, Metabo, Festool, enz.
Maar ook een kolomboormachine van Ferm vijftien jaar oud die super nauwkeurig is.
En een Ferm motorzaag van meer dan dertig jaar oud. Ik heb ook een Dolmar en een Husky, maar wil nog zien dat die mijn oude Ferm overleven. Zijn ze lang geleden mee gestopt, met die motorzaag, geen idee waarom. t Ding heeft al meerdere bladen en kettingen versleten, maar de motor is nog nooit los geweest. Maar wellicht heb ik veel geluk gehad, kan ook nog.
 

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.384
134
FERM groeit mede dankzij DGGF en DTIF in India, Vietnam, Kenia en Turlkije (atradiusdutchstatebusiness.nl)

Om Ferm producten maar meteen troep te noemen, wordt vaak gedaan, maar klopt dat?
Alles in het juiste perspectief.
Als je kijkt naar de doelstelling van het bedrijf; is een samenwerking met de Action niet eens zo'n hele slechte. Die hebben 1700 winkels. Niet zoveel als LIdl, waar Parkside het powertools merk is, maar je moet ergens schaalgrootte creeren. Voor de Action heeft Ferm AX Power in de markt gezet. Voor doehetzelvers met een laag budget.
Is het dan meteen een slecht product? € 26,95 voor accu schroefmachine is wel heel weinig geld. Ik heb bv twee Snap-0n gewone schroevendraaiers die net zoveel kosten.
Door dit draadje heb ik besloten om zo'n ding aan te schaffen om te kijken of het echt zo erg is als wordt beweerd. :)
 

close

Actieve deelnemer
2 okt 2014
102
15
Laatst bewerkt:

Infinity

Actieve deelnemer
26 sep 2019
224
28
Twente
Heb een lamello van ferm, doet gewoon wat die doen moet.
Ok, de aanslagen zijn niet zo nauwkeurig, maar ik gebruikt 'm altijd plat op m'n werkbank.
Voor mijn gebruik en budget volstaat die.
Voor het geld wat ik anders kwijt was aan alleen een lamello, heb ik nu een lamellenfreees bovenfrees en invalzaag en excentrische schuurmachine gekocht.
Het is allemaal afwegen wat je er mee wilt doen en wat je er van verwacht.
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Ik heb een bovenfrees van Makita (1850W), een oude Ferm (1200W) en een Bosch (600W kantenfrees) en eerlijk gezegd pak ik de Ferm het vaakst. Alleen voor echt zwaar of licht werk pak ik de andere twee, de Makita zal ook 'vast' onder een freestafel gaan komen tzt. De Ferm is handzaam, functioneel, overzichtelijk, doet wat het moet doen.
 

Bub

Actieve deelnemer
24 nov 2020
46
23
Twente
Ik heb een accu schroefmachine gekocht van de action voor 26 euro uit mijn hoofd. Ik heb hem uit luiheid gekocht, gebruik hem om voor te boren en dat gaat prima. Denk ook dat je er niet heel veel van moet verwachten het opladen van de accu is wat vaag en goedkoop, maar de machine voelt dan weer niet goedkoop aan past goed in de hand zeg maar.

Denk dat de conclusie van mijn verhaal is je koopt iets voor 26 euro dus de vergelijking met een machine van 200 of 300 euro is dan niet helemaal fair in mijn ogen. En misschien kom je met 10 action machines wel net zo ver als 1 goede wie weet...
 
  • Leuk
Waarderingen: The Boktor

Musicus

Post veel
4 sep 2019
1.173
869
Ulvenhout
Het is misschien maar net hoe vaak je je gereedschap gebruikt en waarvoor. Ik heb laatst een accu schroevendraaier gekocht van de Lidl, de brushless versie. Ik ben er tevreden over, maar ik gebruik het dan ook alleen hobbymatig.
Als er nog eens een bovenfrees of excentrische schuurmachine voorbij komt zal ik die zeker ook aanschaffen omdat de accu's overal op passen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.